Jump to content
  • Similar Content

    • Kamil 206sw
      By Kamil 206sw
      Potrzebuję kilka zdjęć 206 SW fabrycznie wyposażonego w JBL. Chodzi o kształt i mocowanie subwoofera w bagażniku. Nie mam pewności czy nie kupiłem od HB...  Zdjęcia suba zamocowanego z wszystkich możliwych stron (od strony kanapy po złożeniu także. Wymiar żebym wiedział w którym miejscu wyciąć wykładzinę itd.
    • olekcz
      By olekcz
      Witam,
       
      Kupiłem radio Pioneer DEH-4500BT.
       
      Podłaczyłem do fabrycznej instalacji i pojawił się problem.
       
      Działają tylko głosniki z przodu. Głośniki w tylnych drzwiach ani drgną a subwoofer jakby był mega cichy.
       
      Ma ktoś pomysł jak można rozwiązać ten problem ?
       
      Proszę o pomoc bo nie mam pomysłów a elektrykiem niestety nie jestem
Sign in to follow this  
=AM=

Implementacja subwoofer i wzmacniacza JBL EQ JUN03 Rx3

Recommended Posts

=AM=

Dzień dobry,

Udało mi się zakupić oryginalny subwoofer do 206 z wzmacniaczem JBL EQ JUN03 Rx3 i końcówkami wtyczek.
Teraz rozpocząłem powili analizować jak to wszystko zaimplementować do mojego auta, mniej więcej mam już obraz w głowię, jednak ciągle są luki niewiedzy.
Mam nadzieje że pomożecie.
 

Oparłem się mocno na temacie:

 

Wzmacniacz przedstawiony tam EQ AUG03 Rx3 wygląda bardzo analogicznie do EQ JUN03 Rx3

iiL49QF.jpg

qLGy4yv.jpg


Biała wtyczka wzmacniacza:

Zakładam że przedstawiony schemat dla białej wtyczki w wyżej wymienionym temacie:

e5stP0h.jpg

Jest jak najbardziej zgodny.
Zakładam że jak odłączę biały kabel od radia (Siemens VDO RD3-01 PSARCD100-5)
Operacją się na tym schemacie:
6bYeptA.jpg

 

To wystarczy że przeciągnę ten kabel do wzmacniacza i podłącze piny:

B1 + → +6
B2 - → -14 
B3 + → +4
B4 - → -12
B5 +→ +3
B6 - → -11
B7 + → +5
B8 - → -13

Tu rozumiem że do radia na piny B3-B6 są podłączone głośniki od drzwi przednich i wysokotonowe "w oknach" i da się je rozdzielić tak aby te małe przyszły dodatkowo na +1,-9,+2,-10

I to byłby koniec z elementem podłączania infrastruktury audio do wzmacniacza.

 

Czarna wtyczka wzmacniacza:

I tu rozpoczyna się trochę czarna magia jak czarna wtyczka. Nie do końca rozumiem jak i gdzie ją podłączyć.
Idąc za moją analizą schematów, odłączam czarną wtyczkę od radia i przeciągam do wzmacniacza łącząc piny

A1 → +12 (Remote Mute form Mobile Phone leci na wejście PT?)
A2 →  -4 (Comfort VAN Data Bus leci na wejście PT?)
A3 → +14 (Comfort VAN Data Bus B leci na wejście PP?)
A4 → -6 (+VAN Comfort leci na wejście PP?)
A5 → +13 (Power to Electric Aerial leci na wejście LP?)
A6 → -5 (+12V IGN Power leci na wejście LP?)
A7 → +11 (+12V Main Power leci na wejście LT?)
A8 → -3  (Ground leci na wejscie LT?)
 

Co wydaj się bez sensu po opisach tych pinów. Dodatkowo jak odłączę tą wtyczkę od radia czy będzie one wql. działać?
Czy to może ma być wql podłączone równolegle.

Dodatkowo pozostają jeszcze do wykorzystania pin czarnej wtyczki wzmacniacza:

Pin 1 - +12V zasilanie → To mam sobie gdzieś podłączyć na własną rękę?
Pin 7 -  „pozwolenie” uruchomienia wzmacniacza → Według opisu schematu guide to się podłącz do pinu 5 w radiu, ale gdzie jak wykorzystałem obie wtyczki.
Pin 8 - Masa → To mam sobie gdzieś podłączyć na własną rękę?
Pin 2,10 - Nie używane → Ok

 

I tu mam trochę taką ścianę. Brakuje mi prostego schematu jak podłączyć każdy pin czarnej wtyczki wzmacniacza do samochodu.

4yURaZT.jpg 

Share this post


Link to post
Share on other sites
buziaczek1431

To ten sub co mocowania ma połamane? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Odpal Sedre i tam może częściowo rozwiejesz wątpliwości znajdując numerki kabli (widze ze powinny sie zachowac)

Share this post


Link to post
Share on other sites
wrobeleczek

Trochę faktycznie to zagmatwałeś😁

Jest tak, wyjście głośnikowe radia ma iść na wejście wzmacniacza (na czarną wtyczkę) a wyjście wzmacniacza jest na drugiej wtyczce wzmacniacza. Myślałem, że dość klarownie to rozpisałem🤔

Zasilanie wzmacniacza jest pobierane z bezpiecznika w BM34 (pod maską).

