Jump to content
  • Similar Content

    • Bartosz_G
      By Bartosz_G
      Witam wszystkich,
      Mam awarię dachu w 206cc: wyciekł olej od tych siłowników i zdiagnozowano, że rozszczelnił się układ hydrauliczny od dachu, ale w serwisie (nie aso) bali się tego ruszać. Dach rzęził przy otwieraniu i obecnie go nie otwieram.
      Czy ktoś zna serwis (optymalnie w W-wie lub okolicach), który zajmuje się takimi rzeczami, niekoniecznie ASO?
      Ewentualnie ma już podobne doświadczenie ze swoim Peugeotem i chciałby się podjąć naprawy w okolicach W-wy?
      Pozdrawiam,
      Bartek
    • MINICorn
      By MINICorn
      Hej,

      Mam takie pytanie czy ktoś z Was montował może butlę lpg pod bagażnikiem?
      Wiem, że jest taka możliwość, ale bardzo zastanawia mnie czy akurat w 206 CC jest jak zamocować ją pod bagażnikiem- bo miejsce jest.
       
    • bowman
      By bowman
      Witam, kilka miesięcy temu kupiłem 206tke w wersji cc sprowadzoną z Niemiec i mam pewien problem gdyż wydział komunikacji wydał mi dowód rejestracyjnym w którym po prostu jest napisane 206 (bez cc) natomiast w ubezpieczeniu jest zaznaczone że chodzi tutaj o 206 wersje cc. Moje pytanie brzmi czy to normalne że w dowodzie rejestracyjnym nie ma dopisku "cc" ani żadnej informacji że jest to kabriolet? czy w razie jakiejkolwiek kolizji nie będzie problemów z wypłatą ubezpieczenia? z góry dziękuje za odpowiedź  
    • Freszuu
      By Freszuu
      Witam wie ktoś jak ogarnać coś takiego?
       
    • Tom1
      By Tom1
      Witam serdecznie.Mam problem z moim pugiem.Polega on na tym,że po dwóch,trzech dniach postoju rozładowuje się akumulator.Dodam tylko,że ako jest nowe.Ostatnio zauważyłem,że po wyjęciu kluczyka ze stacyjki,coś załącza się i rozłącza.Jest to przekaźnik od pompy paliwa.Po wyjęciu i rozebraniu przekaźnika stwierdziłem,że jest on zaśniedziały.Czy załączanie i rozłączanie może doprowadzić do rozładowania akumulatora?Nie wiem ile razy i z jaką częstotliwością się to dzieje.Może co kilkanaście minut.Przy otwartych drzwiach jest to zdecydowanie częstsze zjawisko.Proszę o pomoc.Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Sign in to follow this  
skiba-26

Peugeot 206 cc - Wolne podnoszenie klapy bagażnika podczas zamykania/otwierania dachu

Recommended Posts

skiba-26

Dzień Dobry,

Szukam rozwiązania na mój mechaniczno-hydrauliczny problem z dachem. Miałem dużo kłopotów z jego obsługą, z elektroniką ale rozwiązałem. Nie działał zupełnie, obecnie większość usterek usunąłem, ale pozostał problem zbyt wolnego podnoszenia klapy kufra podczas chowania i wychodzenia dachu z bagażnika. Klapa otwiera i zamyka się topornie, wolno, nie podnosi się płynnie tylko jakby chciała a nie mogła. Przesmarowałem układ z siłownikami, sprawdziłem stan tych prowadnic i oczek, brak też wycieków płynu hydraulicznego - wiadomo. Żadnej poprawy po przesmarowaniu. 

Podczas operacji zamknij/otwórz klapa pracuje zbyt wolno i sterownik zgłasza na komputerze diagnostycznym błąd "przekroczono czas". Wiadome i oczywiste. Stąd też w trakcie operacji podnoszenia i opuszczania dachu muszę puścić przycisk sterowania i wcisnąć jeszcze raz bo po wystąpieniu błędu operacja podnoszenie/opuszczanie zostaje przerwana. Oczywiście kontynuując na kilka podejść jakoś w końcu udaje się elektrycznie dach zamknąć i opuścić. Wiadomo jednak że nie powinno tak to działać.

