Jump to content
CzaRRodziej

Kierunkowskazy, klakson, światła postojowe, długie i przeciwmgielne problem

Recommended Posts

CzaRRodziej

Witam, mam problem z rzeczami wymienionymi w temacie. Kierunkowskazy raz mrugną 3 razy i przestają raz działają, częściej to się dzieje na prawym. Gdy przerwą, tj. pykną 3 razy i przestają to deska rozdzielcza się wyłącza a potem włącza. Postojowe same się włączają czasami jak auto chodzi bez świateł ( przy parkowaniu w garażu to zauważyłem). Długie po włączeniu raz zaraz się wyłączają raz działają, tak samo jest z przeciwmgielnymi przód, tył. Klakson też nie działa. Auto kupiłem niedawno. Sprzedający powiedział, że jest problem tylko z prawym kierunkiem ale okazało się, że jest więcej problemów. Klaksonu nie sprawdziłem podczas kupna... Vin auto to VF32CKFWA43371191, 2003 rok peugeot 206 1.4 75km. W przełączniku jest manetka od sterowania radiem ale jest niefabryczne, przeciwmgielne przód tył, wycieraczki przód tył. Na przełączniku zespolonym jest numer 96511180XT ale elektryk mówił, że prawdopodobnie był już wymieniany bo jest tam mazak czerwony jakiś na nim. Dzwoniłem do serwisu peugeota i powiedzieli, że numer powinien być 96787362XT. Co radzicie zrobić? Kupić używany przełącznik i go wymienić, przeczyścić styki? Może być przełącznik bez manetki radia ale z takimi samymi funkcjami jeżeli radio i tak jest niefabryczne? Mogą być różne kody? Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
CzaRRodziej

Czy może jest ktoś na forum, kto by zregenerował przełącznik jeżeli jest w ogóle taka możliwość.

Share this post


Link to post
Share on other sites
orkow

Gra nie jest warta świeczki. Wymień przełącznik zespolony, to standard w tych autach. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
CzaRRodziej
53 minuty temu, orkow napisał:

Gra nie jest warta świeczki. Wymień przełącznik zespolony, to standard w tych autach. 

Na taki z takim samym kodem jaki jest obecnie zamontowany? I czy może być bez manetki do sterowania radiem jeżeli takowego i tak już nie ma (niefabryczne)

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAWID MILER

Najważniejsze aby był com 2000 jesli masz komputer halogeny to szukaj aby miał jak najwięcej funkcji lepiej więcej jak za mało. Sam numer nie ma aż takiego znaczenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
CzaRRodziej
43 minuty temu, DAWID MILER napisał:

Najważniejsze aby był com 2000 jesli masz komputer halogeny to szukaj aby miał jak najwięcej funkcji lepiej więcej jak za mało. Sam numer nie ma aż takiego znaczenia.

Komputer i halogeny? Co masz na myśli? Że samochód ma komputer pokładowy i światła przeciwmgłowe z przodu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
orkow

Tak. Są różnego rodzaju wersje com2000 dla różnych wyposazen auta. 

Pilot od radia jest wpinany oddzielnie także tym się nie sugeruj czy nowy będzie z czy bez. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAWID MILER

Dokładnie tak jak ORKOW mówi  najlepiej szukać co ma więcej funkcji jak mniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
CzaRRodziej

Ok dziękuje chłopaki, pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
CzaRRodziej

Sorry że post pod postem ale przypomniało mi się żeby spytać bo to jest dosyć istotne, skąd mam wiedzieć czy przełącznik będzie miał funkcje obsługi centralnego zamka?

Share this post


Link to post
Share on other sites
orkow

O jaką obsługę centralnego zamka Ci chodzi? Com2000 nie ma nic wspólnego z centralnym :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAWID MILER

Jeśli obsługuje komputer to centralny też będzie 

Share this post


Link to post
Share on other sites
CzaRRodziej
6 godzin temu, orkow napisał:

O jaką obsługę centralnego zamka Ci chodzi? Com2000 nie ma nic wspólnego z centralnym :)

Nie bo czytałem, że ludzie montowali przełączniki zespolone i okazywało się, że nie działał im pilot od centralnego. Więc pytam się. To już sam nie wiem o co chodziło w tamtym temacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
orkow
Posted (edited)

Tak jak wspomniałem wcześniej, com nie ma nic wspólnego z centralnym. 

