Jump to content
Kużdo

Problem z ładowaniem

Recommended Posts

Kużdo

Cześć,

Mam problem z ładowaniem w moim autku. Gdy zaczęły się mrozy, to któregoś dnia już mi rano nie odpalił za pierwszym razem, ale za drugim tak. Niestety na drugi dzień już był konkretnie padnięty.

Obecnie stał 3-4 dni bez odpalania padnięty, bo nie miałem czasu się zająć autem (jestem sam i ważniejsze sprawy miałem). Wyciągnąłem go dzisiaj z autka, miernik wskazał 10V, jedna cela była odkryta, więc dolałem demineralizowanej i podłączyłem pod prostownik. Prostownik mam z tych "inteligentnych", za każdym razem jak podłączam aku pod niego, to wskazuje 60% i wartość jaką również zmierzyłem danego momentu miernikiem (czyli dzisiaj 10V). Ładowanie w normalnym trybie (nie szybkim) kończy się za każdym razem w ciągu 1-1.5h, więc zakładam że aku do wywalenia.

Problemem jednak jest raczej alternator i tutaj przychodzę z pytaniem, co poza nim może być wadliwe, na jakie inne przyczyny się natknęliście. Gdy naładuję aku i odpalę auto, to ładowanie jest na poziomie 14V. Gdy załączę światła mijania i dmuchawę na 2/4 to też trzyma się w tych ~13.8. Dopiero jak go bardziej obciążę (drogowe, przeciwmgielne, dmuchawa na 4/4, radio) to spada bodajże poniżej 13 czy nawet 12.5 (nie pamiętam teraz do końca, test robiłem kilka dni temu, ale jak naładuje się aku, to przeprowadzę jeszcze raz).

Zakładam więc, że padł alternator lub regulator napięcia w nim, nie mam tylko pewności, więc proszę o wszelkie porady co sprawdzić, jak sprawdzić, żeby dojść do tego co wymienić i naprawić. Jeżeli czegoś nie napisałem to odpowiem na wszelkie pytania.

 

Przy okazji - jaki fabrycznie montowany jest akumulator w 1.1 8V 60KM?

Pozdrawiam.

Edited by Kużdo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

Co do napięcia ładowania u mnie jest identycznie tak samo, lekko poprawiłem ładowanie dokładając kabel, możesz sprawdzić co w temacie o moim 206. Co do prostownika a raczej ładowarki "inteligentnej" to ona nie zrobi ci gęstości elektrolitu tak jak zwykły prostownik w którym możesz sam regulować prąd (A). Ta ładowarka nadaje się do podładowania aku kiedy jeździmy na krótkie trasy gdzie bilans prądu będzie wychodził na minus przez to że alternator nie zdąży oddać prądu który zabierze rozrusznik światła itp. Jeśli twój akumulator miał napięcie 10V to może jest już uszkodzony, ale możesz spróbować go odratować właśnie takim zwykłym prostownikiem a później rozładować go do około 11V żarówką i naładować ponownie. Jeśli się nie naprawi to czeka cię wymiana na nowy.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kużdo

Właśnie nie posiadam zwykłego "głupiego" prostownika, ten niestety wyłącza się, gdy uzna, że bateria jest naładowana i nie załączę go już ponownie, więc trochę dupa. Plus jego taki, że przy sprawnym aku nie muszę przejmować się jego sprawdzaniem, tylko zostawiam pod ładowaniem i przychodzę odłączyć, gdy już będzie naładowany, no ale to nie temat o prostownikach :D

@Damianos1 czyli mówisz, że u Ciebie podczas obciążenia auta również jest takie niskie napięcie ładowania? Wydaje mi się, że nie powinno tak niskie być, nie powinno spadać poniżej 13.2. A wiesz może jakiej pojemności aku powinienem mieć w moim modelu? Kiedyś miałem na aku nalepkę, ale przy sprawdzaniu cel ją zgubiłem i nie mam teraz pojęcia jaki posiadam, a co dopiero jaki powinienem mieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kużdo

@Damianos1 czy mógłbyś mi przy okazji rozkodować nr VIN, bo zauważyłem w temacie z VINami, że tam odpowiadasz. Mój nr VIN VF32AHFXF43529683.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

Niestety nie mam pojęcia jaki fabrycznie powinien być u Ciebie, jaki powinien być u mnie też nie wiem. Aktualnie u siebie mam założony 55Ah i jestem tego zdania że powinno się zakładać największy akumulator jaki się zmieści do obudowy. Byle by nie był pojemnościowo większy od mocy którą daje alternator. Sam właśnie nie wiem jak to powinno być z tym ładowaniem w naszych pugach, teoretycznie regulator napięcia nie powinien dopuścić do takiego spadku tylko mniej więcej napięcie powinno się trzymać na stałym poziomie. A jak widać u nas jest jak jest.

