Skocz do zawartości
piowil3

Problem z zamkiem?

Rekomendowane odpowiedzi

piowil3

Siemka.

Kolejny pomysł do nagrania hehe super tylko mam problem z drzwiami z tylu od pasazera, nie otwierają się z centralnego a zamykają normalnie tzn, jak przyciskiem zamykam zamykają się wszystkie tylko te jedne już nie chcą się otworzyć a reszta tak, muszę recznie ciągnąć skobel do góry, wtedy tak ale potem znowu. Wszystk obyło okej to dzisiaj.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
orkow

Z kluczyka manualnie zamykaja się wszystkie czy też nie? Tak trochę mało składnie napisałeś i ciężko zrozumieć :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piowil3

Zarówno z pilota jak i z kluczyka zamykają się wszystkie. Problem tkwi w tym, że ani z kluczyka ani z pilota nie chcą się otworzyć jedne drzwi z tyłu. Problem o tyle irytujący, że to akurat teraz, a wcześniej nic się takiego nie działo. Dziwna sprawa, nie mylem go ostatnio ani nic.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
madmax
Napisano (edytowane)

Nie miałem konkretnie w ręce kasety zamka od puga ale spróbuje tak na chłopski rozum i moje małe liźnięcie elektroniki.

Każdy zamek ma przecież cewkę elektromagnesu która po przyłożeniu napięcia w jedną stronę zamyka kasetę i skobel a po przyłożeniu napięcia odwrotnie otwiera kasetę i skobel.

Jeśli na jednym z zacisków cewki nastąpi przebicie do masy to mamy taki oto efekt:

w jedną stronę podając napięcie nasz "minus" z centralki pokryje się z zaciskiem cewki który ma przebicie do masy i cewka zadziała normalnie zamykając kasetę.

w drugą stronę to "plus 12V" z centralki przychodzi na zacisk cewki zwarty do masy i cewka nie dostanie żadnego napięcia do otwarcia kasety.

Niekoniecznie wtedy musi dojść do przepalenia bezpiecznika gdyż sterowanie odbywa się przez sterownik i on przejmuje chwilowy wysoki prąd zwarciowy. W końcu napięcie na cewki kaset jest podawane tylko przez krótką chwilę.

Zwarcie nie musi być w samej kasecie ale może być na jednej z żył zasilających cewkę od centralki do niedziałającej kasety.

Na początek podmieniłbym kasety z drzwi i sprawdził czy po podmianie usterka jest na tych samych drzwiach czy przeniosła się razem z kasetą na inne.

Drugą opcją może być awaria sterownika dla tego kanału.

Wtedy również podaje napięcie w jedną stronę a w drugą już nie (może to być wina przekaźnika w centralce). Wątpię jednak żeby centralka miała dla każdej kasety osobny przekaźnik sterujący. 

Edytowane przez madmax

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sobik
11 godzin temu, madmax napisał:

Każdy zamek ma przecież cewkę elektromagnesu która po przyłożeniu napięcia w jedną stronę zamyka kasetę i skobel a po przyłożeniu napięcia odwrotnie otwiera kasetę i skobel.

Jeśli na jednym z zacisków cewki nastąpi przebicie do masy to mamy taki oto efekt:

w jedną stronę podając napięcie nasz "minus" z centralki pokryje się z zaciskiem cewki który ma przebicie do masy i cewka zadziała normalnie zamykając kasetę.

w drugą stronę to "plus 12V" z centralki przychodzi na zacisk cewki zwarty do masy i cewka nie dostanie żadnego napięcia do otwarcia kasety.

 

Ale bzdury. To nie drzwi na klatkę schodową. Nie ma tam  żadnego elektromagnesu.

W kasecie zamka jest silniczek, który napędza przekładnię ślimakową i zamyka zamek.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piowil3

ale zamyka wszystkie tylko nie otwiera tych jednych, jest jakiś od tego bezpiecznik czy bez zdjęcia boczku drzwi sie nie obejdzie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
madmax
8 godzin temu, sobik napisał:

Ale bzdury. To nie drzwi na klatkę schodową. Nie ma tam  żadnego elektromagnesu.

W kasecie zamka jest silniczek, który napędza przekładnię ślimakową i zamyka zamek.

 

Może i dla Ciebie bzdury i zgodzę się że to nie drzwi na klatkę schodową.

Niemniej jednak sam osobiście miałem taki przypadek montując niefabryczny centralny do swojego auta (nie peugeota).

Opiszę pokrótce co się stało.

Przy przeciąganiu kabli pod instalację do tylnych drzwi musiałem odkręcić zwijacz pasa, żeby dostać się z nimi pod dywaniki. Niestety przy przykręcaniu tegoż zwijacza jeden z przewodów do tylnych drzwi został dociśnięty śrubą do masy. Skutek? Uszkodzona izolacja na przewodzie i zwarcie do masy. Efekt? Wszystkie drzwi się zamykały prawidłowo lecz przy otwieraniu tylko trzy się otwierały (z trudem bo następował spadek napięcia) a te, do których kabel został zwarty do masy nie otwierały się.

Tak więc czy to elektromagnes czy też siłownik (silniczek z przekładnią) jeśli nie dostanie odpowiedniego napięcia nie pociągnie. A jak pisałem wcześniej zwarcie jednego przewodu siłownika do masy może spowodować taki efekt, że da się zamek zamknąć ale już nie otworzyć. Sprawdzone na osobistym przykładzie.

Aha. I dziękuję Ci za poprawienie mnie że to jest siłownik z silniczkiem a nie elektromagnes choć i takie też były choć nie w pugu. Dlatego też napisałem że nie miałem tej kasety w ręku.

Można poprawić kogoś bez uszczypliwości.

Ale co ja tam mogę wiedzieć ze swoją mizerną wiedzą będąc elektronikiem i elektrykiem co sobik? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
madmax
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, piowil3 napisał:

ale zamyka wszystkie tylko nie otwiera tych jednych, jest jakiś od tego bezpiecznik czy bez zdjęcia boczku drzwi sie nie obejdzie?

zdejmij boczek i pomierz napięcia przy zamykaniu i otwieraniu drzwi z pilota. Piny 4 i 5 na kostce to para przewodów sterująca zamkiem. Tam powinno być napięcie podczas zamykania i napięcie odwrócone podczas otwierania. Bezpośredniego bezpiecznika nie ma. Sygnał idzie na wszystkie drzwi jednocześnie prosto z BSI

Edytowane przez madmax

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piowil3

Zrobię to jak trochę się ociepli i przestanie padać chyba że znajdę garaż to wtedy tam, dam znać co i jak.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×