Skocz do zawartości
nowy2066

wymiana sprzęgła - czy mechanik mówi prawdę?

Rekomendowane odpowiedzi

nowy2066

206 SW 1.4 HDi

Od jakiegoś czasu podczas zbyt gwałtownego ruszania z jedynki słychać takie nieprzyjemne grzechotanie, co jak już wyczytałem świadczy o zużyciu łożyska sprzęgła. Wiem że to prędzej czy później się rozsypie, wiem też że wymienia się od razu całość, bo w całej tej naprawie bardzo dużo kosztuje robocizna, co wynika z konieczności wyjęcia skrzyni biegów itp. 

Zadzwoniłem dziś do serwisu znajdującego się niedaleko (pod Warszawą), który specjalizuje się we francuskich samochodach. Nigdy z niego nie korzystałem, a opinie są różne. W każdym razie pan przez telefon powiedział, że komplet sprzęgła wraz z wymianą to koszt rzędu 900zł. Jednocześnie pan zaznaczył, że w tych samochodach bardzo często na wymianie kompletu sprzęgła się nie kończy, bo często trzeba wymienić (nie wiem czy dobrze zapamiętałem) łapy sprzęgła, amortyzatory łożyska, jakieś osłony (nie jestem pewien) jak również olej w skrzyni biegów. I on oczywiście nie wie które z tych części faktycznie będą do wymiany póki go nie rozbierze, ale radzi przygotować się na wydatek do 1400zł.

Pytanie brzmi - czy on mówił prawdę co do wymiany pozostałych części poza kompletem sprzęgła? I czy takie ceny można uznać za sensowne? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pawcio89
Napisano (edytowane)

Takie serwisy korzystaja tylko z wysokiej jakosci cześci bo pozniej daja ci na to gwarancje. Wiec na pewno zaloza ci komplet sprzegla z Valeo ktorego cena to ok 500 zl+ robota 400 zl to jak na warsztat pod stolicą to calkiem przyzwoita cena. Do tego dochodza czesci eksploatacyjne dodatkowe ktore tez sie zuzywaja z czasem i trzeba je wymienic. Jak pojedziesz za płot do pana Zenka to ci machnie sprzeglo ze Statima za 250 zl i 400 za robote i masz za 650 zalatwione i po wymianie zawitasz u niego za tydzien znowu. Ja ze swoim S16 mialem taka przygode wiec znam ten ból. Do tego po drugiej wymianie sprzegla okazalo sie ze cudowny mechanik wymienil sprzeglo ale nie wymienil mi tulei lozyska i lozysko piszczalo. I robilem to 3 razy. Jedno posrane sprzeglo. Co za tym idzie zmienilem mechanika ale policz ile czasu i jakie koszta tego byly. Wiec mysle ze jak bedziesz mial rozsypane faktycznie wszystko co wypisales to 1400 to normalna cena ale mysle ze az tak zle nie bedzie ;)

Edytowane przez Pawcio89

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kuba306

Od  Valeo radze trzymać się z daleka.

Prowadzę serwis Peugeot od lat, możesz poczytać na forum. Jakość Valeo spadła dramatycznie. Na początku roku mieliśmy właśnie dwa sprzęgła takie jak do Ciebie rozsypały się po 400km. Niestety Valeo odrzuca wszelkie reklamacje. 

Przy komplecie sprzęgła należy wymienić:

-sprzęgło

-tuleje sprzęgła

-wkładkę łapy sprzęgła

-uszczelniacz wału korbowego

-uszczelniacze półosi

- no i warto zalać nowy olej do skrzyni biegów

To taki standard raczej nic nie powinno dojść więcej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cerber

ja bym jeszcze dodał że przy wymianie sprzęgła należy zwrócić uwage mechowi ( chociaż powinien o tym doskonale wiedzieć ) na zluzowanie naciągu linki sprzęgła jeżeli posiada ona automatyczną regulację lub nawet wymienić ją na nową . spotkałem sie już z takim przypadkiem , że linka nie została zluzowana , załozono ją na siłę i po krótkim czasie nowe sprzęgło zdechło.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Damianos1
23 godziny temu, kuba306 napisał:

Od  Valeo radze trzymać się z daleka.

Prowadzę serwis Peugeot od lat, możesz poczytać na forum. Jakość Valeo spadła dramatycznie. Na początku roku mieliśmy właśnie dwa sprzęgła takie jak do Ciebie rozsypały się po 400km. Niestety Valeo odrzuca wszelkie reklamacje. 

Przy komplecie sprzęgła należy wymienić:

-sprzęgło

-tuleje sprzęgła

-wkładkę łapy sprzęgła

-uszczelniacz wału korbowego

-uszczelniacze półosi

- no i warto zalać nowy olej do skrzyni biegów

To taki standard raczej nic nie powinno dojść więcej.

Ja zakładałem Valeo w 1.4 8v cztery miesiące temu i jak narazie wszystko jest OK.  Orientacyjny przebieg to jakieś 3tys km.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kuba306

My wymieniamy kilka/kilkanaście w miesiącu wiec mamy jakieś rozeznanie.

Co do linki to sprawdzić należy pracę samo regulatora, co do montażu linki to należy wybrać dobry serwis( to częsty błąd).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×