Jump to content
Sign in to follow this  
piowil3

Lokalizacja sondy lambda - >2000

Recommended Posts

piowil3

Witam, 

Czy jesteście w stanie mi powiedzieć,  gdzie jest dolna i górna sonda lambda?  Muszę wymienić dolną,  a widzę parę wersji silników, jedne mają w tej blasze to wiadomo a inne (w tym mój) mają no właśnie? 

Zdjęcie mojego silnika :

http://pokazywarka.pl/djjdjs/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

pod autem zobacz

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcin90

Przed 2000r. raczej będziesz miał jedną, tą którą od góry widać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
piowil3
1 godzinę temu, marcin90 napisał:

Przed 2000r. raczej będziesz miał jedną, tą którą od góry widać.

widzisz tu jest problem, zarówno z mojego interfejsu obd jak i u mechanika pokazał się błąd P0140 czyli czujnik 2 brak aktwności :/ chyba ze ten kod to co innego ale raczej wątpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

Ja mam 2.0 pb  2000 r i mam tylko jedna ale zobacz jeszcze za katem czy nie ma tej sondy.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
piowil3

mam za katem, brak aktywności, czyli sonda już do kitu i trzeba wymienić, czy możliwe coś innego?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

No to raczej do wymiany. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
arthur77

witam

Pawcio89 moglbys wstawic zdjecie sondy gdzie jest wkrecona ?

mam ten sam silnik (2000r) z bledem p0140 ale drugiej sondy nie mam, znalazlem tylko niebieskie gniazdo przy termostacie na te sonde (chyba) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

Masz tylko jedną sonde. Ja mam tez tylko jedna za katalizatorem. Chyba dopiero po 2001r byla druga sonda zaraz za kolektorem wydechowym. A jakie masz oznaczenie silnika? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
arthur77
15 minut temu, arthur77 napisał:

witam

Pawcio89 moglbys wstawic zdjecie sondy gdzie jest wkrecona ?

mam ten sam silnik (2000r) z bledem p0140 ale drugiej sondy nie mam, znalazlem tylko niebieskie gniazdo przy termostacie na te sonde (chyba) 

chyba pomylilem uzytkownikow mialem na mysli "piowil3"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

No spoczko.. Ale piowil ma 1.4 benzyne a ty widze masz hdika. Chyba ze nie o ten samochod pytasz

Share this post


Link to post
Share on other sites
arthur77

hej Pawcio 89

mam tez 206 1.4 8v silnik KFX z 2000r

jak mam jedna sonde to czego jeszcze moze dotyczyc ten blad P0140 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

Jedna sonda jest zaraz pod kolektorem wydechowym. piowil wrzucil tu zdjecie w pierwszym poscie i widac ta sonde z gory. A druga powinna byc zaraz za katalizatorem. Jak wejdziesz pod samochod to jakies 25-30 cm (na oko) za katalizatorem. Mozna poeiedziec ze gdzies pod drazkiem zmiany biegow jest z boku chyba wkrecona. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
arthur77

dzieki za odp.

nie mam sladu drugiej sondy za katem, chyba ze ktos zmienial uklad wydechowy.

auto mam od niedawna a o bledzie dowiedzialem sie przypadkiem jak naprawialem podswietlenie licznika ktory to mial wyjeta zarowke od kontrolki silnika.

a auto faluje delikatnie obrotami na postoju mozna powiedziec non-stop i tylko ten jeden blad mi sie wyswietla.

po wykasowaniu bledu , blad powraca przy dobrze rozgrzanym silniku.

wiec prosze o jakies sugestie , co to jest?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89
Posted (edited)

Dasz rady zrobic od gory wyrazne zdjecie silnika? Tak zeby bylo widac kolektor wydechowy. Takoe falujace obroty to tez moze byc map sensor w przepustnicy.. Tylko numer bledu nie ten. Ale moze byc winna ta pierwsza sonda. Jesli masz jedna to ona wplywa na prace silnika. 

