Jump to content
sj90

Wyciek oleju (foto)

Recommended Posts

sj90

Witam.

Peugeot 206 1.4 2002

Pojawił sie wyciek widoczny na zdjęciach, zastanawiam się co to może być i czy dało by rade samemu to zrobić, mam już dosyć mechaników...

Z góry dzięki za pomoc

Pozdrawiam

20190224_180738.jpg

20190224_180727.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Zrzuć pasek PK sciagnij obudowe rozrzadu i kolo pasowe ....wyglada na uszczelniacz wału i rozrzut paskiem rozrządu (do wymiany), ale może być głowica. Zobaczysz jak rozbierzesz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

Wyglada na uszczelniacz walu bo najswieższy olej jest w okolicy ale moze byc tez uszczelniacz walka rozrzadu albo tak jak ja mialem, cieklo spod pokrywy zaworow pod oslona rozrzadu czego nie bylo widac puki sie nie sciaglo oslony. Ale osobiscie bym obstawial uszczelniacz wału.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
sj90

Samochód tydzień stał w warsztacie i mechanicy rozkładają ręce, nie mogą znaleźć źródła wycieku... Wyczyścili wszystko i kazali pojeździć pare dni..

Po paru godzinach taki widok, nie jestem juź pewien w 100% czy to olej bo trochę płynu chłodzącego ubyło

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Tu to jakby płyn...stary płyn

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89
Posted (edited)

No wyglada jak plyn jakis.. Ale wiesz co, nie obraz sie ale zmien mechanika. Ja odstawialem samochod do mechanika 3 razy, z czego 2 razy ze sprzeglem i raz z rozrzadem. Mialem bardzo duzy wyciek oleju o ktorym mu mowilem i 2 razy nie mogl zlokalizowac a za 3 razem wymienil uszczelke pod pokrywa zaworow, twierdzac ze to to.. Jak dojechalem do domu to silnik zarzygany olejem. Odstawilem auto z tym wyciekiem do mlodego goscia (innego mechanika) i 1,5 godziny po odstawieniu auta zlokalizowal wyciek. Poprostu umyl silnik i go odpalil. Tamtemu sie nie chcialo go przemyc. Wymienil uszczelke na slepo, skasowal pieniadze i gitara. Jak masz warunki to przemyj silnik i odpal go na chwile i wejdz pod samochod. Bo widac ze tam ci haftuje tym plynem bo wydaje mi sie ze tam jest popryskane az. Ew odstaw go gdzies gdzie go umyja i odpala i popatrzą na to. 

Ale tak patrze jeszcze ze to gdzies pod termostatem. Moze rura zmurszala albo cos? Albo uszczelka jakas? Ale ostatnio pokazywales wyciek po stronie rozrzadu chyba? 

Edited by Pawcio89

Share this post


Link to post
Share on other sites
sj90
Posted (edited)

Ostatnio myślałem że to może być wyciek ze skrzyni ale ciężko to stwierdzić w piątek podjade na kanał i zrobię tak jak mówisz odpale i zobacze co się będzie działo.

Zauważyłem też że mam nieszczelnośc w przedniej części tłumika ale to chyba nie ma wpływu.

Razem z wyciekiem pojawił się dziwny odglos podczas dodawania gazu tak jak by od strony pasażera przez kratke nawiewu słychac jakieś jakby syczenie czy przelewanie sie czegoś, dziwny i niejednostajny dzwięk pojawia się i znika..

Może faktycznie będzie trzeba zmienić mechanika, załączam jeszcze kilka fotek.

e2d5cf1162317694.jpg 2ca0871162317704.jpg 6e88671162317714.jpg b17bb81162317724.jpg c549961162317734.jpg 791c371162317744.jpg

Edited by sj90

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stackburn

Jeśli to nie z obudowy filtra oleju (pęknięcie itp) to popatrz na głowicę - nad filtrem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sj90

Obudowa filtra jest ok, byłem na kanale i to będzie ciężka sprawa, dzisiaj rano taki widok pod samochodem

dodam że płyn chłodniczy zaczął szybciej znikać i prawdopodobnie wiem którędy ucieka, wszystko widać tutaj: 

dodam że rok temu była wymieniana uszczelka pod głowicą więc jest to dla mnie niezrozumiałe, może być jeszcze jakaś inna przyczyna ?