Sterowanie wzmacniacza jest podłączone do radia. Jest to, to samo wyjście w radio co uruchamia wzmacniacz antenowy (jak ktoś ma antenę z tyłu dachu).

Zakumaj to tak

wyj. głośnikowe radio - wej. głośnikowe wzmacniacza (wzmacninie sygnału) - wyjście głośnikowe wzmacniacza - głośniki

Edited by wrobeleczek

Share this post


Link to post
Share on other sites
=AM=
Cytuj

To ten sub co mocowania ma połamane? 

Tak, widzę już znajoma sztuka.

Cytuj

Odpal Sedre i tam może częściowo rozwiejesz wątpliwości znajdując numerki kabli (widze ze powinny sie zachowac)

Dzięki sprawdzę.

Cytuj

Trochę faktycznie to zagmatwałeś😁

Jest tak, wyjście głośnikowe radia ma iść na wejście wzmacniacza (na czarną wtyczkę) a wyjście wzmacniacza jest na drugiej wtyczce wzmacniacza. Myślałem, że dość klarownie to rozpisałem🤔

Zasilanie wzmacniacza jest pobierane z bezpiecznika w BM34 (pod maską).

Sterowanie wzmacniacza jest podłączone do radia. Jest to, to samo wyjście w radio co uruchamia wzmacniacz antenowy (jak ktoś ma antenę z tyłu dachu).

Zakumaj to tak

wyj. głośnikowe radio - wej. głośnikowe wzmacniacza (wzmacninie sygnału) - wyjście głośnikowe wzmacniacza - głośniki

😁

Właśnie piszesz fajnie prosto że aż nie wiem czy rozumiem bez wizualizacji w paincie łączącej poszczególnych pinów ^^ ale spróbujmy:

Więc tak, biała wtyczka radia (wyjście) podłączona do radia idzie do czarnej wzmacniacza i rozumiem że podpinam to:

B1 + → +12
B2 - → -4
B3 + → +14
B4 - → -6
B5 +→ +13
B6 - → -5
B7 + → +11
B8 - → -3

Dodatkowo do pinów 1 i 8 podłączam zasilanie z bezpiecznika BM34 

Pink 7 leci do A5 czarnej wtyczki radia  (Tutaj pytanie czy aktualny kabel od tamtego pinu A5 odcinamy i instalujemy ten, czy oba maja być podpięte pod ten pin A5 w radiu?)

Następnie

Biała wtyczka wzmacniacza (wyjście) już leci każdy kabelek na poszczególne głośniki zgodnie z schematem powyżej.


I to wszystko?

 

Edited by =AM=

Share this post


Link to post
Share on other sites
wrobeleczek

Pin 1 do +12V (bezpiecznik w BM34) a 8 do masy a nie do +12V...

Kabelka od A5 nie odcinaj tylko dodaj ten od wzmacniacza (pin 7)...

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
=AM=

Ok, dzięki teraz mam komplet informacji odnośnie okablowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
=AM=

Zastanawiam się jeszcze jednak jak puścić tą wiązkę kabli do bagażnika, a właściwie szukam ścieżki przetartej przez innych monterów tego subka.
 

 

Tu się pojawia idea o której myślałem (Oczywiście zdjęcia dla pokoleń nie działają)

Cytuj

-Tu widać przejście kabli zza schowka pod tapicerkę:

(...)
-Tutaj kable schowane pod tapicerką(są tam uchwyty do zamocowania kabli):

(...)
-Tu kable pod tapicerką przy tylnich drzwiach:

Domyślam się ze chodzi o tapicerkę podłogową, jednak dziś patrzałem i nie do końca wiem jak ją rozebrać od strony pasażera.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

Ściągnij uszczelkę z drzwi i lecisz :) 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
=AM=
Dnia 31.01.2019 o 18:54, wrobeleczek napisał:

Pin 1 do +12V (bezpiecznik w BM34) a 8 do masy a nie do +12V...

Kabelka od A5 nie odcinaj tylko dodaj ten od wzmacniacza (pin 7)...

 

Gdzie konkretnie podpinaliście +12V w BM34? Konkretnie tzn. gdzie kabelek przylutowaliście.