Edited by Pawcio89

Share this post


Link to post
Share on other sites
arthur77

silnik mam taki sam jak na zdjeciu z pierwszego postu, jedyna roznica z tego co zauwazylem to ja mam dodatkowo czujnik temperatury w chlodnicy i tylko jeden czujnik temp. kolo termostatu - na zdjeciu chyba sa dwa. Za to mam wolne gniazdo do drugiego czujnika temperatury przy termostacie i jak juz pisalem wczesniej niebieskie gniazdo na druga sonde. 

dodam jeszcze ze blad zczytalem programem Torque a pp2000 nie moze polaczyc sie z sterownikiem silnika (na ten problem tez szukam odpowiedzi) tak tez dopoki nie polacze sie z sterownikiem silnika pp2000 nie potwierdze kodu bledu i nie poznam dokladnych parametrow silnika.

a dzieki za zainteresowanie  

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

U mnie zas Torque nie chcial sie polaczyc a pp2000 sie polaczyl. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
arthur77

cos w tym moze byc.

tez masz bez MUX ?

moze czytaja po innej lini - wiesz cos o tym? probuje cos wyszukac.

pp2000 laczy mi sie tylko z BSI i ABS . przy laczeniu z silnikiem blad polaczenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89
Posted (edited)

Wszystkie 206 przed druga polowa 2001 sa bez muxa. Ja tez mam bez muxa. I owszem mux juz dziala po szynie CAN. W wersjach bez muxa tego nie ma. Nie zaglebialem sie bardziej w szczegoly nigdy wiec precyzyjnie ci na to nie odpowiem. A jesci chodzi o pp2000 to tez wypadalo by mic interface dedykowany do francuzow ktory zwie się lexia i wtedy mysle nie byloby problemu

Edited by Pawcio89

Share this post


Link to post
Share on other sites
arthur77
41 minut temu, Pawcio89 napisał:

Wszystkie 206 przed druga polowa 2001 sa bez muxa. Ja tez mam bez muxa. I owszem mux juz dziala po szynie CAN. W wersjach bez muxa tego nie ma. Nie zaglebialem sie bardziej w szczegoly nigdy wiec precyzyjnie ci na to nie odpowiem. A jesci chodzi o pp2000 to tez wypadalo by mic interface dedykowany do francuzow ktory zwie się lexia i wtedy mysle nie byloby problemu

pytajac o linie czytania mialem na mysli K-line i L-line 

z tego co sie dowiedzialem to lexia z pp2000 laczy sie z ecu linia K

szczerze to nie wiedzialem ze pp2000 laczy sie jeszcze z innym interace niz Lexia

chyba za bardzo zboczylem z tematu watku, postaram sie rozwiazac moj problem jak sie ociepli. tak czy inaczej dzieki 

Share this post


Link to post
Share on other sites
piowil3

arthur77

  pokaż silnik może jest tam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Klaudek

Siemanko, też mam ten silnik w wersji bez muxa, początek 2001 roku. Powinny być dwie sondy. Też mam tylko jedną, dzisiaj znalazłem pod samochedem odcięty przewód od drugiej sondy. Żadnego miejsca na nią nie ma, jest zwykła rura wsadzona. Będe zakładał sonde tak jak ma być, bo też wywala błąd.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
piowil3

Heh kolego akurat ja to będę robił jutro już umówiłem sobie rampę bo trzeba podnieść/wejść pod samochód. Nagram to i będzie na moim kanale, wrzuce tutaj link kto będzie chciał to sobie zobaczy jak pomoże fajnie jak nie to szkoda. Ja kupiłem sonde i wzmocniłem przewód peszlą samochodową by się nie uszkodził.

Share this post


Link to post
Share on other sites
piowil3

Proszę, z tym, że to nie poradnik a poprostu pokazuję swoją sonde i robotę, trochę smiesznie ale działa i check się nie pali ...

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Klaudek

I co jest jakaś różnica po założeniu sondy ? Ja dzisiaj sprawdziłem swojego w trasie. Za 80 zł po 4,89 zrobiłem 230 km i jeszcze troszkę jest benzynki przed rezerwą. Mam błąd 1874 - przekaźnik podgrzewania pierwsza sonda lambda - układ otwarty. Drugi błąd to 1B28 - nieznany kod usterki.

 

Drugiej sondy nie mam wcale - odcięty przewód.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×