Jump to content
spawnmaster

Problem z grzaniem silnika PROSZĘ O POMOC !!!

Recommended Posts

Stackburn

Teraz wypadałoby jeszcze sprawdzić jaka jest faktyczna temperatura interfejsem diagnostycznym. Wskazanie , wskazaniem a jaka jest realna to tak do końca nie wiadomo ;)

Może jeszcze trzeba będzie ustawić wskazówkę na wskaźniku (mógł się lekko przestawić silniczek krokowy) - niby nie powinien , ale stara zasada mówi "nigdy nie mów nigdy" a "na pewno" to Kopernik nie żyje ......

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow
Godzinę temu, Stackburn napisał:

Teraz wypadałoby jeszcze sprawdzić jaka jest faktyczna temperatura interfejsem diagnostycznym.

Taka faktycznie faktyczna to pirometr albo termometr kontaktowy.......czujnikom też nie można ufać za bardzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stackburn

Miałem na myśli porównanie odczytu w pp2000 a wskazaniem budzika - czy się pokrywa czy to dwa osobne seriale ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
spawnmaster

Dzisiaj testowalem , pojechałem do mechanika i temp była trochę powyżej 70 C na odcinku 2.5 km i rura do chłodnicy trochę ciepła . Pogazowal z 3 min na 3.5 tys. Obrotow do temp. 95 - 100 C tak żeby się zagrzal i pojechaliśmy w trasę na 1.5km i z powrotem i trzymał na 92 C . Wracając do domu trzymał 91 C . 

 

Potem 3 h później jechałem do miasta 1.5 km temp 70 C i troszkę spadła , na światłach dojeżdżając dalej wróciłem się do sklepu i temp 80 C . Gasze auto wracam odpalam temperatura opadła poniżej 80 C trasa do domu 1.5 km i pod domem temp to 85 C . Jak myślicie zostawić już to niech tak jest wachanie między 80 a 85 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stackburn

Zostaw , jest ok. Dłuższy odcinek i będzie trzymał 90 stopni. Teraz jest zimno więc takie wskazania to nic dziwnego.

Poczekaj do lata i będziesz szukał tematu "grzeje się - na piecu 100 stopni" ;)

Edited by Stackburn

Share this post


Link to post
Share on other sites
spawnmaster

No mam nadzieję że jak pojadę do Bielska w weekend 30 km w jedną stronę to skoczy na 90 lub chociaż 88-89 C bo tyle hajsu wydałem na to auto że aż beczec mi się chce że to kupiłem.

:( . Nie pytajcie ile bo w tysiącach zł same koszty i naprawy a do zamożnych nie należę.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
spawnmaster

Po przejechaniu 50 km znowu zaniza temperaturę . Po podkreceniu śrubki przy czujniku wyleciało powietrze . Po odpowierzeniu dopiero po 25 km temp osiągnela 90 C . Prędkość średnia 70km/h i -7 Na polu . A tak to było 80 C 

Share this post


Link to post
Share on other sites
spawnmaster

Lub mniej 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stackburn

Jakbyś go przegonił na większych prędkościach to sam by już pogonił to powietrze ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
spawnmaster

Tylko czemu jak temp osiagnie troche ponad 70 to go schladza ze 3 razy troszkę w gore i zaraz w dol trasa nie wiecej niz 5km a przy większej potem trzyma trochę na 80 i waha się później pomiędzy 85 a 80 . 

Edited by spawnmaster

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Chyba masz dalej powietrze w układzie..........

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stackburn
23 godziny temu, spawnmaster napisał:

Tylko czemu jak temp osiagnie troche ponad 70 to go schladza ze 3 razy troszkę w gore i zaraz w dol trasa nie wiecej niz 5km a przy większej potem trzyma trochę na 80 i waha się później pomiędzy 85 a 80 . 

Trasa nie więcej niż 5km jest odpowiedzią. Na 80 może stać w trasie bo jest to wskazanie uśrednione z ECU - dodatkowo aura nie rozpieszcza i przymrozki nie pomagają w szybkim dogrzewaniu silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
spawnmaster

Kurde już było lepiej z domu do pracy i było już 80 C :) trasa 2.5 km Przez 3 dni .

A tu Wczoraj zaś tylko pierwsza kreska od dołu i stoi . 

