Jump to content
Sign in to follow this  
Jagielak

Zimny silnik gaśnie przy ruszaniu i przerywa 1.4 HDi

Recommended Posts

Jagielak

Witam. 

Mam problem z 206-stką. Zimny silnik odpala, ale przy próbie ruszenia gaśnie. Po paru razach w ogóle nie chce odpalić. Wystarczy popompować pompką i odpali. Jeśli uda się ruszyć to szarpie i przerywa. Problem znika po rozgrzaniu się silnika i już chodzi idealnie. Problem zaczął się po wymianie rozrządu i filtra paliwa.

Po podłączeniu pod komputer pokazuje błąd od EGR i od czujnika wału. 

Już nie mam sił na ten samochód. Proszę o pomoc. 

Pozdrawiam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

No to do wymiany czujnik polozenia walu i czyszczenie egr. Moze sie zacial? 

Edited by Pawcio89

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jagielak

Aktualnie się tym nie zajmę, bo jestem za granicą. Dziewczyna była u mechanika i powiedział jej, że egr trzeba zaślepić i wgrać jakiś program, żeby samochód nie czytał egr. I taka operacja ma kosztować około 500 zł. Wydaje mi się drogo jak za taką "naprawę". 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

Chyba chory.. Ja kiedys jak mialm stilo to mialem zaslepiony i bez wgrywania czego kolwiek jezdzil jak burza. A wcale tez nie trzeba zaslepiac tylko mozna wyczyscic i powinien dzialac, chyba ze padl calkiem. Ale na pewno 500 zl to kosztowac nie bedzie. Tyle to nowy zawor chyba kosztuje :

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jagielak

No właśnie w tym problem, że raczej po zaślepieniu egr trzeba coś wgrać. Nawet dziś czytałem takiego na forum. A to na te objawy pomoże naprawa egr i wymiana czujnika wału?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

No ja bym bardziej obstawial ten czujnik polozenia walu. Ale skoro komputer pokazuje bledy obu rzeczy to trzeba je naprawic i mysle ze powinno to pomoc. I najpierw sprobowalbym wyczyscic egr bo moze sie zacial bo jest tak zasyfiony a nie od razu zaslepiac czy wymieniac na nowy. ;) i jesli masz kapke pojecia o mechanice to wszystkie te rzeczy zrobisz pod domem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jagielak

Z chęcią bym to sam zrobił, nawet mam mały warsztat z podstawowymi narzędziami tylko dopiero będę za tydzień no a czymś trzeba jeździć. A jeszcze mam pytanko odnośnie diagnostyki. Kabel zamówie na allegro, ale jaki program żeby można samemu błędy kasować? Mam win 10 na lapku, a z tego co czytałem to najlepiej XP. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

Co do diagnostyki to zalezy jaki rocznik auta i silnik itd. Najlepiej jest miec PP2000 + interface Lexia, chociaz nie wiem do konca jak to z tym jest, czy musi byc ta lexia czy moze byc zwykly elm327.. No i do pp2000 musi byc win xp, tak jak piszesz.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
orkow

Nie, elm nie zadziała. Musisz kupić i terface dedykowany do  grupy psa. Na windows 7 nowsze wersje DB działają bez zarzutu. Nawet na 64 bit. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jagielak

206, 1.4 HDi 68km, 2004 r. 

No niestety mam tylko możliwość win 10 64bit. Jedynie jakiś emulator na inny win. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

Na temat tego pierwszego sie nie wypowiem bo nie wiem, a to drugie to jest sam interface Lexia, do tego jeszcze trzeba pp2000. A ktory rocznik masz samochodu? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

No to tez lexia i bedzie pasowac 😉 chodzi teraz glownie o program do odczytu bledow. Najlepszy to pp2000 a na temat reszty ci nic nie powiem. Poszukaj bo ludzie tez sprzedaja uzywane interfejsy i jest wtedy taniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jagielak

Żeby błędy pokasować wystarczy odłączyć akumulator na jakiś czas czy to mu nie pomoże? 

Nastąpiły nowe objawy. Nawet na ciepłym ten samochod już głupieje. 

Edited by Jagielak

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

Odłączanie akumulatora nie skasuje błędów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jagielak

Wymieniłem czujnik położenia wału i jak narazie jest wszystko dobrze. Przejechałem już 1000km i jest dobrze. Jeszcze mam inne pytanko. Nie pokazuje temperatury. Na zimnym silniku po odpaleniu już pokazuje niecałe 70 stopni. Nie wiem dlaczego, nawet po dłuższej jeździe temperatura nie rośnie. Podejrzewam termostat, że jest cały czas otwarty. W lato w korku temperatura podchodziła pod 90 stopni więc wzwyż raczej dobrze temperaturę pokazuje, ale zastanawia mnie dlaczego poniżej nie schodzi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Istreed

On i tak jest z czujnikiem razem więc jak wymienisz to powinno to pomóc bo czy termostat się podwiesza czy czujnik jest rąbnięty to masz to razem zespolone. 

Siedzi na boku silnika nad skrzynią obok aku.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jagielak

Czujnik był pół roku temu zmieniany na nowy. Po trasie górny wąż od chłodnicy jest ciepły, a dolny troszkę chłodniejszy ale nie jest zimny. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×