Podaję rozkodowany VIN po angielsku ponieważ wydaje mi się że jest bardziej czytelny od wersji polskiej. 

VF32AHFXF43529683
 
206 5 DOOR SALOON 1.1 i (TU1JP) Manual gearbox 5
 
Vehicle characteristics
 
Vehicle family 206
AS/RP N° 09829 81 1 0191
Warranty Start Date 20/01/2004
arrow-down.gifGeneral information
PRODUCT TYPE CAR
COMMERCIAL MARQUE/COMPONENT TYPE PEUGEOT
VEHICLE FAMILY 206
SILHOUETTE 5 DOOR SALOON
TRIM LEVEL X LINE
ENGINE TU1JP INJECTION
TRANSMISSION BVM5
PAINT TYPE METALLIC PAINTWORK
BODY COLOUR EZR - PAINT ALUMINIUM GREY
INTERIOR TRIM TYPE ANDORRE PLAITED CLOTH + EFKA "PA"
UPHOLSTERY COLOUR "FU"
GEARBOX (CHARACTERISTICS) BVM MA5 / N
ENGINE (TYPE) TU
OTHER BADGE WITHOUT FULLER BADGE
OTHER BADGE, " MISC. " WITHOUT FULLER BADGE
BADGE WITHOUT BADGE
arrow-down.gifVehicle characteristics
TRIM LEVEL X LINE
PAINT TYPE METALLIC PAINTWORK
BODY COLOUR EZR - PAINT ALUMINIUM GREY
INTERIOR TRIM TYPE ANDORRE PLAITED CLOTH + EFKA "PA"
UPHOLSTERY COLOUR "FU"
GEARBOX (CHARACTERISTICS) BVM MA5 / N
STEERING UNVARIABLE POWER STEERING
SPEEDOMETER DRIVE TACHO TORQUE 19X17
arrow-down.gifFuel supply-Engine
ENGINE TU1JP INJECTION
FUEL FILLER CAP FUEL CAP WITHOUT LOCK
DIESEL FILTER WATER DETECTOR WITHOUT DIESEL FILTER WATER DETECTOR
CYLINDER BLOCK (MATERIAL) CRANKCASE ALUMINIUM
FUEL LEAD FREE PETROL
EMISSIONS STANDARD (ENGINE) EEC 2000 DEPOLL (ENGINE)
PRE-FILTER ASSEMBLY WITHOUT PRE-FILTER
ENGINE (TYPE) TU
CATALYTIC CONVERTER 3-COMPONENT RHODIUM+PLATINUM FILTER CATALYSER
OIL COOLER WITHOUT OIL-WATER DISTR CHAMB
OPTIMISATION OF VEHICLE’S CONSUMPTION WITHOUT FUEL CONSUMPTION OPTIMISATION
COOLING MOTOR RADIATOR TH : 18 - 16 DM2
CRANKCASE GAS CIRCUIT HEATING W/O HEATER CASING GAS CIRCUIT
FUEL SUPPLY CUTOFF FUEL FEED CUT-OFF
RHEOSTAT RHEOSTAT
EOBD SELF-DIAGNOSIS SYSTEM "EOBD" AUTO-DIAGNOSTIC WITH ACCELEROMETER
DEVICE (ANTIPOLLUTION) WITHOUT ANTI-POLLUTION DEVICE
VEHICLE TECHNICAL DEPOLLUTION L4 VEHICLE TECHNICAL DEPOLLUTION
PARTICLE FILTER WITHOUT PARTICLE FILTER
FUEL VAPOUR RETRIEVAL CONTROLLED PETROL VAPOUR RECUPERATION
INJECTION ASSOCIATED VARIANT MOUNTING MAGNETI MARELLI
TANK FILTER RESERVOIR FILTER INTERIOR
THROTTLE HOUSING (ENGINE INLET AIR CIRCUIT) MANUAL THROTTLE BODY (ENGINE AIR INTAKE)
arrow-down.gifGearbox Transmission
TRANSMISSION BVM5
GEARBOX (CHARACTERISTICS) BVM MA5 / N
FINAL DRIVE RATIO REAR AXLE HYPOID GEARSET 14 X 60
SPEEDOMETER DRIVE TACHO TORQUE 19X17
WHEEL STYLE 14 INCHES OPTIMIZED WHEEL
GEARBOX SAFETY LOCK W/O G/BOX SECURITY LOCKING
GEARBOX TYPE (TYPE APPROVAL) GEARBOX MA/5 N TYPE
DIFFERENTIAL (GEARBOX) DIFFERENTIAL 68
TYRE (SIZE, TYPE) 175/65 R14 82T NON REINFORCED TYRE
WHEELS FITTED 5,5" RIM ROAD WHEELS
WHEEL (TYPE) STEEL WHEELS
GEARBOX TYPE MA
arrow-down.gifSuspension-Steering-Brakes
ABS WITH ABS BRAKES
REAR ANTI-ROLL BAR ANTI-ROLL BAR DIAM 18
STEERING UNVARIABLE POWER STEERING
FRONT ANTI-ROLL BAR FRONT ANTI-ROLL BAR DIAM 20