Po dwóch dniach takiej temp dzisiaj po pracy odkrecilem zaworek przy czujniku i znowu powietrze ... I temp skończyła do 80 -85 C . Czemu się co chwilę zapowietrza przy czujniku . Już nie mam siły tego auta :(

Edited by spawnmaster

Share this post


Link to post
Share on other sites
madmax

może zamontuj to?

img_2D_0001.jpg.61402132316ceb54d264e99ef2b31acd.jpg

Przynajmniej odpowietrzać się będzie samo automatycznie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Matrix

Mam to samo u siebie. Też 1,4 8v, 2006 rok. Świeżo po uszczelce głowicy, nowy termostat i czujnik zielony. W tej wersji ponoć tylko jeden jest. Problem zaczął się wraz z zimą i nie ustąpil po wymianie uszczelki glowicy, płynu itp. Zaufany mistrz od tego typu zagadek mówi że w wersji jednoczujnikowej ten problem występował i peugeot rekomendował wymianę czujnika na wersję z dłuższym czubkiem. Czujnik jest w głupim dość miejscu - sama góra głowicy - i bardziej bierze temperaturę tejże niż płynu. Moje auto na postoju zagrzewa się normalnie, w trakcie spokojnej jazdy odczyt spada nawet do 50 st. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
spawnmaster

Ale jak To dac jak czujnik musi być.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
spawnmaster
12 godzin temu, Matrix napisał:

Mam to samo u siebie. Też 1,4 8v, 2006 rok. Świeżo po uszczelce głowicy, nowy termostat i czujnik zielony. W tej wersji ponoć tylko jeden jest. Problem zaczął się wraz z zimą i nie ustąpil po wymianie uszczelki glowicy, płynu itp. Zaufany mistrz od tego typu zagadek mówi że w wersji jednoczujnikowej ten problem występował i peugeot rekomendował wymianę czujnika na wersję z dłuższym czubkiem. Czujnik jest w głupim dość miejscu - sama góra głowicy - i bardziej bierze temperaturę tejże niż płynu. Moje auto na postoju zagrzewa się normalnie, w trakcie spokojnej jazdy odczyt spada nawet do 50 st. 

 

 

I co zamontowales czujnik z dłuższym czubkiem ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Matrix

Jeszcze nie. Jak zamontuję i będą jakieś wnioski to nie omieszkam napisać. U mnie sprawa jest w toku. Najpierw wymieniłem termostat, potem czujnik. Przy okazji wymiany czujnika okazało się że jest zawalony olejem, więc auto poszło na uszczelkę głowicy. Odebrałem parę dni temu i zacząłem obserwować. Ponieważ sprawa nie ustąpiła zacząłem konsultacje. Obecnie czekam na czujnik.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
spawnmaster
Godzinę temu, Matrix napisał:

Jeszcze nie. Jak zamontuję i będą jakieś wnioski to nie omieszkam napisać. U mnie sprawa jest w toku. Najpierw wymieniłem termostat, potem czujnik. Przy okazji wymiany czujnika okazało się że jest zawalony olejem, więc auto poszło na uszczelkę głowicy. Odebrałem parę dni temu i zacząłem obserwować. Ponieważ sprawa nie ustąpiła zacząłem konsultacje. Obecnie czekam na czujnik.

 

A jaki ten czujnik będziesz miał i za ile masz może zdjęcie czy co 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Matrix

Mój spec go ogarnął. W piątek zmieniamy plus adaptacja. Na razie wiem że jest tylko w oryginale i że kosztuje trochę ponad 100 zł. Spróbuję nie zapomnieć wrzucić kodu części

Share this post


Link to post
Share on other sites
spawnmaster
Godzinę temu, Matrix napisał:

Mój spec go ogarnął. W piątek zmieniamy plus adaptacja. Na razie wiem że jest tylko w oryginale i że kosztuje trochę ponad 100 zł. Spróbuję nie zapomnieć wrzucić kodu części

Ale co to znaczy ogarnął i zmiana plus adaptacji . Że czujnik czy coś innego ? 

 I czy tobie po wymianie uszczelki pod głowicą zapowietrza się przy czujniku   co jakiś czas i zaniża temp . 

 

 

 

Edited by spawnmaster

Share this post


Link to post
Share on other sites
Matrix

Ogarnął, czyli wziął ode mnie Vin, pogrzebał w czekboksie peugeot, znalazł jaki ma być i zamówił. U mnie problem był przed wymianą UPG jak i jest po. To nie jest tak do końca, że to miejsce się zapowietrza. Standardowy zielony czujnik w poprzedniej wersji osprzętu silnika tu3jo był wspomagającym i nie powodował problemów. U mnie jest podstawowym i kłamie z odczytem bo za dużo bierze z głowicy a za mało z płynu. Odpowietrzenie może na chwilę poprawić odczyt ale na dłuższą metę problem wróci. Adaptacja - po wymianie czujnika warto zapiąć kompa i sprawdzić odczyty oraz skorygować ilości paliwa pod nowe dane. Mój teraz ewidentnie zalewa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stackburn

Korygowanie paliwa to robi ecu na podstawie odczytów z czujników. Co ten twój spec chce adoptować ? - czujnik? .......... Chyba spec do wymiany i adaptacji się szykuje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
spawnmaster
3 godziny temu, Matrix napisał:

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
spawnmaster

To co mam Panowie zrobić ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...