Jump to content
Nat206

Popychacze?

Recommended Posts

Nat206

W związku z tego, że jestem swiezakiem w kwestii peugeota i problemów z nim związanych, chciałam się zorientować czy ktoś z forum miał podobną sytuację z pracą silnika. Peugeot 206 2.0 136KM pb+lpg, kupiony niedawno. Początkowo jazda - bajka. Ostatnio coś tracił na mocy, po wpięciu pod komputer okazało się, że nie pali na drugi "gar". Mechanik wymienił cewkę i świece. Poprawiło się, ale dzisiaj, kiedy po 2 dniach bez jazdy lewkiem odpaliłam go i wyjechałam, stracił moc. Pod górkę, gdzie zawsze wyjeżdżałam na 3 musiałam zredukować i się zatrzymać, żeby ruszyć, bo by zgasł. Od razu informuje, że działa tak samo na benzynie i na gazie, obroty na wolnym biegu są w normie.

 

Czy to faktycznie te popychacze? Co prawda słychać je przez chwilę, zwłaszcza na zimnym silniku, ale cichną po niedługim czasie i później nie ma już z tym problemu. Ma ktoś jakiś inny pomysł?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

Ale jakie popychacze? Jesli chodzi ci o zaworowe to tam sa szklanki a one napelniaja sie olejem i samoregulują. A z tego co slyszalem to jak sa problemy to z wydechowymi. Jesli problem byl z cewką to pewnie nadal jest. Taka bolączka. A cewka orginalna, uzywana czy chinski zamiennik? Tak samo swiece z jakiej firmy? I jakie bledy wyskoczyly podczas sprawdzania? 

Edited by Pawcio89

Share this post


Link to post
Share on other sites
blackdaro
7 godzin temu, Nat206 napisał:

W związku z tego, że jestem swiezakiem w kwestii peugeota i problemów z nim związanych, chciałam się zorientować czy ktoś z forum miał podobną sytuację z pracą silnika. Peugeot 206 2.0 136KM pb+lpg, kupiony niedawno. Początkowo jazda - bajka. Ostatnio coś tracił na mocy, po wpięciu pod komputer okazało się, że nie pali na drugi "gar". Mechanik wymienił cewkę i świece. Poprawiło się, ale dzisiaj, kiedy po 2 dniach bez jazdy lewkiem odpaliłam go i wyjechałam, stracił moc. Pod górkę, gdzie zawsze wyjeżdżałam na 3 musiałam zredukować i się zatrzymać, żeby ruszyć, bo by zgasł. Od razu informuje, że działa tak samo na benzynie i na gazie, obroty na wolnym biegu są w normie.

 

Czy to faktycznie te popychacze? Co prawda słychać je przez chwilę, zwłaszcza na zimnym silniku, ale cichną po niedługim czasie i później nie ma już z tym problemu. Ma ktoś jakiś inny pomysł?

Zakładając, że z układem zapłonowym masz wszystko ok, to Twój trop jest dobry. Problem znany od lat w tym silniku, typowe objawy pojawiają sie zawsze w okolicach +5'C, tu masz lekture...

 

 

Edited by blackdaro

Share this post


Link to post
Share on other sites
blackdaro

Zapomniałbym... Jeżeli następnym razem straci moc i nie będzie palił na wszystkie gary to odrazu wyłącz silnik, odczekaj pare sekund i znowu odpal, to zawsze pomaga i wszystko wraca do normy, jeśli nie -> powtórz. Wiem co mówię, bo jeżdże identycznym pugiem od prawie 80kkm i zdążyłem poznać jego wszystkie bolączki he he:)

Jeszcze taka ciekawostka. Wpływ na to ma także zalany olej. Po kupnie swojego s16 zdarzało mi sie to często, po wpisach na forum widziałem, że poprzedni właściciel lał jakieś gówno, półsyntetyk castrola. Od kiedy leje syntetyk Mobila, czyli od jakichś 70tys.km zdarzyło sie to tylko 2 razy, za każdym razem jak z braku czasu przeciągnąłem z wymianą oleju i przepracowany olej stracił już swoje właściwości. Zapłon nieruszany, bo nie w tym był problem, pomogła tylko zmiana oleju na inny. Ten silnik nie toleruje gęstego, &ujowego oleju.