Co ciekawe drugi (inny obwód sterowania) odpowiedzialny za siłowniki główne podnoszenia dachu (a nie klapy bagażnika) działa ok. Dach wychodzi szybko i płynnie, operacja po maksymalnym otwarciu klapy przebiega już później gładko i bezproblemowo. Blenda (plastikowa osłona otworu dachu) też wyskakuje szybko i płynnie. Stąd staram się logicznie patrzeć na problem, że pompa hydrauliczna raczej jest sprawna (??)

Moje przypuszczenia:

Zapowietrzony układ ponoszenia klapy bagażnika. (Pytanie jak to sprawdzić? Jak odpowietrzyć?)

Zatarte siłowniki (lub coś innego w tej klapie bagażnika, jakieś zawiasy krzywe lub zatarte? Jak się do nich dobrać?)

Uszkodzona (jednak) pompa lub jakiś zawór przełączający pomiędzy obiegiem podnoszenia klapy i podnoszeniem dachu i ciśnienie podnoszenia klapy gdzieś "ucieka"? 

 

Proszę o wsparcie jeśli ktokolwiek miał podobne problemy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Pompa sprawna...pytanie jak zawory sterujące, może nie otwiera się do końca i ciśnienie kijowe....albo ciśnie przelewem.

Dobrze by było odpiąć siłowniki i ręcznie zobaczyć jak klapa idzie (nie jestem pewny czy względnie bezinwazyjnie tak się da)

Muszę przemyśleć temat jak to ogranąć

Share this post


Link to post
Share on other sites
skiba-26

Nie wiem, czy to coś wniesie, ale zważyłem też, że otwierając zawór pozwalający na ręczne zamknie i otwieranie dachu, nie idzie mi to rozkładanie/składanie zbyt łatwo. Raczej nazwał bym to siłowaniem niż ręcznym zamykaniem/otwieraniem. Nie mam też takiej swobody w chowaniu/wychodzeniu ten blendy plastikowej która wyskakuje z bagażnika po złożeniu dachu, tuż przed zamknięciem klapy kufra. Tam oryginalnie powinien być jakiś sznureczek z uchwytem, ale nie mam niestety czegoś takiego. Ciągnięcie palcem za punkt w którym zaczepiony oryginalnie jest ten sznurek nic nie daje - czuję duży opór, żadnej opcji, aby to tak ruszyć (dźwigni nie używałem, ale to by byłą chyba przesadą).

Dodatkowo zauważyłem, że gdy wykonuję automatyczne podnoszenia klapy bagażnika pompą celem zamknięcia dachu, blenda się chowa prawidłowo i sprawnie. Później gdy dochodzą siłowniki klapy i przekroczę czas podnoszenia to system zatrzymuje pompę i w pierwszej kolejności powstałe ciśnienie sprawia, że blenda wyskakuje z bagażnika dając upust ciśnieniu z opadającej klapy. Obwód hydrauliczny jest zatem wspólny, opór podnoszenia klapy większy niż opór podnoszenia blendy (inna masa i dzwignia) więc fizyka robi swoje. Ale. Czy to jest prawidłowe zachowanie? Może ten zawór coś źle pracuje? Może jakieś opiłki lub inne śmieci dostały się do układu hydraulicznego i stąd problemy? 

Trzeba by zobaczyć co się w pompie dzieje, ale boję się grzebać żeby nie było gorzej. Próbowałem drenować układ żeby spuścić nieco oleju i zobaczyć w jakim jest stanie. Odkręcałem korki drenażowy i uzupełniający ale olej mi nie chciał wypływać. Wygląda jakby były zapieczone?

W necie znalazłem taki opis odnośnie obsługi pompy:

 pompa.thumb.jpg.c826d101566527964dc1f02d47bdbb0f.jpg

Cytuj

 

CHECK HYDRAULIC PUMP OIL LEVEL

remove the upper trim from the control unit .

Detach the retaining straps (1) .

Remove the cowling (2) .

Place the hydraulic pump (3) in the vertical position .

The oil level on the mark (4) must be between the minimum (B) and maximum mark (A) .

If the oil level is too low, top up via the screw (5) .

IMPERATIVE : use ARAL VITAMOL ZMH type oil .

WARNING : never modify the clip (6) .

