Skocz do zawartości
Sebartnik

adaptacja liczników do instalacji lpg

Rekomendowane odpowiedzi

Sebartnik

Witajcie, szukam konkretnej głowy która wytłumaczy mi jak podpiąć instalację lpg w ten sposób żeby oryginalny licznik sczytywał dane spalania i podłączenia lpg.
Nie pytam czy się da i czy warto, pytam jak.
Nie znalazłem podobnych tematów z ostatnich lat. 
Dzięki i pozdrawiam :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
DAWID MILER

Z tego co mi wiadomo to tak nie idzie. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mim
Dnia 12.01.2019 o 14:54, Sebartnik napisał:

Witajcie, szukam konkretnej głowy która wytłumaczy mi jak podpiąć instalację lpg w ten sposób żeby oryginalny licznik sczytywał dane spalania i podłączenia lpg.
Nie pytam czy się da i czy warto, pytam jak.
Nie znalazłem podobnych tematów z ostatnich lat. 
Dzięki i pozdrawiam :)

Poczytaj na LPG Forum. LPG Sensor, to jest dosyć świeży temat, dlatego tutaj o tym nic nie ma.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
yeti

zapomnij, spalanie liczone jest na podstawie czasu wtrysku i kilometrów przejechanych.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sebartnik
Dnia 13.01.2019 o 14:21, DAWID MILER napisał:

Z tego co mi wiadomo to tak nie idzie. 

idzie

 

Dnia 13.01.2019 o 23:50, mim napisał:

Poczytaj na LPG Forum. LPG Sensor, to jest dosyć świeży temat, dlatego tutaj o tym nic nie ma.

lpg forum? okej wygoogluje, dzięki!

 

Dnia 14.01.2019 o 12:49, yeti napisał:

zapomnij, spalanie liczone jest na podstawie czasu wtrysku i kilometrów przejechanych.

nie pytałem czy się da bo wiem że się da, szukam konkretnych informacji.Ale i tak dziękuje za zainteresowanie tematem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
yeti

nie da aby poprawnie to działało.

wiesz w ogóle na jakiej zasadzie pokazuje wskaźnik paliwa  i na jakiej zasadzie instalacja LPG 4 generacja ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

Ale że ilość LPG pozostałego w zbiorniku ma pokazywać wskazówka poziomu paliwa ? A komputer pokładowy ma pokazywać zasięg na LPG ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sebartnik
Dnia 18.01.2019 o 09:43, yeti napisał:

nie da aby poprawnie to działało.

wiesz w ogóle na jakiej zasadzie pokazuje wskaźnik paliwa  i na jakiej zasadzie instalacja LPG 4 generacja ?

wiem

 

Dnia 18.01.2019 o 14:34, Longbow napisał:

Ale że ilość LPG pozostałego w zbiorniku ma pokazywać wskazówka poziomu paliwa ? A komputer pokładowy ma pokazywać zasięg na LPG ?

tak, jeśli chodzi na lpg ma świecić się kontrolka lpg a wskaźnik paliwa ma pokazywać umowną ilość gazu. Nie wiem jak ma się do tego komputer

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

Przykro mi... jakbyś odpalał na gazie to jeszcze jeszcze, ale na gorąco to nie przejdzie.

Żeby zrozumieć o  co chodzi zatankuj auto na chodzącym silniku.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
madmax
31 minut temu, Longbow napisał:

Żeby zrozumieć o  co chodzi zatankuj auto na chodzącym silniku.

Nie da się, bo na końcu kluczyka jest ….. korek wlewu paliwa 🤣

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, madmax napisał:

Nie da się, bo na końcu kluczyka jest ….. korek wlewu paliwa 🤣

2 kluczyki :)

Raz tak zatankowałem

Zresztą z korka można wyciągnąć kluczyk :)

Edytowane przez Longbow
  • Lubię To! 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
madmax
24 minuty temu, Longbow napisał:

2 kluczyki :)

Raz tak zatankowałem

Zresztą z korka można wyciągnąć kluczyk :)

Marcin, ale na chodzącym silniku nie da się zatankować, bo na końcu kluczyka jest …...samochód 🤣🤣

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

Adam na Teutatesa...

Chodzi silnik na jednym kluczyku a drugim otwierasz wlew paliwa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
yeti
12 godzin temu, Sebartnik napisał:
Dnia 18.01.2019 o 09:43, yeti napisał:

nie da aby poprawnie to działało.

wiesz w ogóle na jakiej zasadzie pokazuje wskaźnik paliwa  i na jakiej zasadzie instalacja LPG 4 generacja ?

wiem

 

z dalszych odpowiedzi wnioskuje ze nie wiesz jak to działa

wskaznik paliwa w mux działa na zasadzie liczenia z średniego spalania paliwa, jego realny poziom korygowany jest tylko jak masz ponad połowę zbiornika, inaczej nie rusza tego. poniżej połowy musisz dotankować min 6-7L aby ruszył wskazówką paliwa na zegarach.

teraz skoro lpg robi korekty czasów wtrysku o zadaną wartość jaką ma ustawioną to spalanie jest większe niż spalanie pb, wiec wskazówka będzie opadać zbyt wolno, bo ecu nie widzi ile spala lpg aby poprawnie wskazówka opadała. Dwa jeszcze trzeba znać pojemność zbiornika aby pokazywać w miarę poprawnie, w teorii jesteś wstanie mieć zbiornik lpg o pojemności ok 45L więc ten punkt można pominąć. Ale nadal nie przeskoczysz tego aby ecu wiedziało ile spalił faktycznie lpg bo on cały czas mysli ze jedzie na pb

 

  • Lubię To! 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
madmax
2 godziny temu, Longbow napisał:

Adam na Teutatesa...

