Jump to content
  • Similar Content

    • zolomon
      By zolomon
      Witam serdecznie
      Sprawa wygląda tak. W ubiegły piątek, podczas jazdy do szkoly udało mi się przez przypadek zdusić silnik w pugu. Niby wszystko okej, odpaliłem, bezproblemowo dojechałem na miejsce. Problemy pojawiły się jak chciałem wrócić; wyskoczył check engine, silnik zaczął niesamowicie się trząść, wydawać bardzo nienaturalny warkot i oczywiście - w ogóle nie miał mocy. Dojechałem jakoś pod dom, jeszcze tego samego dnia przyjechał kumpel z komputerem, podłączyliśny grata i wyskoczyły błędy, których screena wrzuciłem niżej do załącznika. Dopiero wtedy zauważyłem, że poluzował się cybant od dolotu. Naiwny myślałem, że to cały sprawca problemu. Wymieniłem cybant ale oczywiscie nic to nie dało. Zabraliśmy się z kolegą za sprawdzanie swiec - po wyjęciu okazały się być w stanie złym, choc nie terminalnym. Dla pewności wymieniłem jednak wszystkie. Rzecz jasna nie pomogło, jedyne co się po tym zmieniło, to fakt, że został już tylko jeden błąd - P0204, a wiec problem na 4'tym cylindrze.
      I teraz moje pytanie - co mogę w tym momencie spróbować zrobić? Kolega sugeruje, żeby wyciągnąć znowu te świece i tu cytuję "kręcić żeby zobaczyć czy rzyga paliwem". Jest coś jeszcze innego co mogę sprawdzić? Może to cała cewka, a nie pojedynczy wtryskiwacz?

    • Maqpop11
      By Maqpop11
      Witam od jakiegos czasu w moim peughot 206 cos sie zaczelo dziac mianowicie bede pisal po kolei
      Problemy z odpalaniem po mimo kupna nowego alumulatora 
      Podczas ruszania autem szarpie pojawiaja sie wibracje 
      Dzis na drodze nagle zapalily mi sie wszystkie kontrolki stracilem panowanie nad kierownica musialem zjechac na pobocze 
    • Perła
      By Perła
      Witam od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem peugeota 206 z 2001 roku wersja silnikowa to 2.0 Hdi 90km.
      Problem nastąpił z dnia na dzień a dokładnie wcześniej auto odpalało od razu lekko przekręciłem kluczyk i odpalał,teraz niestety troche mu to zajmuje muszę chwile przytrzymać kluczyk aby odpalił do tego lekko falujące obroty gdy auto stoi odpalone czuć lekkie wibracje co jakiś czas.
      Pierwsza myśl jako że zbliżała mi się wymiana oleju to wymieniłem wszystkie filtry i oczywiście olej ale niestety problem nie zniknoł,jeden dzień był taki że auto odpalało jak wcześniej bez problemu lecz następnego dnia problem wrócił. Auto użytkuję od 3 Lat i nigdy nie miałem takiego przypadku więc pytanie do was,miał ktoś z was taki problem albo ma jakieś pomysły jak to ugryźć?.
      Z góry dzięki za pomoc.
    • donpablobb
      By donpablobb
      Witam
      W mojej 206 1.1 z 2000r padła cewka. Mechanik wymienił ją na NGK. Od tego momentu jest problem z wtryskami. Silnik pod obciążeniem i przy obrotach ok 2000 przerywa i pojawiają się błędy P0201, P0203, P0204 - czyli błędy wtrysków. Po wykasowaniu pojawiają się te same, jeden dwa, lub trzy - losowo. Nie da się jechać. Mechanik wypróbował kilka innych nowych cewek i we wszystkich był ten sam problem. Na oryginalnej używanej błędy pojawiają się dużo rzadziej, ale też są, choć da się jeździć. Co może powodować takie problemy? Trochę wątpię w to, że są padnięte wtryski - przed wymianą cewki wszystko chodziło. Zresztą zmierzyłem ich opór  - każdy ma ok 17 ohmów. Gdzie szukać przyczyny?
    • bowman
      By bowman
      Witam, kilka miesięcy temu kupiłem 206tke w wersji cc sprowadzoną z Niemiec i mam pewien problem gdyż wydział komunikacji wydał mi dowód rejestracyjnym w którym po prostu jest napisane 206 (bez cc) natomiast w ubezpieczeniu jest zaznaczone że chodzi tutaj o 206 wersje cc. Moje pytanie brzmi czy to normalne że w dowodzie rejestracyjnym nie ma dopisku "cc" ani żadnej informacji że jest to kabriolet? czy w razie jakiejkolwiek kolizji nie będzie problemów z wypłatą ubezpieczenia? z góry dziękuje za odpowiedź  
kwsmart

Problem z wtryskiwaczem

Recommended Posts

kwsmart

Witam,

mam problem z wtryskiem paliwa (benzyna 1.1).

