Skocz do zawartości
kedzioreckmaciek

1.4 Hdi, Pali tylko na plaka, gaśnie na wysokich obrotach

Rekomendowane odpowiedzi

kedzioreckmaciek

Na początku witam wszystkich serdecznie, jestem tutaj nowy ;) 

Prośba o pomoc w diagnozie:
Pacjent: 1.4 HDi
Objawy: 
- pali tylko na samostart/Plaka
- po odpaleniu z rury wylatuje masa sadzy i czarny dym
- nie dymi na obrotach 1200-2000
- po wejściu na obroty około 3000 i przytrzymaniu chmura jasnego dymu i gaśnie (płynu chłodniczego nie ubywa)

Błędy na komputerze: 
- P1352 - nieudokumentowany
- P1351 - Zasilany przekaźnik podgrzewania wstępnego, niezasilane świece
- P0087 - Regulacja wysokiego ciśnienia paliwa. Ciśnienie jest mniejsze niż ustawione.
- P0093 - Regulacja wysokiego ciśnienia paliwa. Otwarcie elektrozaworu regulacji pompy jest mniejsze niż utawione

Zrobione:
- wyczyszczony EGR
- nowe świece
- wymieniony przekaźnik świec
- wymieniony filtr paliwa

Co kolejne sprawdzić? Miał ktoś kiedyś podobną sytuację ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pawcio89

Moze wtryski? Sprawdzales korekty na wtryskach? Masz komputer czy u mechaniora to robiles? Chyba ze jeszcze moze czujnik cianienia na pompie wtryskowej? 

Edytowane przez Pawcio89

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MattHarderzz

Tak jak poprzednik, może wtryski zalewają silnik? Spalanie w normie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

Zajmij się świecami najpierw, załatwi kilka przypadłości jeśli nei wszystkie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Istreed

Świece to tylko zapłon, jak pójdzie to już idzie. 

Mnie takie efekty dawał jak mi parafina przy - 25 zawalila filtr i był niedrozny. Wywalalo mu błąd zbyt niskiego ciśnienia na pompie i padał na wyższych obrotach. Teraz mam dogrzewacz paliwa z traktora i mam zimę w nosie. Ale filtr już wymieniłeś. 

Lejacy wtrysk nie daje aż takiej apokalipsy. Mnie walily 4x więcej niż miały a do tego mam mapę zrobiona, a nic z tych rzeczy nie miałem. 

Czujnik ciśnienia na pompie może. 

A jak odepniesz przeplywke jest bez zmian? 

I przewód paliwa nad wtryskami tam pod filtrem, bo tam chyba seryjny filtr był, już nie pamiętam.

Ten przewód przeciera się od pokrywy zaworów. Nic nie wycieka z niego i nie widać, ale sam wężyk zaciąga powietrze i też są jazdy przez to. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kedzioreckmaciek
3 godziny temu, Pawcio89 napisał:

Moze wtryski? Sprawdzales korekty na wtryskach? Masz komputer czy u mechaniora to robiles? Chyba ze jeszcze moze czujnik cianienia na pompie wtryskowej? 

Wtryski raczej nie, chociaż jadę sprawdzić po świętach. Na obrotach 1500-2000 pracuje bez zastrzeżeń. Spalanie jest bez zmian. 

 

2 godziny temu, Istreed napisał:

Świece to tylko zapłon, jak pójdzie to już idzie. 

Mnie takie efekty dawał jak mi parafina przy - 25 zawalila filtr i był niedrozny. Wywalalo mu błąd zbyt niskiego ciśnienia na pompie i padał na wyższych obrotach. Teraz mam dogrzewacz paliwa z traktora i mam zimę w nosie. Ale filtr już wymieniłeś. 

Lejacy wtrysk nie daje aż takiej apokalipsy. Mnie walily 4x więcej niż miały a do tego mam mapę zrobiona, a nic z tych rzeczy nie miałem. 

Czujnik ciśnienia na pompie może. 

A jak odepniesz przeplywke jest bez zmian? 

I przewód paliwa nad wtryskami tam pod filtrem, bo tam chyba seryjny filtr był, już nie pamiętam.

Ten przewód przeciera się od pokrywy zaworów. Nic nie wycieka z niego i nie widać, ale sam wężyk zaciąga powietrze i też są jazdy przez to. 

Właśnie jutro chce sprawdzic czujnik ciśnienia na pompie.

No i generalnie odkąd kupiłem czyli od kwietnia to zawsze falował na biegu jałowym, jakby go coś dusiło. Ostatnio macher odpiął (nie zaślepił) EGR i falowanie minęło. No ale 3 tyg pojeździł i zaczęła się reszta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Istreed

A nie masz ty jakiejś dziury w dolocie do tego ? 

Tam w sumie nie bardzo jest gdzie toż to 3 rurki na krzyż :/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kedzioreckmaciek
59 minut temu, Istreed napisał:

A nie masz ty jakiejś dziury w dolocie do tego ? 

Tam w sumie nie bardzo jest gdzie toż to 3 rurki na krzyż :/

Ale masz na myśli dolot do czego ?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Istreed

Silnika? Dolot jako całość. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kedzioreckmaciek

Nic nie widać, żadnej dziury. Najlepsze jest to że jak dodaje gaz bardzo powoli, bardzo, to dymienia nie ma, a jak depne w podloge to od razu chmura dymu, do 2000 czarnego dymu, a powyzej bialy i gasnie. Coś go ewidentnie zalewa, ewentualnie ''niedolewa''.l Chyba regulator ciśnienia. Tylko teraz, czy sprawdzać czujnik ciśnienia czy cały regulator

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Istreed

Z odpieta przeplywka to samo? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kedzioreckmaciek

z odpiętą żadnych zmian. Jedyna zmiana z przepływką lub bez to to że przestal w ogóle palić, nawet plaka nie łapie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×