Jump to content
boboV

Nisko zawieszony tył - czyżby belka ?

Recommended Posts

boboV

Witam wszystkich!

Mam problem z moim Pugiem polegający na tym, że tylne zawieszenie jakoś nisko siedzi (nawet jak się patrz z boku na samochód to widać że tylne opony są bardziej schowane w nadkola niż przednie). Problem pojawia się jak jadę w ponad dwie osoby (po prostu jak ktoś siedzi na tylnej kanapie) lub 2 + jakiś bagaż, na praktycznie każdym progu zwalniającym tyle koła ocierają o nadkola. 

Pytanie moje brzmi czy to objaw uszkodzenia tylej belki? poza tym, że jest nisko to zawieszenie nie zachowuje się jakoś dziwnie ani ni wydaje żadnych dźwięków. 

Dzwoniłem do serwisu specjalizującego się w autach francuskich to od razu mi powiedzieli, że tylna belka do wymiany, ale czy belka odpowiada za wysokość zawieszenia? czy za wysokość zawieszenia odpowiadają drążki skrętne ?  poprawcie mnie jeśli się mylę. Nawet gdzieś czytałem, że to kwestia podwyższenia ich o jeden ząbek do góry i po problemie.

Z góry dziękuję za odpowiedzi, 

Pozdrawiam 

Share this post


Link to post
Share on other sites
kanngax

/-------\ tak wyglądają tylne koła jak belka siada

Jak ci trą o nadkola to raczej ona

Share this post


Link to post
Share on other sites
boboV

Wg mnie koła stoją prosto, ocieraja nie bokiem tylko góra opony po prostu na dziurach nadkola dobijają do opon

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAWID MILER

A jakie masz koła i balony

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

A jak dlugo masz samochod? Od dawna to masz? Moze poprzedni wlasciciel obnizal sobie samochod? Bo tak jak piszesz za wysokosc odpowiadaja drazki skretne.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
kanngax

No to jak góra to koła za szerokie

Share this post


Link to post
Share on other sites
boboV

Koła na lato mam 15" 185/60 a teraz zime mam 14" 175/65

Auto mam od roku, od samego początku nisko siedziało ale koła nie ocieraly o nadkola na nierównościach. Dlatego na lato kupiłem większe koła żeby podnieść auto do góry trochę.

Dlatego nie wiem czy warto wywalac pieniądze na wymianę belki jak może wystarczy wyregulowac te drążki skrętne  ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

Ja najpierw sprobowalbym przelozyc drazki tym bardziej ze mozna zrobic to samemu. Jest nawet na forum guide. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
kanngax

Masz sw?

Share this post


Link to post
Share on other sites
boboV
30 minut temu, Pawcio89 napisał:

Ja najpierw sprobowalbym przelozyc drazki tym bardziej ze mozna zrobic to samemu. Jest nawet na forum guide. 

Mówisz o tym temacie? 

 

21 minut temu, kanngax napisał:

Masz sw?

Tak, mam sw a to jakaś różnica?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89
Posted (edited)

Tak to chyba ten temat. Na yt tez sa jakies filmiki. A kolega pytal czy masz sw bo do sw sa grubsze drazki. Ktos mogl sobie wymienic belke i zalozyl ze zwyklego hb a nie z sw i wtedy samochod bedzie siedzial nisko bo cienkie drazki nie utrzymuja ciezaru wiekszej dupy ;) Kazda wersja byla wyposazona w inne drazki skretne ;)

Edited by Pawcio89

Share this post


Link to post
Share on other sites
boboV

A jestem w stanie sam jakoś rozpoznać czy mam właściwe drążki założone?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

Pewnie po grubosci ale jakie one sa do jakiego typu to ci nie powiem bo nie wiem. Ale postaram sie poszperac w necie, jak cos znajde to dam znac. Chyba ze ktos wie to niech pisze.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

Cos znalazlem. Prosze cie bardzo ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
boboV
Posted (edited)

Dzięki Pawcio89 ale podzwoniłem dzisiaj po różnych mechanikach i każdy powiedział, że to belka.. w sumie jak podszedłem do auta i zacząłem nim ruszać to tylne zawieszenie całe skrzypi (podczas jazdy cisza) więc chyba nie ma co się oszukiwać i umówić się na wymianę belki...

Edited by boboV

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

No jak juz zrobisz sobie belke to bedziesz mial to porzadnie wszystko i na swieżo i pewnosc ze wysokosc i drązki sa dopasowane do twojego modelu ;) tylko daj to tam gdzie robią te belki a nie do Zenka za plot bo zrobi 2 stowki taniej. Chodzi mi tu nie tyle o montaz co o regeneracje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×