To jest typowa bolączka tego silnika. Albo wymieniasz popychacze na te ,,poprawione", albo godzisz sie z tym mając świadomość w czym rzecz i lejesz lepszy olej, a przy objawach stosujesz sie do mojej wskazówki nr.1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

Daro, tylko kolega pisze o duzym spadku mocy. Mi silnikiem tez czasem pobuja po odpaleniu ale dzieje sie to naprwde rzadko i nie wiaze sie to z zadnym spadkiem mocy, a tu kolega pisze ze sie musial zatrzymac pod górke i ruszac bo by zgasł. Ja od poczatku mialem lany mobil 5w/40 wiec nie wiem czy jak bylby lany np 10w to czy po pewnym czasie doprowadzilo by to do wiekszych spadkow mocy a kolega tu opisuje ze raz chodzil dobrze a raz nie. W sumie skoro samochod swiezo kupiony to powinno sie ten olej wymienic na nowy i taki jak ma byc. Ja osobiscie obstawialbym tą cewke bo z tego co slyszalem od goscia ktory siedzi w s16 po uszy i kocha te samochody to te cewki bardzo nie lubia wilgoci a pogoda jaka jest to kazdy widzi i moze dawac takie objawy. Tym bardziej jak jest uszkodzona, albo jakis chinol. U mnie jeszcze czasem po odpaleniu i ruszeniu samochod tracil moc ale przypadkiem okazalo sie ze czujnik stukowy byl pekniety i po wymianie wszystko wrocilo do normy. Nie wiem czy moglo to miec cos wspolnego jedno z drugim ale wymiana pomogla i moja szesnastaka zdziera asfalt ;)

Edited by Pawcio89

Share this post


Link to post
Share on other sites
blackdaro

Ja także pisze o dużym spadku mocy. To co powyżej opisałem i miało miejsce też kiedyś u mnie to nie było bujanie silnikiem, a tak duży spadek mocy, że samochód nie miał siły jechać więcej niż 30km/h. Też na trójce sie nie radził i też raz było dobrze, a raz nie (akcja raz na kilkadziesiąt odpaleń), wolne obroty stabilne. Zapłon nie ruszany, zalany inny olej i wszystko ustąpiło, bo problem leżał w hydraulice/oleju. Jednym tylko zabuja, u innych objaw jest tak silny, że aż nie pali na wszystkie gary i kontynuowanie dalszej jazdy jest niemożliwe.

Co konkretnie jest u kolegi nie wiem, bo to tylko diagnoza na odległość i musiałbym pomacać jego puga na żywo, żeby wiedzieć czy faktycznie z ,,prądem" wszystko jest ok i czy można to wykluczyć, ale ja sugeruje zalać inny, lepszy olej jeśli już troche na tym jeździ, a przy następnej takiej akcji zastosować sie do mojej wskazówki z ponownym odpaleniem. Jeśli to ostatnie pomoże to raczej wykluczy to cewke, bo nie sądze, żeby zgaszenie i odpalenie w kilka sekund ją naprawiało:) Czekamy na dalszą relacje i niech autor tematu napisze jaka oliwa zalana i od kiedy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nat206

Raczej u koleżanki 😂 olej to 5w40 Total Quartz 9000 Castrol. Właśnie po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wraca do normy. Świece założone z Boscha, a cewka raczej nie chińska, bo kosztowała trochę dużo, oczywiście nowa, firmy sentech (nr SC7019), szukana po nr VIN. Błędy wyskoczyły na cylindrze drugim, kilka razy i z układem zapłonowym. Może błąd, że po wymianie tego wszystkiego nie został podpięty pod komputer drugi raz, żeby sprawdzić czy wszystko jest ok czy błędy są dalej. Właśnie wyszło, że zbiorniczek na płyn chłodniczy ma wyciek. Czy to może mieć jakiś wpływ na to wszystko? Oleju nie ubywa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nat206
21 minut temu, Nat206 napisał:

