Skocz do zawartości
  • Podobna zawartość

    • lauferr
      Przez lauferr
      Witam bardzo serdecznie
       
      Na początku nie wiem czy w dobrym dziale napisałem, jeśli nie bardzo proszę o przeniesienie.
       
      Moje pytanie dotyczy wspomagania kierownicy, mianowicie posiadam peugota 206 z 2000r silnik 1.1. Są w nim zamontowane alumy 15' i cholernie ciężko się tym kreci :jezor . Chciałbym kupić do niego jakieś używane wspomaganie tylko nie bardzo orientuje się w tym co wchodzi w wspomaganie kierownicy. Bo wiem że na pewno pompa i jakieś drążki ale nie wiem co dalej.
      Może ktoś by się orientował w jakich cenach bym się zmieścił za wspomaganie i montaż?
      I najważniejsze pytanie czy niezależnie z jakiego rocznika lub z jakiego silnika z peugota 206 wspomaganie będzie pasowało do mojego autka?
       
      Nie chcę zakładać drugiego tematu więc napiszę w tym.
      Mam tez problem z pedałem gazu dokładniej: pedał chodzi opornie, trochę słabo odbija. I tu pytanie czy dużo jest roboty z linka od gazu? bo przypuszczam że pancerze z linki są zapchane i dlatego się tak dzieje
       
      Czekam na odpowiedzi
       
       
      Pozdrawiam
    • pawwwel
      Przez pawwwel
      Witam
      mam problem ze wspomaganiem w 206 z 99r. Problem objawia sie tym, ze podczas krecenia kierownica jest znaczny opor tak jakby brakowalo wspomagania, a w zasadzie czuc na kierownicy jakby cos przeskakiwalo(kola skrecaja) ma sie uczucie podczas krecenia kolkiem jakby wspomagania wlaczalo sie i wylaczalo co 1-2s. Dzieje sie tak od jakiegos czasu, ale tylko jak jest zimno na dworze np. dzisiaj przy -10 mialem taki problem przy wyjezdzie z posesji(parkuje pod chmurka), zrobilem 20km, silnik zlapal temp. i bez problemu zaparkowalem na parkingu pod marketem. Nic nie piszczy, nic nie stuka, a cyrk zaczyna sie dziac jak mam odpalic zimne auto. Moze ktos mial podobny problem i orientuje sie mniej wiecej ile moze wyniesc naprawa? Zapewne jakbym teraz pojechal do mechanika i powiedzial, ze nie wiem co mu jest to wymieni mi pol auta..z gory dzieki za odp.
    • bgd
      Przez bgd
      Witam, niedawno kupiłem Peugeota 206 1.9 diesel, w którym nie działało wspomaganie. Babka od której go kupiłem powiedziała, że w warsztacie powiedzieli jej, że trzeba wymienić pompę wspomagania i będzie wszystko działać. Wymieniłem więc pompę wspomagania i oczywiście płyn, później jeszcze pasek klinowy i łożyska mcphersona i niestety nie jest tak jak być powinno.
      Gdy kupiłem auto wspomaganie działało tylko w lewą stronę. Po wymianie pompy wspomaganiem cieszyłem się jeden dzień. Teraz praktycznie w ogóle nie działa, czasem zdarzy się że "zaskoczy". Natomiast po odpaleniu auta, gdy kręci się kierownicą maksymalnie do lewej, później maksymalnie do prawej i tak kilkanaście razy, w końcu pojawia się taki jakby opór, który "puszcza" po chwilowym przytrzymaniu kierownicy w miejscu. Wspomaganie wtedy działa do zgaszenia auta, ale na pewno nie jest to takie wspomaganie żeby można było kierownicą kręcić jednym palcem
      Znajomy mi podpowiedział, że może to być wina czujnika ciśnienia wspomagania, ale niestety go w moim aucie w ogóle nie ma - idą wszystkie przewody, ale z pominięciem miejsca na czujnik.
       