SERVICE BRAKE ELECTRONIC BRAKEFORCE DISTRIBUTION
BRAKE TYPE NON-VENTILATED FRONT DISCS/REAR DRUMS
SUSPENSION NORMAL SUSPENSION
DYNAMIC STABILITY CONTROL SYSTEM WITHOUT ELECTRONIC STABILITY PROGRAM
BRAKE ASSOCIATED VARIANT ABS TEVES MK70
PEDAL BRACKET (TYPE) PEDAL STANDARD
arrow-down.gifBody fittings
HORNS HORN STANDARD
AERIAL LONG FRONT AERIAL
FUEL FILLER CAP FUEL CAP WITHOUT LOCK
FINISHER (SELF-ADHESIVE) BLACK DOOR PILLAR WITHOUT DECORATIVE PATTERNS
SIDE MOULDINGS (TYPE) DYED SIDELAMPS
SIDE MOULDINGS (DIMENSION) STANDARD LATERAL PROTECTORS
WHEEL EMBELLISHER (STYLE) CUBA STYLE 8 HOLES 14 INCHES
ADDITIONAL SHIELD (UNDER ENGINE) W/O ENGINE UNDERSHELDING
EXT. REARVIEW MIRROR COMP. FUNCTION EXT MIRROR MANUAL-FOLD BACK
EXHAUST TAILPIPE TRIM W/O EXHAUST OUTLET EMBELLISHER
ENGINE BAY SOUNDPROOFING ENGINE SIDE BULKHEAD SOUND PRO
WINDSCREEN WIPER FRONT WIPER BLADE W/O RAIN SENSOR
REAR SCREEN WIPER REAR SCREEN WIPER
HEADLAMP WIPER W/O HEADLAMP WIPER
FRONT PANEL BLANK FRONT BUMPER PLUG
ROOF GLASS WITHOUT ROOF WINDOW
BUMPER STANDARD FRONT + BODY COLOUR SPORT REAR BUMPER
MUDFLAP REAR WHEEL FRONT MUDFLAP
LUGGAGE RACK MOUNTING WITHOUT ROOF BARS
FRONT FOGLAMP FRONT FOG LIGHTS
SPECIAL HEADLAMP (DOUBLE OPTIC) DOUBLE OPTIC LAMPS
EXTERIOR REAR VIEW MIRROR (DRIVER SIDE) NON HEATED EXT DRIV RRVIEW MIRROR MAN CNTRL
EXTERIOR REAR VIEW MIRROR (PASSENGER SIDE) NON HEATED/MANUAL CNTRL PASSENGER OUTER REAR MIRRO
SPARE WHEEL STEEL WHEEL + STANDARD TYRE
EXTERIOR ACCESSORIES BODY COLOUR DOOR MIRRORS + HANDLES
EXT. REAR VIEW MIRROR (DRIVER SIDE RADIUS) EXT MIRROR ASPHERICAL GLASS
SUN ROOF FIXED ROOF
BUMPER TRIM DYED BUMPER STRIP
REAR WINDOW (TYPE) REAR GLASS HEATED
GLASS (APPEARANCE) TINTED
REAR QUARTER WINDOW (TYPE) WITHOUT REAR QUARTER GLASS
WINDOW (TYPE) NON ATHERMAL WINDSCREEN
arrow-down.gifInterior fittings
INTERIOR TRIM TYPE ANDORRE PLAITED CLOTH + EFKA "PA"
ANTI-THEFT ALARM WITHOUT THEFT PROTECTION ALARM
CIGAR LIGHTER FRONT CIGAR-LIGHTER
REAR HEAD RESTRAINT REAR HEADREST ADJUSTABLE
FRONT HEAD RESTRAINT JOINTED FRONT HEADREST
REAR SEAT SEPARATE FOLD BACK BENCH SEAT
LUGGAGE COVER WITHOUT LUGGAGE COVER
REAR SEATBELT REAR 3-POINT 3 INERTIA REEL SEAT BELT
FRONT SEATBELT PYROTECHNIC SEAT BELT WITHOUT ALARM
CLIMATE (AMBIENT TEMP) COLD COUNTRIES
AIR CONDITIONING HEATER MATRIX WITHOUT REAR HEATING
SPEED GRADUATIONS GRADUATION KMS/H
GRAB HANDLES FR + RR HANDLES WITH HOOKS
TACHOMETER REV COUNTER WITH NEEDLE
RADIO EQUIPMENT FEED AERIAL RECEIVER FRONT SPEAKER
CONSOLE CONSOLE WITHOUT REAR HEATING
DRIVING POSITION LEFT HAND DRIVE
REMOTE CONTROL REMOTE CONTROL ASSEMBLY
ADDITIONAL HEATING WITHOUT ADDITIONNAL HEATING
LOAD SPACE LIGHTING WITHOUT ARRANGING LIGHTING
BOOT AND LOAD SPACE LIGHTING AUTO BOOT LIGHT OR LOAD VOL SWITCH
DASHBOARD EQUIPMENT GREY CENTRAL PANEL + BLACK DIFFUSER BUTTON
MISC. INT. LAMPS LESS INTERIOR LIGHT