Ja myślę żeby kupić taki bypass i podłączyć pod jakiś 30A
https://doauta24.pl/pl/p/DODATKOWY-BEZPIECZNIK-GNIAZDO-BYPASS/2075

Jaki jeszcze nie wiem. Patrzę z ojcem i wszystko wydaje się zajęte, patrząc na schematy.
https://www.autogenius.info/pl/peugeot-206-2003-2008-bezpieczniki-schemat/
https://fusesdiagram.com/peugeot/fuses-and-relay-peugeot-206.html


 

A masę żeby nie ciągnąć przez całe auto kolejnego kabla chciałem przykręcić do śruby w bagażniku

 

Swoją drogą mam skrzynkę bezpieczników typu 2

https://fusesdiagram.com/peugeot/fuses-and-relay-peugeot-206.html

I widzę że mi brakuje bezpiecznika 30A pompy wtrysku powietrza wtórnego (F16).
I teraz nie wiem czy to brak specjalny czy po prostu ktoś nie włożył i tak sobie jeżdżę? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

@=AM=

Co to takiego bypassa to radzę uważać bo nie jest on jakoś super wykonany i nie wiem czy z 10A bym puścił przez niego bez strachu bo kabel jest z ALU a nie z miedzi a jak wiadomo miedź>>alu. 

Masa z karoserii jak najbardziej ok.

Co do braku bezpiecznika F16 to może go nie musi być. Zależy czy masz pompę powietrza wtórnego za który odpowiada.

A że tak zapytam to jakiej mocy jest ten wzmacniacz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
=AM=

Hmm. Sugerując się GUIDE i tym że EQ AUG03 Rx3 ma 25W RMS jak @wrobeleczek sprawdził obstawiałbym że  EQ JUN03 Rx3 ma podobnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

Haha to nieźle, moje radio ma więcej xD To śmiało takiego bajpasa możesz montować gdzie chcesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wrobeleczek
Posted (edited)
8 godzin temu, Damianos1 napisał:

Haha to nieźle, moje radio ma więcej xD To śmiało takiego bajpasa możesz montować gdzie chcesz.

Tyle, że tam na KAŻDY głośnik ma 25W do wykorzystania...tweeterki również. Ostatnio porównałem oryginalne JBL w żonkowozie i u siebie... i stwierdzam, że u mnie gra lepiej 😁 ... no ale nie mam fabrycznych głośników no i wygłuszenie drzwi też swoje 5 groszy dorzuca.

I tak gwoli ścisłości... nie spotkałem się jeszcze w moim życiu z kaelkami aluminiowymi w autach... nigdy!

Edited by wrobeleczek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1
8 godzin temu, wrobeleczek napisał:

I tak gwoli ścisłości... nie spotkałem się jeszcze w moim życiu z kaelkami aluminiowymi w autach... nigdy!

Gdzie ja napisałem że w aucie masz kabel z ALU? Niedawno kupiłem sobie takiego bypassa jak robiłem oświetlenie schowka i kabel w nim właśnie jest aluminiowy a nie miedziany.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wrobeleczek
Posted (edited)
4 godziny temu, Damianos1 napisał:

Gdzie ja napisałem że w aucie masz kabel z ALU? Niedawno kupiłem sobie takiego bypassa jak robiłem oświetlenie schowka i kabel w nim właśnie jest aluminiowy a nie miedziany.

To nawet nie wiedziałem, że są niegodziwcy co robią takie kable...

No i właśnie w schowku masz kabel aluminiowy... :D

Edited by wrobeleczek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1
1 minutę temu, wrobeleczek napisał:

To nawet nie wiedziałem, że są niegodziwcy co robią takie kable...

No i właśnie w schowku masz kabel aluminiowy... :D

Nieprawda bo ciągnąłem miedzią 1,5 mm ale 10cm kawałek od bajpasa jest z alu. Ale tam prądów nie ma dużych zaledwie 0,5 A.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wrobeleczek

Czyli jednak prawda...😁

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

A idź ty 😂

Share this post


Link to post
Share on other sites
=AM=

Ok, wczoraj udało mi się dokonać pierwsze pełnego (prowizorycznego jeszcze) podłączenia i gra.

Muszę przyznać że jestem mega zadowolony z efektu, jest to dla mnie w zupełności wystarczające. Teraz tylko puścić już docelowo kable.

Zastanawiam się jeszcze. Zasilanie testowo szło kablem 2,5 mm2 czy jest on wystarczający do tego czy jednak wymienić na coś grubszego?
Szczególnie to pytanie do użytkownika @wrobeleczek

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

@=AM= Jeśli znasz pobór prądu to ta tabelka ci pomoże :) 

kable mm2.jpg

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
wrobeleczek

Tak jak kol. Damianos1 zapodał, to by wychodziło, że 4mm2 powinien być. Jaki ja mam to nie jestem teraz sobie przypomnieć lecz skłaniałbym się właśnie do 4mm2.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
=AM=

Dzięki za informację.

Ciekawe o jakiej grubości orginalny kabel zasilający do sub. leciał. Po końcówkach na wtyczce mam wrażenie że było to 2,5mm2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1
Posted (edited)

Ja bym dał najgrubszy jaki się zmieści, zawsze to mniejszy spadek napięcia na kablu ;) 

Edited by Damianos1

Share this post


Link to post
Share on other sites
wrobeleczek

No i nie wolno zapomnieć, że przewód masowy też powinien być takowego przekroju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×