Jump to content
Sign in to follow this  
kedzioreckmaciek

1.4 Hdi, Pali tylko na plaka, gaśnie na wysokich obrotach

Recommended Posts

kedzioreckmaciek

Na początku witam wszystkich serdecznie, jestem tutaj nowy ;) 

Prośba o pomoc w diagnozie:
Pacjent: 1.4 HDi
Objawy: 
- pali tylko na samostart/Plaka
- po odpaleniu z rury wylatuje masa sadzy i czarny dym
- nie dymi na obrotach 1200-2000
- po wejściu na obroty około 3000 i przytrzymaniu chmura jasnego dymu i gaśnie (płynu chłodniczego nie ubywa)

Błędy na komputerze: 
- P1352 - nieudokumentowany
- P1351 - Zasilany przekaźnik podgrzewania wstępnego, niezasilane świece
- P0087 - Regulacja wysokiego ciśnienia paliwa. Ciśnienie jest mniejsze niż ustawione.
- P0093 - Regulacja wysokiego ciśnienia paliwa. Otwarcie elektrozaworu regulacji pompy jest mniejsze niż utawione

Zrobione:
- wyczyszczony EGR
- nowe świece
- wymieniony przekaźnik świec
- wymieniony filtr paliwa

Co kolejne sprawdzić? Miał ktoś kiedyś podobną sytuację ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

Moze wtryski? Sprawdzales korekty na wtryskach? Masz komputer czy u mechaniora to robiles? Chyba ze jeszcze moze czujnik cianienia na pompie wtryskowej? 

Edited by Pawcio89

Share this post


Link to post
Share on other sites
MattHarderzz

Tak jak poprzednik, może wtryski zalewają silnik? Spalanie w normie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Zajmij się świecami najpierw, załatwi kilka przypadłości jeśli nei wszystkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Istreed

Świece to tylko zapłon, jak pójdzie to już idzie. 

Mnie takie efekty dawał jak mi parafina przy - 25 zawalila filtr i był niedrozny. Wywalalo mu błąd zbyt niskiego ciśnienia na pompie i padał na wyższych obrotach. Teraz mam dogrzewacz paliwa z traktora i mam zimę w nosie. Ale filtr już wymieniłeś. 

Lejacy wtrysk nie daje aż takiej apokalipsy. Mnie walily 4x więcej niż miały a do tego mam mapę zrobiona, a nic z tych rzeczy nie miałem. 

Czujnik ciśnienia na pompie może. 

A jak odepniesz przeplywke jest bez zmian? 

I przewód paliwa nad wtryskami tam pod filtrem, bo tam chyba seryjny filtr był, już nie pamiętam.

Ten przewód przeciera się od pokrywy zaworów. Nic nie wycieka z niego i nie widać, ale sam wężyk zaciąga powietrze i też są jazdy przez to. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
kedzioreckmaciek
3 godziny temu, Pawcio89 napisał:

Moze wtryski? Sprawdzales korekty na wtryskach? Masz komputer czy u mechaniora to robiles? Chyba ze jeszcze moze czujnik cianienia na pompie wtryskowej? 

Wtryski raczej nie, chociaż jadę sprawdzić po świętach. Na obrotach 1500-2000 pracuje bez zastrzeżeń. Spalanie jest bez zmian. 

 

2 godziny temu, Istreed napisał:

Świece to tylko zapłon, jak pójdzie to już idzie. 

Mnie takie efekty dawał jak mi parafina przy - 25 zawalila filtr i był niedrozny. Wywalalo mu błąd zbyt niskiego ciśnienia na pompie i padał na wyższych obrotach. Teraz mam dogrzewacz paliwa z traktora i mam zimę w nosie. Ale filtr już wymieniłeś. 

Lejacy wtrysk nie daje aż takiej apokalipsy. Mnie walily 4x więcej niż miały a do tego mam mapę zrobiona, a nic z tych rzeczy nie miałem. 

Czujnik ciśnienia na pompie może. 

A jak odepniesz przeplywke jest bez zmian? 

I przewód paliwa nad wtryskami tam pod filtrem, bo tam chyba seryjny filtr był, już nie pamiętam.

Ten przewód przeciera się od pokrywy zaworów. Nic nie wycieka z niego i nie widać, ale sam wężyk zaciąga powietrze i też są jazdy przez to. 

Właśnie jutro chce sprawdzic czujnik ciśnienia na pompie.

No i generalnie odkąd kupiłem czyli od kwietnia to zawsze falował na biegu jałowym, jakby go coś dusiło. Ostatnio macher odpiął (nie zaślepił) EGR i falowanie minęło. No ale 3 tyg pojeździł i zaczęła się reszta

Share this post


Link to post
Share on other sites
Istreed

A nie masz ty jakiejś dziury w dolocie do tego ? 

Tam w sumie nie bardzo jest gdzie toż to 3 rurki na krzyż :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
kedzioreckmaciek
59 minut temu, Istreed napisał:

A nie masz ty jakiejś dziury w dolocie do tego ? 

Tam w sumie nie bardzo jest gdzie toż to 3 rurki na krzyż :/

Ale masz na myśli dolot do czego ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Istreed

Silnika? Dolot jako całość. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
kedzioreckmaciek

Nic nie widać, żadnej dziury. Najlepsze jest to że jak dodaje gaz bardzo powoli, bardzo, to dymienia nie ma, a jak depne w podloge to od razu chmura dymu, do 2000 czarnego dymu, a powyzej bialy i gasnie. Coś go ewidentnie zalewa, ewentualnie ''niedolewa''.l Chyba regulator ciśnienia. Tylko teraz, czy sprawdzać czujnik ciśnienia czy cały regulator

Share this post


Link to post
Share on other sites
Istreed

Z odpieta przeplywka to samo? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
kedzioreckmaciek

z odpiętą żadnych zmian. Jedyna zmiana z przepływką lub bez to to że przestal w ogóle palić, nawet plaka nie łapie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×