Chodzi silnik na jednym kluczyku a drugim otwierasz wlew paliwa

Łooo matko, gdzieś Ty zgubił poczucie humoru ⁉️ Brałeś coś że nie czujesz żartu ⁉️

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow
Napisano (edytowane)
10 godzin temu, madmax napisał:

Łooo matko, gdzieś Ty zgubił poczucie humoru ⁉️ Brałeś coś że nie czujesz żartu ⁉️

Cholera.....już miałem dzwonić do Ciebie wczoraj "czego kur... nie rozumiesz czy se jaja robisz" :D

Przepraszam, nie załapałem:D

Dziadek w kinie

Edytowane przez Longbow

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sebartnik

No dobra, widzę że niczego się nie dowiem. Wiem że to można zrobić, chcę wiedzieć jak. Tak jak mówiłem w temacie. 
no trudno, bede szukał dalej. Dziękuję wam wszystkim za odpowiedzi :) szerokości

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow
18 godzin temu, Sebartnik napisał:

No dobra, widzę że niczego się nie dowiem. Wiem że to można zrobić, chcę wiedzieć jak.

A to skąd wiesz albo kto Ci powiedział, że można ?

To co można w innym samochodzie, albo w 206 bezmux nie można zrobić w muxie.

Wg mnie pomysł rozbija się na etapie przełączenia z beny na gaz.......nawet gdyby pływak LPG miał parametry pływaka PB i z chwilą przepięcia na lpg przekaźnik przepina sygnał z pb na lpg to poziom na liczniku się nie zmieni (stąd też podsunąłem Ci pomysł zatankowania na pracującym silniku)

Chyba, że ktoś Ci opanuje układ bezpośrednio pod licznik ........ aż się boję myśleć jak się wpiąć z tym

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sebartnik

Czytałem o tym kiedyś na zagranicznym forum, był film i to pięknie działało, (komputer pokazywał uśrednione większe spalanie (po przełączeniu na gaz mnożył spalanie przez jakąś tam liczbę bodajże pierwiastek z 2)
chciałbym to odnaleźć ale niestety forum już nie ma.
Chodziło na dokładnie tym samym aucie co ja mam (ten sam rocznik, silnik, wyposażenie, gaz, itp)

Temat do zamknięcia :) dzięki 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

Pewnikiem to było na oryginalnym wyświetlaczu ?

Na wyświetlaczach niefabrycznych lub też na niefabrycznym sterowaniu to jestem to sobie w stanie wyobrazić....ale nie bardzo na tym co fabryka dała...i to w locie

1.4 to troche za duzy mnoznik dla LPG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sebartnik

mnożnik to była tylko moja spekulacja, nie pamiętam jak to było, licznik był zamontowany, wyglądał na oryginalny w opisie był mux.
Nasze liczniki ( a przynajmniej mój, biały) jest wyposażony w ikonę lpg i ona działała w tamtym przypadku 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

Zmuszasz mnie do kopania w odmętach internetów i własnej pamięci.......

A więc.....

Za górami za lasami żyli sobie...Irańczycy

Mają od chu......dużo ropy i co za tym idzie benzyny

Ale nie byli mainstreamowi zanim było to modne...i wymyślili....

Peugeot 206 sedan 1.6 16V z fabrycznym LPG (kod silnika tu5jp4g)...zasadniczo to ten silnik chyba chodził tylko na LPG...keine benzin

Instalacja wygląda na AG SGI...z mackami Valeo i Bóg wie czym jeszcze

Słupek silnika ten sam, inny kolektor, w miejscu wtrysków beny, wtryski LPG, inne ECU (maleństwo)......

Nie przeszczepisz tego do siebie (gdybyś zdobył) bo ET3J4 ma zmienne fazy a TU5JP4 nie.......

Możesz zrobić SWAP.......ale kup takiego gada

Dodam że import z Iranu może być utrudniony....może Rumunia....jakaś Ukraina

Mam nadzieję, że wyczerpująco odpowiedziałem

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
madmax
Napisano (edytowane)

Dodam, że widziałem taki licznik, Faktycznie ma ikonę LPG w miejscu gdzie normalnie jest ikona obecności wody w układzie zasilania, jest tylko jedno ale... Tam są 2 niezależne wskaźniki poziomu paliwa, osobny dla LPG a osobny dla benzyny.

Inna sprawa czy to działa z komputerem, bo tyczyło się to bezMUXa

6822a2628676a044gen.jpg.523fa4ecb984a85039e042f299cea8ce.jpg

Edytowane przez madmax

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×