Jak będziesz szukał, takie same są również w 307. Czasami jest łatwiej znaleźć. Co do numerów, właśnie dotyczą one wyposażenia auta i funkcji ( automat świateł, automatyczne wycieraczki, komputer pokładowy itp. )

Edited by orkow

Share this post


Link to post
Share on other sites
CzaRRodziej
2 godziny temu, orkow napisał:

Tak jak wspomniałem wcześniej, com nie ma nic wspólnego z centralnym. 

Jak będziesz szukał, takie same są również w 307. Czasami jest łatwiej znaleźć. Co do numerów, właśnie dotyczą one wyposażenia auta i funkcji ( automat świateł, automatyczne wycieraczki, komputer pokładowy itp. )

Da się jakoś rozszyfrować ten numer?

Share this post


Link to post
Share on other sites
madmax
11 godzin temu, orkow napisał:

O jaką obsługę centralnego zamka Ci chodzi? Com2000 nie ma nic wspólnego z centralnym :)

Kolego bzdury opowiadacie.

Przełączników do 206 jest ze 20 rodzajów w zależności od wyposażenia auta i producenta (DAV lub DELPHI).

Działanie centralnego zamka z pilota ma jak najbardziej bardzo wiele wspólnego z przełącznikiem zespolonym bo to w przełączniku znajduje się odbiornik sygnału nadawanego z kluczyka.

Tutaj dla porównania płytka z odbiornikiem sygnału centralnego zamka (jasny zielony) oraz bez (ciemny zielony). Widać gołym okiem odbiornik - układ osłonięty blaszką, która prawdopodobnie robi za antenę:

451642372_pytkaprzecznika.thumb.jpg.e6cc516a4a09b44a3381c1900fffa2b1.jpg

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
CzaRRodziej
Godzinę temu, madmax napisał:

Kolego bzdury opowiadacie.

Przełączników do 206 jest ze 20 rodzajów w zależności od wyposażenia auta i producenta (DAV lub DELPHI).

Działanie centralnego zamka z pilota ma jak najbardziej bardzo wiele wspólnego z przełącznikiem zespolonym bo to w przełączniku znajduje się odbiornik sygnału nadawanego z kluczyka.

Tutaj dla porównania płytka z odbiornikiem sygnału centralnego zamka (jasny zielony) oraz bez (ciemny zielony). Widać gołym okiem odbiornik - układ osłonięty blaszką, która prawdopodobnie robi za antenę:

451642372_pytkaprzecznika.thumb.jpg.e6cc516a4a09b44a3381c1900fffa2b1.jpg

Więc skąd mam wiedzieć który przełącznik kupić bym potem nie miał problemu, że centralny nie działa? Najlepiej kupić z takim samym numerem jakim mam w aucie? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
madmax

Podaj VIN to sprawdzę jaki masz fabryczny typ przełącznika.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
CzaRRodziej

W moim 1 poście jest ale masz: VF32CKFWA43371191. Dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
madmax

To masz z serviceboxa wg Twojego Vinu

1728306233_Beztytuu.thumb.png.231e32eecfb240e63916c31ce2e96d72.png

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
CzaRRodziej

A ma ktoś pomysł jaka może być przyczyna braku klaksonu? Może mieć coś wspólnego z tym przełącznik zespolony?

Share this post


Link to post
Share on other sites
madmax
Dnia ‎11‎.‎01‎.‎2019 o 16:39, CzaRRodziej napisał:

A ma ktoś pomysł jaka może być przyczyna braku klaksonu? Może mieć coś wspólnego z tym przełącznik zespolony?

najprędzej uwalona taśma

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
CzaRRodziej
41 minut temu, madmax napisał:

najprędzej uwalona taśma

Ona jest częścią przełącznika zespolonego? Jeżeli wymienię przełącznik to naprawię też klakson jeżeli to taśma?

Share this post


Link to post
Share on other sites
madmax
1 godzinę temu, CzaRRodziej napisał:

Ona jest częścią przełącznika zespolonego? Jeżeli wymienię przełącznik to naprawię też klakson jeżeli to taśma?

Tak, jest częścią przełącznika zespolonego. Sprawdź najpierw bezpiecznik F13 w BSI (bezpieczniki w samochodzie, nie w komorze silnika). Sprawdź też najpierw sam klakson podając mu "na krótko"  (czyli za pomocą zewnętrznego przewodu) napięcie i sprawdź czy jest sprawny.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
CzaRRodziej

Jak podłączyć go na krótko, możesz mi to wytłumaczyć? Mogę to zrobić kablami rozruchowymi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×