INSTRUMENT PANEL (CHARACTERISTICS) GRADUATION 210 KM/H OR 135 M/H ALUMINIUM LAND
TACHOMETER (SIGNAL CONNECTION) REV COUNTER CALC
CHILD SEAT ANCHORING POINTS WITHOUT CHILD SEAT MOUNTING
LOUDSPEAKER 2 FRONT LOUDSPEAKERS
RADIO CONTROLS WITHOUT REMOTE RADIO CONTROL
FRONT PASSENGER SEAT HEIGHT CONTROL WITHOUT FRONT PASSENGER SEAT HEIGHT ADJUSTMENT
DRIVER SEAT ADJUSTMENT DRIVERS FIXED LATERAL BEARING
FRONT PASSENGER SEAT ADJUSTMENT PASSENG FIXED LATERAL BEARING
DRIVER’S SEAT FOLDING W/O FOLDING DRIV FRONT SEATING
FRONT PASSENGER SEAT FOLDING W/O FOLDING PASS FRONT SEATING
EXTERIOR TEMP. INDICATOR WITHOUT EXT TEMP INDICATOR
COMPACT DISC WITHOUT COMPACT DISC
STOWAGE BIN WITHOUT SETTING BOX
SATELLITE NAVIGATION SYSTEM WITHOUT NAVIGATION SYSTEM
REAR WINDOW LIFT MAN CTRL REAR WINDOW LIFTER
DRIVER’S WINDOW LIFT ELECTR CONTROL DRIVERS FRONT WINDOW LIFTER
PASSENGER’S WINDOW LIFT ELEC CNTRL PASS FRONT WINDOW LIFTER
DISPLAY DISPLAY (CLOCK AND OR TEMP)
CLOCK NUMERIC CLOCK
OIL GAUGE STD OIL LEVEL INDICATOR
HEATING ELEMENT NON HEATED SEAT
FRONT LATERAL AIRBAG WITHOUT FRONT SIDE AIRBAG
PASSENGER AIRBAG PASSENGER AIRBAG
ON-BOARD COMPUTER NO COMPUTER
EQUIPMENT PACK W/O EQUIPMENT PACK
EXTERIOR REAR VIEW MIRROR (HEATED) NON HEATED DOOR MIRROR
AIRBAG DEACTIVATION MANUAL AIRBAG DEACTIVATION
INTERIOR DOOR CONTROL (APPEARANCE) NEUTRAL FINISH INSIDE DOOR HANDLE
FRONT SEAT GUARD WITHOUT CAB PROTECTION PANEL
FRONT SUN VISOR DRIV+PASS SIDE (W/O NOTICE)
RADIO RECEIVER 2 FRONT SPEAKERS WITHOUT RADIO RECEIVER
REFRIGERATION WITHOUT AIR CONDITIONING
CRUISE CONTROL WITHOUT SPEED CONTROL
DRIVER’S SEAT HEIGHT CONTROL PARALLEL DRV HEIGHT ADJ
RHEOSTAT RHEOSTAT
STORAGE (OTHERS) STORAGE COMPARTMENT FR + RR DOORS + WALLET
CARPET COVER W/O CARPETMAT
DRIVER AIRBAG DRIVERS AIR BAG
EXT. REAR VIEW MIRROR (DRIVER SIDE RADIUS) EXT MIRROR ASPHERICAL GLASS
LOAD SPACE STORAGE W/O BOOT TIDY
CARPET F550 PILE CARPET
LIGHTING TIMER NOT ADJUSTABLE TIMER
SWITCH ELECTRONIC ANTI-THEFT KEY
TRIM ADAPTATION GEAR LEVER KNOB PLASTIC+CHROME INSERT
EQUALISER AMPLIFIER WITHOUT EQUALISER AMPLIFIER
LOCKING CONTROL SIMPLE CENTRAL LOCKING
REAR WINDOW (TYPE) REAR GLASS HEATED
REAR QUARTER WINDOW (TYPE) WITHOUT REAR QUARTER GLASS
WINDOW (TYPE) NON ATHERMAL WINDSCREEN
STEERING WHEEL RUBBER STEERING WHEEL 3 BRANCH
STORAGE SPACE LOCKS GLOVE-BOX WITHOUT LOCKING
arrow-down.gifElectrical
ALTERNATOR ALTERNATOR CLASS 6 60 AMP
HORNS HORN STANDARD
BATTERY BATTERY LO 200
REMOTE CONTROL REMOTE CONTROL ASSEMBLY
STARTER MOTOR CLASS 1 STARTER MOTOR
LOAD SPACE LIGHTING WITHOUT ARRANGING LIGHTING
BOOT AND LOAD SPACE LIGHTING AUTO BOOT LIGHT OR LOAD VOL SWITCH
SPECIAL LIGHTING WITHOUT PARTICULAR LIGHT
MISC. INT. LAMPS LESS INTERIOR LIGHT
EXT. REARVIEW MIRROR COMP. FUNCTION EXT MIRROR MANUAL-FOLD BACK
MULTIPLEXING MULTIPLEXING ASSEMBLY
FRONT FOGLAMP FRONT FOG LIGHTS
SPECIAL HEADLAMP (DOUBLE OPTIC) DOUBLE OPTIC LAMPS
arrow-right.gifComponent manufacturers
 