      Być może to nadal problem z samą pompą? Raczej wykluczam problemy z maglownicą. Może macie pomysł co może być tutaj nie tak? Poruszanie się po parkingach bez wzmagania to istna katorga
    • gonia02
      Przez gonia02
      Witam. Mam problem z pompa wspomagania w 206 1.4 benzyna. Pompa wspomagania wyje, pierwszy raz zostala wymieniona na uzywna z ebaya, dalej wylo ale moze troszke ciszej. Jednak zdecydowalam sie na zakup drugiej pompy po regeneracji z gwarancja, po wymianie dalej wyje tylko 50% ciszej, ale wyje. Kazdy mechanik mowi ze pompa do wymiany. teraz chce kupic nowa z dolnej polki. Czy oprocz samej pompy moze byc jeszcze inna mozliwosc?

Rekomendowane odpowiedzi

Xyl0
Napisano (edytowane)

Witam, mam problem polegający na tym, że przy maksymalnie skręconych kołach i małej prędkości autem szarpie. Wrażenie jest takie jakby oba koła nierówno się skręcały i jedna opona trze/ślizga się po powierzchni co skutkuje właśnie szarpnieciami. Geometria i zbieżność jest ok bo te objawy mam od dawna a w tym czasie były co najmniej 3 przeglądy i ustawiana geometria.

Opony pół roczne Barum 195/55 R15

Co to może być?

 

Drugi problem występuje również przy skręcaniu i na małych prędkościach, szczególnie manewrowanie. Otóż wyje coś pod maską i nie jestem w stanie zlokalizować co. Koła się prostują - wycie ustępuje. Czy to pompa wspomagania? Dodam jeszcze że wspomaganie chodzi dosyć słabo ale mam wrażenie że tak było zawsze ( od 3 lat kiedy posiadam auto) w porównaniu do nowego golfa to niebo a ziemia. Wspomaganie chodziło już słabo zanim było słychać jakiekolwiek wycie.

 

Edytowane przez Xyl0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pawcio89

Ale samochodem szarpie bo moze tak ci obroty silnika spadaja? Na sprzegle tez szarpie? Mi sie wydaje ze to pompa wspomagania moze byc. A ogolnie jesli chodzi o samo wspomaganie to to jest wspomaganie typu "męskie" niby jest ale chodzi ciezko jakby go nie bylo.. U mnie jest tak samo. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Xyl0
Napisano (edytowane)
3 minuty temu, Pawcio89 napisał:

Ale samochodem szarpie bo moze tak ci obroty silnika spadaja? Na sprzegle tez szarpie? Mi sie wydaje ze to pompa wspomagania moze byc. A ogolnie jesli chodzi o samo wspomaganie to to jest wspomaganie typu "męskie" niby jest ale chodzi ciezko jakby go nie bylo.. U mnie jest tak samo. 

Nie nie to ewidentnie szarpanie przez przednie koła, sprzęgło, luz tu nie ma znaczenia.No właśnie to mnie zastanawia bo niektórzy piszą że jednym palcem mogą kręcić a ja przy manewrowaniu na parkingu dostaje zadyszki więc coś musi być na rzeczy że są takie różnice.

Edytowane przez Xyl0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pawcio89

Nie wiem jak jest przy tym silniku ktory ty masz bo ja kiedys zaslyszalem ze 206tki z mocniejszymi silnikami mialy takie "twardsze" wspomagania. Nie wiem jak jest w 1.4 16v. Co mi przychodzi na mysl to moze byc sam dyferencjal. Masz olej w skrzyni? Albo prawa polos z podporą. Sprawdz czy wszystko sie trzyma i czy jest lozysko w podporze No i przegub zewnetrzny. Chociaz nie wiem czy by nie strzelal jakby byl juz na koncu żywota.. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Stackburn

Co do wycia to 99% pompa wspomagania. Co do szarpnięć/tarcia jeśli geometria jest na bank dobrze ustawiona to kończy się poduszka amortyzatora (konkretnie łożysko) i przy maksymalnym skręcie przestawia się mcperson i stąd takie efekty.

  • Lubię To! 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×