Jump to content
Radex1998

Modernizacja układu zmiany biegów

Recommended Posts

Radex1998

Witam.

Po dłuższych namysłach i straconych nerwach przy wymianach cięgien wpadłem na pomysł wymiany oryginalnego układu zmiany biegów (cięgna) na układ linkowy z innego modelu. Pytanie brzmi, czy jest taka fizyczna możliwość, czy ktoś może ma takie rozwiązanie a jak tak to jak się to sprawuje? Pacjent to 206tka z „szatanem” 1.1 rocznik 2002.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Istreed

RC ma linki ale nie wiem czy ktoś to robił... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Linki też mają swoje wady.

Wszystko się da, musisz odtworzyć ruchy cięgien....gotowego pomysłu nie mam z którego modelu.

Jak cię irytują luzy na lewarku to zamiast tulei pod lewarkiem zaaplikuj łożysko igiełkowe, łożysko sferyczne w sierżancie i cięgna na "unibalach" (też łożyskach sferycznych)

Będziesz miał wtedy układ bez luzu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
bartek.s1

A skąd pewność, że łożyska nie bedą się zacierały? Bo o ile dobrze kojarze to te elementy nie są na tyle odseparowane żeby się tam piach czy cokolwiek innego dostawało

Edited by bartek.s1

Share this post


Link to post
Share on other sites
yeti

w 307 występuja skrzynie MA z linkami, więc masz skąd wziąć wszystkie elementy na skrzynię, mechanizm zmiany biegów z linkami albo z 307 pod pasować, albo z 206 z linkami

linki też nie działają jakoś super fenomenalnie lepiej, problem w tych skrzyniach to nie sterowania a dokładność pracy samej skrzyni

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow
15 godzin temu, bartek.s1 napisał:

A skąd pewność, że łożyska nie bedą się zacierały? Bo o ile dobrze kojarze to te elementy nie są na tyle odseparowane żeby się tam piach czy cokolwiek innego dostawało

Uszczelnienia i osłony gumowe

Share this post


Link to post
Share on other sites
blackdaro

Ja osobiście wole cięgna od linek. 2 razy zdarzyło mi sie, że mechanizm na linkach mi zamarzł i nie mogłem wystartować po zaledwie 8mio-godzinnym postoju (we fiacie).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Istreed

U nas w sumie wystarczy usunąć trochę tego luzu prawo lewo na luzie i będzie git. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Powiem tak......łatałem 2 razy cięgna u znajomych trytytkami/drutem/patentem jak spadały, rozwalonej linki nie połatasz, a przy braku prewencyjnej konserwacji jak wspominał blackdaro o zamarznięcie nie trudno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×