silnik pracuje tak: 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89
Posted (edited)

@sj90 kup sobie tester spalin w ukladzie chlodzenia. Koszt ok 20zl. Tu masz linka. Ale mysle ze w okolicznych sklepach samochodowych tez dostaniesz takie cos. Bo mozliwe ze to uszczelka. A olej tej ubywa? 

https://m.emag.pl/tester-szczelnosci-uszczelki-glowicy-co2-5-testow-1/pd/DT8Z2VBBM/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_term=&utm_campaign=pla_3p_device_mobile&cmpid=73887&gclid=CjwKCAjwvbLkBRBbEiwAChbckcInlAJojWgSbdVkb2WOBFkO16zXTvKcW3uknxQI14uoA2c4dWKNtBoC7-QQAvD_BwE

 

Edited by Pawcio89

Share this post


Link to post
Share on other sites
sj90

Ok dzięki za linka na pewno kupie przydatna rzecz, olej właśnie nie ubywa nie ma tzw masła pod korkiem, odpala od razu i nie dymi na biało

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

Objawy typu maslo pod korkiem beda jak uszczelka peknie miedzy kanalem olejowym i kanalem wodnym. Tobie moglo peknac na lini cylinder-kanal wodny i az na zewnatrz. Roznie to bywa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89
Posted (edited)

Jeszcze jedno. Przegladalem dokladnie twoje zdjecia i jedno miejsce wyglada bardzo podejrzanie. Waz ktory idzie od termostatu do chlodnicy w jednym miejscu wyglada na dziurawy. Sprawdz go. 

 

IMG_20190317_070725.jpg

Ewentualnie na srubie mocującej obudowe termostatu jeszcze wisi duza kropla z tego co widze. Tez do sprawdzenia.. 

Edited by Pawcio89

Share this post


Link to post
Share on other sites
sj90

Ok wąż i śruba wyczyszczone i ogólnie wszystko wytarłem do sucha żeby widzieć gdzie jest wyciek, 20 min na odpalonym silniku i brak rezultatu, wszystko suche oprocz jednej kropelki którą widać na zdjęciu 

Ogólnie to powinienem odpowietrzyć układ chłodzenia? Bo ewidentnie słyszę że jest zapowietrzony ale jeśli jest wyciek i płyn ubywa to chyba nie ma sensu ?

Jeszcze filmik z dzisiaj 

 

20190317_120644.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
sj90

Węże i śruby mocujące ok, tylko w jednym miejscu się zbiera ciecz i kapie 

20190317_144122.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
sj90
Posted (edited)

Odpowietrzałem układ chłodzący i wyleciała mi pod ciśnieniem śruba od odpowietrzania ta na imbus przykręciłem ją ale została jakaś podkładka która razem ze śrubą nie da sie dokręcić ...

20190317_144608.jpg

Edited by sj90

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Komuś się kiedyś naderwała śruba pewnie....teraz odpadł dolny gwint i nie wchodzi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

A jest to napewno ciecz? A nie olej przekladniowy albo silnikowy? Moze uszczelniacz masz walniety w skrzyni? Bo wycieka w miejscu laczenia skrzyni z silnikiem.. A górą nie wiem czy to mozliwe ale gdzies przez czujnik polozenia walu wyciska sila odsrodkową.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
sj90

Raczej olej i też tak myśle że to uszczelniacz pewnie będzie kosztowna naprawa, w tygodniu zamierzam poszukać jakiegoś fachowca bo obecny mechanik powiedział że jest wszystko ok, pewnie wjechałem w jakąś kałuze z olejem, brak słów...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89
Posted (edited)

Sam uszczelniacz pewnie ze 30 zl ale zrzucenie skrzyni to juz ok 400 zl. Jeszcze pytanie jak sprzeglo bo jak juz to bedzie zrzucone to by sie oplacalo i to zrobic.. A sprzeglo ci nie slizga? 

Edited by Pawcio89

Share this post


Link to post
Share on other sites
sj90

Sprzęgło w pełni ok wymieniane 2 lata temu plus lożysko w tym roku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×