Skocz do zawartości
  • Podobna zawartość

    • bowman
      Przez bowman
      Witam, kilka miesięcy temu kupiłem 206tke w wersji cc sprowadzoną z Niemiec i mam pewien problem gdyż wydział komunikacji wydał mi dowód rejestracyjnym w którym po prostu jest napisane 206 (bez cc) natomiast w ubezpieczeniu jest zaznaczone że chodzi tutaj o 206 wersje cc. Moje pytanie brzmi czy to normalne że w dowodzie rejestracyjnym nie ma dopisku "cc" ani żadnej informacji że jest to kabriolet? czy w razie jakiejkolwiek kolizji nie będzie problemów z wypłatą ubezpieczenia? z góry dziękuje za odpowiedź  
    • Freszuu
      Przez Freszuu
      Witam wie ktoś jak ogarnać coś takiego?
       
    • skiba-26
      Przez skiba-26
      Dzień Dobry,
      Szukam rozwiązania na mój mechaniczno-hydrauliczny problem z dachem. Miałem dużo kłopotów z jego obsługą, z elektroniką ale rozwiązałem. Nie działał zupełnie, obecnie większość usterek usunąłem, ale pozostał problem zbyt wolnego podnoszenia klapy kufra podczas chowania i wychodzenia dachu z bagażnika. Klapa otwiera i zamyka się topornie, wolno, nie podnosi się płynnie tylko jakby chciała a nie mogła. Przesmarowałem układ z siłownikami, sprawdziłem stan tych prowadnic i oczek, brak też wycieków płynu hydraulicznego - wiadomo. Żadnej poprawy po przesmarowaniu. 
      Podczas operacji zamknij/otwórz klapa pracuje zbyt wolno i sterownik zgłasza na komputerze diagnostycznym błąd "przekroczono czas". Wiadome i oczywiste. Stąd też w trakcie operacji podnoszenia i opuszczania dachu muszę puścić przycisk sterowania i wcisnąć jeszcze raz bo po wystąpieniu błędu operacja podnoszenie/opuszczanie zostaje przerwana. Oczywiście kontynuując na kilka podejść jakoś w końcu udaje się elektrycznie dach zamknąć i opuścić. Wiadomo jednak że nie powinno tak to działać.
      Co ciekawe drugi (inny obwód sterowania) odpowiedzialny za siłowniki główne podnoszenia dachu (a nie klapy bagażnika) działa ok. Dach wychodzi szybko i płynnie, operacja po maksymalnym otwarciu klapy przebiega już później gładko i bezproblemowo. Blenda (plastikowa osłona otworu dachu) też wyskakuje szybko i płynnie. Stąd staram się logicznie patrzeć na problem, że pompa hydrauliczna raczej jest sprawna (??)
      Moje przypuszczenia:
      Zapowietrzony układ ponoszenia klapy bagażnika. (Pytanie jak to sprawdzić? Jak odpowietrzyć?)
      Zatarte siłowniki (lub coś innego w tej klapie bagażnika, jakieś zawiasy krzywe lub zatarte? Jak się do nich dobrać?)
      Uszkodzona (jednak) pompa lub jakiś zawór przełączający pomiędzy obiegiem podnoszenia klapy i podnoszeniem dachu i ciśnienie podnoszenia klapy gdzieś "ucieka"? 
       
      Proszę o wsparcie jeśli ktokolwiek miał podobne problemy.
    • Remington
      Przez Remington
      Wie ktoś która to jest rolka od napinacza paska? Ta która jest zaznaczona na zdjęciu to przy "poluzowaniu" , śruba porostu odkreca... Rolka niżej wgl nie drgnie... Peugeot 206cc, 1.6 16v. 2002r. Może ktoś pomóc? :)

rieger

Jak wyłączyć dźwięk informujący w 206cc

Rekomendowane odpowiedzi

rieger

Witam,

 

Proszę o pomoc w sprawie MEGA denerwującego sygnału w 206cc. Chodzi mi o przerywany dźwięk podczas jazdy, który oznajmia o niedomkniętej klapie lub otwarciu zatrzasków od dachu przy rozkładaniu dachu.

