Skocz do zawartości
mario323115

Peugeto 206 1.4 gaśnie podczas jazdy

Rekomendowane odpowiedzi

mario323115

Witam

Mam problem z moim peugeotem. Jest to peugeot z silnikiem benzynowym 1.4  75KM 2007 rocznik 3d. Kupiłem go na początku czerwca roku 2018 i od tamtego czasu do momentu do nie dawna nie było z nim żadnych problemów. Jedynym mankamentem było to, że przy odpalaniu czasami trzeba było dodać gaz bo nie chciał wystartować. Ostatnio oddałem go do mechanika bo było podejrzenie, że to może być przepustnica ale okazało się, że wszystko jest oke i ją po prostu przeczyścił. Winą obarczył elektronikę sterującą ową przepustnicą. Ale powiedział, że nie ma co sie martwić bo w sumie to nie jest taka pilna usterka i jak się znajdzie jakoś okazyjnie tą elektronikę to można wymienić. Mi to odpowiada bo w sumie to mi nie przeszkadza. Ale do rzeczy. Jakoś na początku grudnia gdy były zimno gdy wyjechałem do pracy to jakieś 500m dalej zgasł mi samochód podczas jazdy. Myślałem, że może to wina tego, że jest zimno i po prostu były za małe obroty bo była bardzo słaba widoczność i zwolniłem bardzo. Więc bez problemu odpaliłem drugi raz i pojechałem i olałem już sprawę. Drugi raz taki numer wyciął mi na mieście i wtedy jakimś cudem obwiniałem akumlator ale później dotarło do mnie, że w czasie jazdy akumlator raczej by nie zawinił. Przyjechał znajomy mechanik i powiedział, że w sumie nic dziwnego tutaj nie widzi bo jak przyjechał to oczywiście samochód odpalił dobrze i chodził przez 20 minut bez problemu. Tak więc znów sobie dałem spokój ale oddałem go do innego mechanika który się troche bardziej specjalizuje w peugeotach i on też rozłożył ręce. Jedynie właśnie wyczyścił tą przepustnicę i wymienił świece bo były nie równo wypalone. No i sobie pomyślałem, że jak to się tak sporadycznie dzieje to dam sobie spokój ale niestety w ten weekend samochodzik zrobił tak 2 razy... Za pierwszym razem znów jak ledwo co wyjechałem z domu a za drugim też na mieście ale tak samo po przejechaniu małej odległości. Tak więc co do samych okoliczności tych wydarzeń. Zawsze działo się to nie długo po odpaleniu auta na zimnym silniku. Mam takie wrażenie, że jak już się rozgrzeje to się to nie stanie bo jeszcze mi się nie wydarzyło żeby mi taki numer zrobił w trasie. I przeważnie dzieję się to na niskim biegu i na niższych obrotach coś w okolicy 2 tys. Jak mi gaśnie to zapala się cała choinka (ręczny, silnik na czerwono, akumlator itp.) przestaje działać wspomaganie, oraz pedał hamulca staje się bardzo sztywny i praktycznie nie działa. Jestem zielony w tych sprawach dlatego zwracam się o pomoc tutaj. Boję się, że takie coś wydarzy się kiedyś przy większej prędkości i coś się po prostu stanie. 

W samochodzie po zakupie były wymieniane wszystkie ważniejsze rzeczy:

rozrząd, filtr oleju, olej, świece  

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pawcio89
Napisano (edytowane)

No dobra, a samochod byl podlaczony pod komputer? Winna moze byc cewka z racji nierowno wypalonych swiec, czujnik temperatury, czujnik polozenia walu.. Duzo by mozna wymieniac ale podstawa to podlaczyc sie pod komputer. Masz gaz zamontowany? 

Edytowane przez Pawcio89

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mario323115

Nie gazu nie montowałem. Pod komputer nie był jeszcze podpinany.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pawcio89
Napisano (edytowane)

To podepnij i daj znac poki jeszcze dasz rady gdzies podjechac autem zeby go podpiac ;) swoja droga co to za mechanicy ktorzy cos przy aucie grzebią, kasuja za robote a tak naprawde nawet nie wiedza co robia i po co skoro nie znaja przyczyny.. 

Edytowane przez Pawcio89

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
orkow

Jeśli to 16 zaworowy KFU od razu zmieniaj czujnik wału i w międzyczasie wyczyść punkty masy pod ECU, pod akumulatorem i pod filtrem powietrza.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piowil3

A check engine się pali?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mario323115

Nie właśnie. Jak zgaśnie to się wszystkie lampki zapalają. Ale pod czas jazdy nic nadprogramowego się nie pali :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
orkow

Wyjmij czujnik położenia wału, jest tylko na jednej śrubie. Podłącz miernik i go sprawdź. Będziesz wiedział czy to on powoduje problem. Ten czujnik tak samo jak pompa paliwa nie wywoła nawet najmniejszego błędu w ECU. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pawcio89

Najlepiej podjedz do kogos kto sie zna albo do mechanika i popros zeby ci ten czujnik polozenia walu sprawdzil bo jak piszesz ze jestes zielony w tych sprawach to mozesz miec maly klopot, ew. obejrzyj na yt jak sprawdzic taki czujnik bo jest to proste tylko musisz go zlokalizowac, wyjac i wiedziec jak go sprawdzic. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mario323115

Jutro jak będę miał czas i miejsce (bo samochód stoi na zewnątrz) to sprawdzę sam z ciekawości ten czujnik. Tylko w jaki sposób go sprawdzić ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pawcio89

Pisalem ci ze na youtube sa filmiki. To w sumie kwestia wyciagniecia czujnika, podpiecia miernika pradu i zblizania do czujnika czegos metalowego i patrzysz czy miernik pradu ma jakies wychyly czy nie. Ale to tez nie jest calkiem dobra metoda bo czujnik na zimno moze pracowac a po zagrzaniu juz nie i na odwrot. Najpewniejsza opcja jest podlaczyc sie do komputera diagnostycznego ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
orkow
Napisano (edytowane)

Nie prądu tylko rezystancji. W zależności od czujnika wartości powinny oscylować w granicach 500 ohm po zbliżeniu czegoś metalowego. Co do ciepłego i zimnego, tak racja. Można użyć suszarki żeby go podgrzać w domu. Na jutubie są faktycznie filmy jak to sprawdzić. 

 

Wpisz sobie frazę "crankshaft sensor check" 

Czujnik jest zlokalizowany w prawym dolnym rogu silnika. Zaraz obok filtra oleju. Jedna dwu pinowa wtyczka, czarny podłużny z jedną śrubą na boku. 

Komputer nie pokażę błędu tego czujnika. Nawet jak go odepniesz nie wyskoczy check engine Ani nic w ECU. 

Edytowane przez orkow

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pawcio89

Nie pokaze nawet przejsciowego bledu? Skoro czujnik przestaje na chwile dzialac to musi byc jakis blad wg mnie. Co innego jad dziala caly czas ale daje zly odczyt to wtedy sie zgodze ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mario323115

No wlasnie na yt patrzyłem poradnik to było coś w granicach 800-900ohm, że powinno być a o tym nagrzewaniu też widziałem. Tak więc zwykła suszarka powinna wystarczyć? bo opalarki ani żadnej nagrzewnicy niestety nie posiadam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pawcio89

Wystarczy suszarka byle mocno w miare mocno grzala. Grzej z bliska, czujnikowi nic nie bedzie. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×