Po pracy (dłuższym postoju) odpaliłem samochód i zaświeciła mi się kontrolka silnika, a silnik walił tak jakby nie chodził mu jeden cylinder. Od razu pojechałem do mechanika (sprawdzony człowiek). Powiedział, że spaliła się cewka wtryskiwacza przy jednym z cylindrów, dlatego nie chodził (pokazał mi uszkodzony wtryskiwacz). Wymienił wtryskiwacz na używany, pojechałem do domu, wszystko pięknie chodziło.

Jadę następnego dnia do pracy i tak po ok 15 km znowu zapaliła się kontrolka silnika, silnik znowu wali, jakby nie chodził mu cylinder. Po robocie jadę do mechanika, podpiął komputer i okazało się, że nie działa wtryskiwacz przy dokładnie tym samym cylindrze, co wtedy, czyli ten co został wymieniony.

Mechanik powiedział, że wymieni na nowy. Nie wiem co spaliło się w tym wymienionym wtryskiwaczu, bo samochód został u mechanika, ale zakładam, że też cewka.

Co może być tego przyczyną? Czy np. osad z paliwa może spalić cewkę wtryskiwacza? Czy może pojawiło się jakieś przepięcie? Czy może powodować to uszkodzona / niedopięta wiązka?

Patrzyłem na schemat elektryczny (z książki Dietera Korpa), ale do cewki wtryskiwacza podłączony jest tylko sterownik (komputer) silnika, a cewki wtryskiwaczy połączone są parami 1 z 4 i 2 z 3.

Czy np. cewka wtryskiwacza 2 może powodować przepięcie na 3, zakładając, że 2 działa w porządku? Czy sterownik silnika może wygenerować przepięcie, a jeśli tak to dlaczego spalił się tylko jeden i to przy tym samym cylindrze.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kwsmart

Po prostu boję się, że po wymianie wtryskiwacza będzie to samo...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Pierwszy od rozrządu poszedł ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
kwsmart

Nr 3 na diagnostyce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kwsmart

Czyli ten o oczko przed rozrządem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Z tymi parami to chyba odnośnie cewki zapłonowej.

Spróbuj zmierzyć opór i zwarcie zdrowego wtrysku i trójeczki

Share this post


Link to post
Share on other sites
kwsmart

Ze schematu który mam (Dieter Korp, Peugeot 206, Poradnik użytkownika, WKŁ, Warszawa 2007, s. 203) wynika, że to wtryskiwacze i że są połączone parami.

Ale fizycznie nie widziałem, nie będę się więc kłócił.

Jak tylko będę miał okazję to zmierzę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Wtryski masz pod numerkami 1331/32/33/34, 

Tu masz filmik, powinien pomoc

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
kwsmart

Dzięki, co do tych par to masz rację (nie są parowane, wtryskiwacze sterowane są oddzielnie), z Service Box-a po VIN-e wynika, że powinna być wiązka 9651780580, czyli na wejściu 5-pinowa, taka jak ta:

https://allegro.pl/wiazka-wtryskowa-p206-1-4-8v-10fsc4-9638128080-i7625643202.html

Schemat z książki odnosi się widocznie do 3-pinowej:

https://allegro.pl/peugeot-206-instalacja-wiazka-wtryskow-1-1-1-4-8v-i7192420605.html

A tu są i takie i takie :)

https://allegro.pl/wiazka-wtryskow-peugeot-citroen-1-1-1-4-1-6-v8-i7473025459.html

Edited by kwsmart

Share this post


Link to post
Share on other sites
kwsmart

W takim razie zostaje mi rozebrać całe to ustrojstwo i pomierzyć wszystko. Może być też jakieś zwarcie na wiązce. W tym momencie nie widzę gdzie ona tam dalej idzie.

W każdym razie serdecznie dziękuję, jak tylko autko wróci od mechanika będę mógł coś więcej powiedzieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Powiem Ci szczerze...tej 3 pinowej w życiu nie spotkałem....może jakieś początki produkcji.

Co do schematów polecam ściągnąć "oprogramowanie" Sedre, bardzo przyjazne.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...