Skocz do zawartości
Mawios

Falujące obroty -206 plus

Rekomendowane odpowiedzi

Mawios

Witam, mam problem ze swoim peugeotem 206 plus silnik 1.1 2009 r. Gdy silnik osiągnie temperaturę powyżej około 70 stopni to falują obroty na biegu jałowym z około 900 na 600, silnik nie równo pracuje, trochę światła przygaszają przy falowaniu obrotów. Mam instalacje LPG gdzie po jej założeniu na początku nie odpalał za pierwszym razem, co się okazało że zawory były za ciasne( mechanik od LPG mi robił gdzie zaś musiałem po nim poprawiać) gdy odebrałem go od mechanika zaczęły falować obroty ale tak po tygodniu to zauważyłem. Mój ojciec ma takiego samego i też z LPG więc sprawdzałem silnik krokowy, przekładałem z ojca do mojego, potem czujnik podciśnienia i czujnik zaworu podciśnienia i nadal to samo. Jak idzie przewód z zaworu podciśnienia do czujnika podciśnienia gdy sie go odepnie to silnik działa dobrze nie falują obroty. Tak samo jak idzie przewód z parownika do podciśnienia albo map sensora jak się go odepnie to tez silnik przestaje falować. Sprawdzałem tez inny akumulator i to samo. Co może być tego przyczyną ze się tak dzieje? Czy to wina instalacji LPG ? Czy sonda lambda może być uszkodzona? Nie mam pojęcia co może być popsute. Bardzo proszę o pomoc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wiktorek892

Moze przepustnica

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mawios

Przepustnice czysciłem i przekładałem z drugiego samochodu razem z silnikiem krokowy i to samo, falują obroty. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pawcio89

No a podpinales sie do komputera? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mawios

Tak i żadnych błędów 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Stackburn

Jeśli problem powstał po regulacji zaworów to znaczy , że nadal są źle wyregulowane (za ciasno spasowane). Poprawić i jeździć. Jak byk temperatura występowania objawu podpowiada gdzie jest problem ;)

Edytowane przez Stackburn

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mawios

Być może problem powstał wcześniej lecz go zauważyłem jak zawory zrobił. Zawory poprawiałem i są tak jak powinno, 0.40 i 0.20. Temperatura podpowiada jaki to problem? Jaki problem bo ja nie domyślam sie o jaki może problem chodzić? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pawcio89

Chodzi o to ze jak silnik sie rozgrzewa to zmniejsza sie luz bo metal sie rozszerza i jesli maja za maly luz na zimnym silniku to na cieplym beda tak ciase ze nie bedzie chulać.. Czyli temperatura podpowiada ze luz jest za maly. 😉

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mawios

Ustawiłem i luz ma 0.40 i 0.20 to za mało? W książce,, sam naprawiam 206" takie wartości są podane. Zawory nie słychać żeby miały luz na ciepłym silniku. A jakby zawory miały luz to by falowały obroty? Tak się zastanawiam czy komputer jest dobrze ustawiony?  Bo powyżej 80 stopni silnik już jest ciepły i wtedy obroty spadają bo już się nagrzał, a wtedy komputer od gazu je podwyższa bo np. ma ustawione żeby miał 900 obrotów i ten jeden obniża a drugi podwyższa i jak są niższe obroty to jest niższe napięcie to wtedy światła przygaszają. I może przez to falują? 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Stackburn
19 godzin temu, Pawcio89 napisał:

Chodzi o to ze jak silnik sie rozgrzewa to zmniejsza sie luz bo metal sie rozszerza i jesli maja za maly luz na zimnym silniku to na cieplym beda tak ciase ze nie bedzie chulać.. Czyli temperatura podpowiada ze luz jest za maly. 😉

Nic dodać , nic ująć :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Stackburn
1 minutę temu, Mawios napisał:

Ustawiłem i luz ma 0.40 i 0.20 to za mało? W książce,, sam naprawiam 206" takie wartości są podane. Zawory nie słychać żeby miały luz na ciepłym silniku. A jakby zawory miały luz to by falowały obroty? Tak się zastanawiam czy komputer jest dobrze ustawiony?  Bo powyżej 80 stopni silnik już jest ciepły i wtedy obroty spadają bo już się nagrzał, a wtedy komputer od gazu je podwyższa bo np. ma ustawione żeby miał 900 obrotów i ten jeden obniża a drugi podwyższa i jak są niższe obroty to jest niższe napięcie to wtedy światła przygaszają. I może przez to falują? 

 

Rozumiem , że ten kto ustawiał zawory (sam bądź poprzez kogoś) wie jaka jest kolejność i z której strony jest 1 gar? W książce sam naprawiam jest byk co do zaworów.

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Stackburn

Poprawne dane

Otwarty zawór wydechowy 1 - regulacja ssący 3 i wydech 4 , 3 - reg 4 i 2 , 4- reg 2 i 1 , 2 - reg 1 i 3. Pierwszy gar od strony skrzyni biegów.

Edytowane przez Stackburn

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mawios

Oczywiście że tak robione było. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Stackburn

Obroty na PB i Lpg są takie same więc to odpada. W lpg ustawia się tylko obroty przełączenia na lpg.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mawios

Zauważyłem jak falują obroty i jak nacisne sprzęgło to przestają falowac. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×