Skocz do zawartości
Radex1998

Modernizacja układu zmiany biegów

Rekomendowane odpowiedzi

Radex1998

Witam.

Po dłuższych namysłach i straconych nerwach przy wymianach cięgien wpadłem na pomysł wymiany oryginalnego układu zmiany biegów (cięgna) na układ linkowy z innego modelu. Pytanie brzmi, czy jest taka fizyczna możliwość, czy ktoś może ma takie rozwiązanie a jak tak to jak się to sprawuje? Pacjent to 206tka z „szatanem” 1.1 rocznik 2002.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Istreed

RC ma linki ale nie wiem czy ktoś to robił... 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

Linki też mają swoje wady.

Wszystko się da, musisz odtworzyć ruchy cięgien....gotowego pomysłu nie mam z którego modelu.

Jak cię irytują luzy na lewarku to zamiast tulei pod lewarkiem zaaplikuj łożysko igiełkowe, łożysko sferyczne w sierżancie i cięgna na "unibalach" (też łożyskach sferycznych)

Będziesz miał wtedy układ bez luzu.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bartek.s1

A skąd pewność, że łożyska nie bedą się zacierały? Bo o ile dobrze kojarze to te elementy nie są na tyle odseparowane żeby się tam piach czy cokolwiek innego dostawało

Edytowane przez bartek.s1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
yeti

w 307 występuja skrzynie MA z linkami, więc masz skąd wziąć wszystkie elementy na skrzynię, mechanizm zmiany biegów z linkami albo z 307 pod pasować, albo z 206 z linkami

linki też nie działają jakoś super fenomenalnie lepiej, problem w tych skrzyniach to nie sterowania a dokładność pracy samej skrzyni

 

  • Lubię To! 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow
15 godzin temu, bartek.s1 napisał:

A skąd pewność, że łożyska nie bedą się zacierały? Bo o ile dobrze kojarze to te elementy nie są na tyle odseparowane żeby się tam piach czy cokolwiek innego dostawało

Uszczelnienia i osłony gumowe

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blackdaro

Ja osobiście wole cięgna od linek. 2 razy zdarzyło mi sie, że mechanizm na linkach mi zamarzł i nie mogłem wystartować po zaledwie 8mio-godzinnym postoju (we fiacie).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Istreed

U nas w sumie wystarczy usunąć trochę tego luzu prawo lewo na luzie i będzie git. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

Powiem tak......łatałem 2 razy cięgna u znajomych trytytkami/drutem/patentem jak spadały, rozwalonej linki nie połatasz, a przy braku prewencyjnej konserwacji jak wspominał blackdaro o zamarznięcie nie trudno

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×