arrow-down.gifMiscellaneous
SPECIAL SPECIFICATION LOAD CAPACITY
ATMOSPHERIC CONDITIONS NORMAL ATMOSPHERE
FIRST AID KIT WITHOUT FIRST AID BOX
DRIVING POSITION LEFT HAND DRIVE
RADIO HEADPHONE SOCKET WITHOUT ACCESSORIES SOCKET
SIDE IMPACTS DOOR WITHOUT REINFORCEMENT
SET OF KEYS 1 HF PLIP KEY + 1 SINGLE MAIN KEY
SURFACE CONDITIONS GOOD TERRAIN
EXTERIOR ACCESSORIES BODY COLOUR DOOR MIRRORS + HANDLES
SPEED MONITORING WITHOUT SPEED CHECK
EMERGENCY WARNING TRIANGLE WARNING TRIANGLE CONDITIONNING
Edited by Damianos1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kużdo

@Damianos1 a jesteś pewny, że masz sprawny alternator/regulator u siebie? Może mamy oboje walnięty i do wymiany jest? :D I wielkie dzięki za rozkodowanie!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

No właśnie nie wiem czy jest sprawny :D Niech sie ktos wypowie jeszcze co do napiecia ladowania bo sam bym sie tez chetnie dowiedzial :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Mogę ja, mogę ja ??:)

Napięcie pod obciążeniem sprawdzasz na jałowych obrotach ?

Podciągnij pod 1700-2000 i sprawdź jak to wtedy wygląda.

Co do ratowania i ładowania to poderwałem do życia ostatnio akumulator 90Ah czymś takim:

https://www.volty.pl/ladowarka-impulsowa-12v-15a-led-akuell-p876

Ładował parę dni zanim naładował....ale dał radę.