Denerwuje mnie ten dźwięk bo włącza się bez (wyraźnej) przyczyny i nie da się go wyłączyć do czasu złożenia i rozłożenia dachu. Do niedawna na nierównościach tłukł mi się dach ale z problemem sobie już poradziłem i nie tłucze się nic, a mimo to czasami się ten denerwujący dźwięk załącza. 

Np. wczoraj jeździłem normalnie bez problemu podjechałem na szybkie zakupy wszystko ok po powrocie ze sklepu wsiadam i po ruszeniu wspomniany sygnał się odezwał. Oczywiście nie składałem dachu, nie otwierałem nawet bagażnika ani nic co mogłoby ten sygnał wywołać dlatego stwierdziłem że chyba najlepszym sposobem będzie pozbycie się go. 

Czytałem dużo o takich objawach i są różne od nie zaciągniętej roletki, poprzez niedomknięta klapę bagażnika i wiele innych ale jak pisałem nic z tych rzeczy które mogłyby ten sygnał wywołać nie było robione. Wiem że czujniki, styki w 206cc to materiał na encyklopedię dlatego chciałbym to zrobić najmniejszym nakładem sił:)

Jedynie mam pytanie czy w razie wyłączenia tego sygnału "gong" przy składaniu i rozkładaniu dachu sygnalizujący zakończenie danej czynności też nie będzie słyszalny?

 

Proszę o pomoc, bo tym autem ma jeździć moja żona a nie chciałbym co chwilę słuchać narzekania:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
yeti

nie zaciągnieta roleta nie pika, tylko uniemożliwia otwarcie dachu.

 

uwalił się czujnik w zamku bagażnika, generalnie jest obok niego wtyczka jak odepniesz to będzie uważał że jest zamknięty zawsze, ale wtedy licz się z konsekwencją tego. (Czyli przy otwartym bagażniku zacznie otwierać dach jak się zapomnisz)

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rieger

Wielkie dzięki za podsunięcie tropu, jak będzie to tylko możliwe to sprawdzę. Oby faktycznie to było to :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rieger

Niestety chyba to jednak nie to :( Wjechałem na spokojnie "pikającym" samochodem do garażu podziemnego, poczekałem aż się zrobi cieplej 😉 odpiąłem wtyczkę ale niestety pikanie nie ustało więc zapiąłem ją tak jak była :(. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
yeti

na wyświetlaczu coś się wyświetla ? 

no to planet i diagnostyka który czujnik pokazuje że jest otwarty

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rieger

Nie na wyświetlaczu nic się nie wyświetla:( czyli zostaje mi salon i diagnostyka bo nie mam pod co podłączyć :( 

W sumie zastanawiam się czy to nie któryś od zaczepów do otwierania dachu, bo dźwięk jest taki jak po zwolnieniu tych zaczepów i może teraz na zimnie jak się ogrzeje to świruje no ale chyba faktycznie bez diagnostyki się nie obędzie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MattHarderzz

Mikroprzełączniki potrafią się zepsuć. Najczęściej jest to czujnik klapy bagażnika i zaczepy przy dachu.

Jeżeli chodzi o weryfikację, czy to te przy dachu, to najprościej jest odpiąć wtyczkę od mikroprzełącznika i zewrzeć piny w kostce np. drucikiem.
U mnie jak padł, to nie mogłem dachu otworzyć mimo pootwieranych zaczepów i jedynie wymiana rozwiązała problem.

Z bagażnikiem jest trochę gorzej, bo tutaj otwarcie klapy zamyka obwód, więc zwarcie pinów drucikiem nic nie da.

Zdarza się też, że siadają czujniki otwarcia/zamknięcia szyb. Niestety z tym nie mam żadnych doświadczeń.

Niestety najprościej jest podpiąć się pod PP2000 i tam sprawdzać stan dachu "na żywo", gdzie pokazuje stan czujników. Ja tak zweryfikowałem swoją usterkę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×