Tighten the filler screw (5) : 0.9 ± 0.1 da.Nm .

Test operation .

Check the oil level again .

If the oil level is above the maximum mark (A), drain the oil using the drain screw (7) .

Proceed in the reverse order to removal .

 

Zauważyłem że u mnie jest trochę zawyżony poziom oleju, ponad wartość A, czyli górną granicę znaku "+" na rezerwuarze pompy. Może to jest przyczyna? (chodź nie do końca rozumiem dlaczego). Próbowałem obniżyć ten poziom odkręcając śrubę  7, ale olej nie poleciał. Pod nakrętką jest jakaś kuleczka z tworzywa sztucznego, próbowałem ją wepchać ale nie szło. Może ją trzeba jakoś wyciągnąć, ale jak? 

Edited by skiba-26

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Powiem tak (bo słabe mam doświadczenia z CC)

Osobiście zakupiłbym

https://allegro.pl/oferta/peugeot-206-cc-cabrio-kabriolet-pompa-dachu-7780563403

Masz wtedy na stole pompę (przyjmijmy sprawną), możesz zobaczyć co i jak powinno wyglądać (jeśli sprawna)

Ew. podmienić pompę ze swoją, przy okazji wymienić olej w układzie (przy okazji zobaczysz jak się układ zachowuje bez ciśnienia oleju (opory)

Wybacz brak konkretów ale jak wspomniałem wiedza moja nt. dachu w 206cc niezbyt bogata (niebawem będę rozpracowywał dach ale 307 cc)

Ja bym osobiście tak zrobił jak napisałem

Osobna kwestia....sprawna pompa za 80 zeta...zawsze się przyda, a jak nie to odsprzedac dalej na olx

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
skiba-26

Dzięki za poradę. Zaryzykowałem i kupiłem lokalnie w sobotę używaną pompę z auta ze sprawnym dachem (nie tą z linka z allegro). Wymieniłem wieczorem i dach odzyskał siły!

Klapa bagażnika chodzi teraz płynnie i żywo. Widać, pompa daje lepsze ciśnienie niż ta poprzednia.

Rozebrałem też starą pompę, znalazłem że olej w rezerwuarze jest zanieczyszczony maleńkimi widocznymi pod światło opiłkami i dodatkowo na dnie zebrał się jakiś gesty ciemny syf. W następnym kroku kupuję olej hydrauliczny zgodny ze specyfikacją Peugeota i wymieniam w układzie.

Wg. dokumentacji auta olej zalecany to: ARAL VITAMOL ZHM. Przeglądając forum na komórcę znalazłem jeszcze że na tym forum ktoś pisał że można zastosować zamiennie: FEBI-BILSTEIN ZH-M, gdyż powyższy niedostępny.

Na allegro jest sporo olei typu ZHM:

https://allegro.pl/listing?string=ZHM olej&order=p&bmatch=baseline-cl-n-ns-uni-1-0-0107

 

Zastanawiam się jeszcze nad spuszczeniem zupełnie starego oleju i ze specyfiki tego układu jak obecnie rozgryzłem widzę to tak:

1. Odkręcamy korek spustowy oleju (nr 7 na rysunku 2 posty wyżej).

2. Uruchamiamy pompę na krótko poprzez podanie + na zasilanie.

3. Olej zaczyna wypływać i opróżniamy tym samym zbiorniczek (rezerwuar).

Olej został w układzie hydraulicznym siłowników więc dalej trzeba by się go pozbyć:

4. Odkręcamy złącza hydrauliczne z pompy, umieszczamy końcówki w butelce i ręcznie manewrujemy dachem aż olej wypłynie do butelki w bagażniku.

__________________________________________________________________

Napełnienie układu później nowym olejem w odwrotnej kolejności gdzie końcówki będziemy wkładać do butelki ze świeżym olejem i manewrować ręcznie dachem celem jego zassania i wypchnięcia powietrza. Później po zmontowaniu wszystkiego kilka razy elektrycznie zamknąć i odtworzyć celem odgazowania pozostałości i ewentualnie uzupełnić rezerwuar dodatkowo otworem nr 5 z rysunku.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Pamiętam....porównywałem wtedy TDSy Vitamol-a z tym Febi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...