Skocz do zawartości
Jagielak

Zimny silnik gaśnie przy ruszaniu i przerywa 1.4 HDi

Rekomendowane odpowiedzi

Jagielak

Witam. 

Mam problem z 206-stką. Zimny silnik odpala, ale przy próbie ruszenia gaśnie. Po paru razach w ogóle nie chce odpalić. Wystarczy popompować pompką i odpali. Jeśli uda się ruszyć to szarpie i przerywa. Problem znika po rozgrzaniu się silnika i już chodzi idealnie. Problem zaczął się po wymianie rozrządu i filtra paliwa.

Po podłączeniu pod komputer pokazuje błąd od EGR i od czujnika wału. 

Już nie mam sił na ten samochód. Proszę o pomoc. 

Pozdrawiam. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pawcio89

No to do wymiany czujnik polozenia walu i czyszczenie egr. Moze sie zacial? 

Edytowane przez Pawcio89

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jagielak

Aktualnie się tym nie zajmę, bo jestem za granicą. Dziewczyna była u mechanika i powiedział jej, że egr trzeba zaślepić i wgrać jakiś program, żeby samochód nie czytał egr. I taka operacja ma kosztować około 500 zł. Wydaje mi się drogo jak za taką "naprawę". 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pawcio89

Chyba chory.. Ja kiedys jak mialm stilo to mialem zaslepiony i bez wgrywania czego kolwiek jezdzil jak burza. A wcale tez nie trzeba zaslepiac tylko mozna wyczyscic i powinien dzialac, chyba ze padl calkiem. Ale na pewno 500 zl to kosztowac nie bedzie. Tyle to nowy zawor chyba kosztuje :

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jagielak

No właśnie w tym problem, że raczej po zaślepieniu egr trzeba coś wgrać. Nawet dziś czytałem takiego na forum. A to na te objawy pomoże naprawa egr i wymiana czujnika wału?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pawcio89

No ja bym bardziej obstawial ten czujnik polozenia walu. Ale skoro komputer pokazuje bledy obu rzeczy to trzeba je naprawic i mysle ze powinno to pomoc. I najpierw sprobowalbym wyczyscic egr bo moze sie zacial bo jest tak zasyfiony a nie od razu zaslepiac czy wymieniac na nowy. ;) i jesli masz kapke pojecia o mechanice to wszystkie te rzeczy zrobisz pod domem ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jagielak

Z chęcią bym to sam zrobił, nawet mam mały warsztat z podstawowymi narzędziami tylko dopiero będę za tydzień no a czymś trzeba jeździć. A jeszcze mam pytanko odnośnie diagnostyki. Kabel zamówie na allegro, ale jaki program żeby można samemu błędy kasować? Mam win 10 na lapku, a z tego co czytałem to najlepiej XP. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pawcio89

Co do diagnostyki to zalezy jaki rocznik auta i silnik itd. Najlepiej jest miec PP2000 + interface Lexia, chociaz nie wiem do konca jak to z tym jest, czy musi byc ta lexia czy moze byc zwykly elm327.. No i do pp2000 musi byc win xp, tak jak piszesz.. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
orkow

Nie, elm nie zadziała. Musisz kupić i terface dedykowany do  grupy psa. Na windows 7 nowsze wersje DB działają bez zarzutu. Nawet na 64 bit. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jagielak

206, 1.4 HDi 68km, 2004 r. 

No niestety mam tylko możliwość win 10 64bit. Jedynie jakiś emulator na inny win. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pawcio89

Na temat tego pierwszego sie nie wypowiem bo nie wiem, a to drugie to jest sam interface Lexia, do tego jeszcze trzeba pp2000. A ktory rocznik masz samochodu? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pawcio89

No to tez lexia i bedzie pasowac 😉 chodzi teraz glownie o program do odczytu bledow. Najlepszy to pp2000 a na temat reszty ci nic nie powiem. Poszukaj bo ludzie tez sprzedaja uzywane interfejsy i jest wtedy taniej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jagielak

Żeby błędy pokasować wystarczy odłączyć akumulator na jakiś czas czy to mu nie pomoże? 

Nastąpiły nowe objawy. Nawet na ciepłym ten samochod już głupieje. 

Edytowane przez Jagielak

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Damianos1

Odłączanie akumulatora nie skasuje błędów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jagielak

Wymieniłem czujnik położenia wału i jak narazie jest wszystko dobrze. Przejechałem już 1000km i jest dobrze. Jeszcze mam inne pytanko. Nie pokazuje temperatury. Na zimnym silniku po odpaleniu już pokazuje niecałe 70 stopni. Nie wiem dlaczego, nawet po dłuższej jeździe temperatura nie rośnie. Podejrzewam termostat, że jest cały czas otwarty. W lato w korku temperatura podchodziła pod 90 stopni więc wzwyż raczej dobrze temperaturę pokazuje, ale zastanawia mnie dlaczego poniżej nie schodzi. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Istreed

On i tak jest z czujnikiem razem więc jak wymienisz to powinno to pomóc bo czy termostat się podwiesza czy czujnik jest rąbnięty to masz to razem zespolone. 

Siedzi na boku silnika nad skrzynią obok aku.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jagielak

Czujnik był pół roku temu zmieniany na nowy. Po trasie górny wąż od chłodnicy jest ciepły, a dolny troszkę chłodniejszy ale nie jest zimny. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×