Raczej u koleżanki 😂 olej to 5w40 Total Quartz 9000. Właśnie po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wraca do normy. Świece założone z Boscha, a cewka raczej nie chińska, bo kosztowała trochę dużo, oczywiście nowa, firmy sentech (nr SC7019), szukana po nr VIN. Błędy wyskoczyły na cylindrze drugim, kilka razy i z układem zapłonowym. Może błąd, że po wymianie tego wszystkiego nie został podpięty pod komputer drugi raz, żeby sprawdzić czy wszystko jest ok czy błędy są dalej. Właśnie wyszło, że zbiorniczek na płyn chłodniczy ma wyciek przez nieszczelny przewód. Czy to może mieć jakiś wpływ na to wszystko? Oleju nie ubywa

 

Edited by Nat206
Błędy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

Wyciek plynu raczej noc do tego noe bedzie mial ale zrobic to i tak trzeba zeby sobie silnika nie zatrzec przy okazji. A jesli o olej chodzi to ten ktory podalej nie jest full syntetykiem. Jest robiony w technlogi syntetycznej. Ja leje i pewnie wielu innych tez Mobil1 3000 5w40 fully sintetic. Jak zobaczysz na naklejke na baniaku z olejem to pod napisem 5w40 bedzie podpisane sintetic technology (zły olej) lub fully sintetic (i taki masz lac do tego silnika) a czy to mobil czy inny to nie ma znaczenia. Ma byc full sintetic ;) no i sluchaj kolegi blackdaro ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nat206

Dobrze wiedzieć. Jako kobieta nie bardzo znam się na olejach 😉 będę próbować zmieniać olej na Mobila i dam znać czy zaszły jakieś zmiany. Tak czy owak dziękuję za pomoc i zainstalowanie 😊

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89
2 godziny temu, Nat206 napisał:

Raczej u koleżanki 😂 

Dopiero teraz zaczailem ze jestes dziewczyną :P sorry :P do miski wchodzi 4,2 l. Zmieniaj i daj znac czy pomogło ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
blackdaro
3 godziny temu, Nat206 napisał:

Raczej u koleżanki 😂 olej to 5w40 Total Quartz 9000 Castrol. Właśnie po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wraca do normy. Świece założone z Boscha, a cewka raczej nie chińska, bo kosztowała trochę dużo, oczywiście nowa, firmy sentech (nr SC7019), szukana po nr VIN. Błędy wyskoczyły na cylindrze drugim, kilka razy i z układem zapłonowym. Może błąd, że po wymianie tego wszystkiego nie został podpięty pod komputer drugi raz, żeby sprawdzić czy wszystko jest ok czy błędy są dalej. Właśnie wyszło, że zbiorniczek na płyn chłodniczy ma wyciek. Czy to może mieć jakiś wpływ na to wszystko? Oleju nie ubywa

,,Jestem świeżakiem" mnie zmyliło koleżanko:biggrin:

Jeśli po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko odrazu wraca do normy, to tak jak wyżej pisałem nie jest to problem z zapłonem tylko z hydrauliką, bo cewka nie naprawi sie tak sama z siebie w kilka sekund he he.

Share this post


Link to post
Share on other sites
yeti

cewka sie nie naprawi, ale jak ecu załapie błąd przejściowy to odpalenie od nowa kasuje ten błąd. W przypadku wypadania zapłonów tak to działa, ale przyczyn może być wiele od hydrauliki, świec po cewkę (np na zimno lub wilgotna ma przebicia)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nat206
21 godzin temu, Nat206 napisał:

Dobrze wiedzieć. Jako kobieta nie bardzo znam się na olejach 😉 będę próbować zmieniać olej na Mobila i dam znać czy zaszły jakieś zmiany. Tak czy owak dziękuję za pomoc i zainteresowanie 😊

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×