Ja osobiście wymieniłbym akumulator (fabrycznie było 45, ja wcisnąłem koło 55) i po tym zabiegu szukał ew. dalszych problemów

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

Pomiary robiłem na naładowanym akumulatorze (55Ah), napięcie aku 12.85V. Na jałowych obrotach przy wyłączonych wszystkich odbiornikach napięcie ładowania wynosiło 13.75V, przy 3k rpm 13.8V . Po włączeniu wszystkich odbiorników jakich się da, (światła mijania+drogowe, przeciwmgielne przód+tył, awaryjki, radio, klima, nawiew na max, oświetlenie wnętrza, oświetlenie schowka, zapalniczka, światła stopu, grzanie tylniej szyby) na klemach aku miałem 11.88V a przy 3k rpm 12.26V. Ciągły pobór prądu wynosił wtedy około 900W. Alternator u mnie według VIN powinien być 80A, czy taki jest nie wiem, widać tylko że ma nalepkę na której jest napis Denso.

Po dołożeniu kabli przedstawia się to tak, wszystkie odbiorniki wyłączone, napięcie na jałowych 13.89V, przy 3k rpm 13.91V. Przy obciążeniu, jałowe obroty 12.24V, 3k rpm 12.76V. Tak się to przedstawia u mnie.

Edited by Damianos1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

55Ah...

900W przy 12V to 75A prądu, czyli max alternatora.

Moim zdaniem wszystko w porządku jeśli bez obciazenia jest 13.8 a pod pełnym obciążeniem nie zszedł poniżej 12V.

Można by do pełni szczęścia zmierzyć prąd idący z alternatora....ale wydaje mi się to zbędne, zważywszy, że trzaby nabyć amperomierz 100A

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1
22 minuty temu, Longbow napisał:

55Ah...

Już poprawiłem, na aku 55mAh to raczej auta by nie odpalił :crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kużdo

Aktualizacja tematu, wymieniłem aku i jest ok. Ale ładowanie nadal mnie martwi, trochę poczytałem i ładowanie w żadnym wypadku nie powinno spaść poniżej 13.8 przy jakimkolwiek obciążeniu, jeżeli na minimalnym obciążeniu już jest 13.8, to jest coś nie tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wrobeleczek

Obstawiam regulator napięcia... a że są w nim szczotki... to może być ich wina (zbyt krótkie). Faktycznie ładowanie powinno być większe... co łatwo policzyć... Na celę w akumulatorze powinno przypadać max. 2,4V, a że jest ich 6 to wynik zamyka się na 14,4V... co jest max. napięciem jakie powinno panować na klemach akumulatora (wtedy zaczyna występować zjawisko gazowania). Oczywiście, technologia akumulatorów poszła do przodu i producenci ww. produkują je w różnych typach/odmianach (Ca/Ca itp.), gdzie piszą, że można a nawet powinno ładować się je pod większym napięciem lecz w autach dalej istnieją "stare" regulatory, które są "nastrojone" na 14,4V.

Generalnie nasze naładowane akumulatory powinny mieć na klemach ok.12,6V. a podczas ładowania max. 14,4V. To chyba tyle...

Edited by wrobeleczek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kużdo

Dokładnie tak jak piszesz, zakres ładowania powinien być 14.4 do 13.8 przy pełnym obciążeniu. A de facto 100% sprawny alternator powinien utrzymywać niezależnie od obciążenia 14.4. I też właśnie obstawiałem szczotki i jak tylko zrobi się cieplej to będę w tym kierunku działał (auto pod blokiem, bez garażu, za zimno by cokolwiek grzebać).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1
23 godziny temu, Kużdo napisał:

Dokładnie tak jak piszesz, zakres ładowania powinien być 14.4 do 13.8 przy pełnym obciążeniu. A de facto 100% sprawny alternator powinien utrzymywać niezależnie od obciążenia 14.4. I też właśnie obstawiałem szczotki i jak tylko zrobi się cieplej to będę w tym kierunku działał (auto pod blokiem, bez garażu, za zimno by cokolwiek grzebać).

Daj znać jak coś będziesz robił :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
HeMiK

I u mnie padł prawdopodobnie alternator, choć był wymieniany 3 lata temu. Czy do demontażu alternatora w silniku 2.0 HDI potrzeba ściągać pompę wspomagania? Dostęp do alta jest mocno utrudniony w tym silniku :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kużdo
Dnia 6.01.2019 o 12:27, HeMiK napisał:

I u mnie padł prawdopodobnie alternator, choć był wymieniany 3 lata temu. Czy do demontażu alternatora w silniku 2.0 HDI potrzeba ściągać pompę wspomagania? Dostęp do alta jest mocno utrudniony w tym silniku :/

Nie mam pojęcia, nie mam takiego silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Mniej więcej sprężarka klimy, ale górą też powinno iść

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×