Skocz do zawartości
Pawcio89

Luzy wybieraka

Rekomendowane odpowiedzi

Pawcio89
Napisano (edytowane)

Drodzy koledzy, mam pytanko odnosnie wybieraka w skrzyni. Przez ostatnie kilka miesiecy zaobserwowalem ze chyba wszytkie biegi a szczegolnie przy redukcji czasami ciezko wchodzą. Nic nie zgrzyta, sama skrzynia tez nie wydaje zadnych szumow, swizdów i gwizdów. Sprzeglo nowe, olej w skrzyni rownież, ale nie do konca w tym rzecz. Zaobserwowalem dosc spory luz promieniowy wybieraka w skrzyni. Luz poosiowy jest minimalny i nim sie nie martwie, bardziej niepokoja mnie luzy na boki i w gore i w dol. Sam drazek w samochodzie nie ma luzow, dziala dobrze. Czy takie luzy boczne samego wybieraka moga powodowac to ze te biegi moga czasem tak topornie wchodzic? Dodam jeszcze ze jak bieg nie chce wskoczyc to wystarczy ze puszcze drazek i ponownie bieg juz wchodzi bez problemu. Wyglada to tak jakby preta w otwor skosem wsadzac i przy duzej sile wejdzie z oporem a jak sie go wklada zgodzie osią no to bez problemu. 

Edytowane przez Pawcio89

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

Dobrze byłoby to zrobić.....defekty pasowałyby do tego

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pawcio89
Napisano (edytowane)
39 minut temu, Longbow napisał:

Dobrze byłoby to zrobić.....defekty pasowałyby do tego

Tylko nie wiem czy dobrze to okreslilem. Chodzi mi o ten element ktory wchodzi do skrzyni biegów i widac go od gory w komorze silnika przy grodzi. Nie wiem czy to sie wybierak nazywa. Da sie to w ogole jakos naprawic nie rozbierajac skrzyni? 

Edytowane przez Pawcio89

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

Wrzuc zdjecie dla pewnosci ale wydaje mi sie ze wiem o co chodzi i tak jest to osiagalne

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pawcio89

Kurcze, nie wiem jak ja to sprawdzalem ale te luzy są tylko w prawo i w lewo i to wokól osi, czyli tak jak pracuje ten wybierak czy jak to sie tam zwie. Wiec to chyba normalne. Luzow promieniowych nie ma. Natomiast zauwzylem duzy luz jak popychacz ktory leci pod smochodem laczy sie zaraz pod grodzia silnika z wybierakiem. Nie wiem czy tam sa jakies tuleje i sruba do wymiany zeby zniwelowac ten luz i czy to wlasnie ten luz moze dawac takoe efekty ze biegi czasem nie chca wejsc odrazu.. A tu jest to foto jeszcze. 

 

IMG_20190315_132044.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

Każdy luz w mechanizmie może taki efekt dac.....mówisz o sierzancie ? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pawcio89
35 minut temu, Longbow napisał:

Każdy luz w mechanizmie może taki efekt dac.....mówisz o sierzancie ? 

W zaznaczonym miejscu. 

 

IMG_20190315_151617.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

Sierżanta i cięgna wymień....nie są to straszne koszty

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pawcio89

Moglbys mi cos podsunac? Nie to ze mi sie nie chce tylko ja sie w tych nazwach nie orientuje zabardzo 😕

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Damianos1
10 minut temu, Longbow napisał:

Sierżanta i cięgna wymień....nie są to straszne koszty

Sierżanta da się wymienić bez zrzucania skrzyni że tak zapytam?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

U Ciebie napewno, nie jestem pewny miejsca w EW10

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Damianos1
57 minut temu, Longbow napisał:

U Ciebie napewno, nie jestem pewny miejsca w EW10

Ok, bo u mnie też nie jest jakoś perfekcyjnie z tymi biegami, ale póki co wchodzą. Jednie co, to czasami jest problem gdy mam zapięty bieg i zaczynam dość mocno hamować i w tym samym czasie chcę zredukować, wtedy czasami pojawia się zgrzyt albo bieg nie chce wejść. Lewarek zmiany biegów ma luz na boki, góra dół nie. Ktoś ma jakieś pomysły?

(Sorki że wcinam się w temat @Pawcio89)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pawcio89

Nie no, spoczko @Damianos1. U mnie zas sam lewarek luzow nie ma i zgrzytow rowniez. Biegi tylko niezawsze wchdza gdy jade i szybko chce zmienic bieg. Gdy robie to jak emeryt to biegi zazwyczaj wchodza choc tez sie czasem zdaży ze nie wejdzie. Szukam tez tego sierzanta i ciegien i lipa bo na alledrogo tylko jeden nowy sierzant za 95 zeta a ciegna to tez jakies pojedyncze. Nie wiem jakie są numery katalogowe tych czesci do tego silnika. Moze ktos pomoze? Jakby sie znalazla pomocna dusza to daje VIN ;-). VF32CRFNF41292560 Bede bardzo wdzieczny za jakies numery katalogowe albo cos 😉

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pawcio89

Fajne to.. Ale tak se teraz mysle ze takie cos to chyba nawet zrobisz samemu. Tylko przeguby pod wymiar trzebaby dorwac.. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pawcio89

A te cięgna to we wszystkich benzynach mialy taki sam wymiar? Bo znalazlem zestaw i pisze ze od 1.1 az do 2.0 16v pasują. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow
Napisano (edytowane)

@Pawcio89

image.thumb.png.7cdcd52dead024894f08912deedc7ed7.png 

 

image.png

Edytowane przez Longbow
  • Dzięki! 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

Pozostaje kwestia tulei która w cześci zamiennej jest integralną częścią drążka...ale można dorobić

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pawcio89
1 minutę temu, Longbow napisał:

Pozostaje kwestia tulei która w cześci zamiennej jest integralną częścią drążka...ale można dorobić

Chodzi ci o tuleje w dzwigni zmiany biegow? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

Si senior ta na łączeniu dźwigni z "prętem" który idzie do sierżanta.....dałbym tuleje samosmarujące z brązu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pawcio89

No z tym to duzego problemu nie bedzie. W pracy mamy tokarki wiec cos by sie zmajstrowało. 😉

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pawcio89

Dzis przy okazji wymiany wahaczy, oblukałem tego sierżanta. Swoją drogą w polrocznych wahaczach sworznie juz praktycznie nie istniały. Trzymaly sie tylko na gumkach 😝 wracajac do sierzanta, ta duza kula jest ponad 0,5 cm mniejsza niz otwor. Popychacze tez mają luzy i wszystko lata jak zyd po pustym sklepie.. A @Longbow zastanawiales sie czy jest dosc miejsca na wymiane. Troche trzeba sie ugimnastykowac ale chyba miejsca jest dosc zeby to zrobic bez zrzucania skrzyni. Miedzy grodzią a wozkiem jest na tyle miejsca zeby tam lapy wsadzic i to rozkrecic. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Longbow

Pewnie się da, ale nie mam na podwórku 2.0 żeby wskoczyć pod auto i namacać problem 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pawcio89
47 minut temu, Longbow napisał:

Pewnie się da, ale nie mam na podwórku 2.0 żeby wskoczyć pod auto i namacać problem 

Dla tego napisalem tak informacyjnie tylko 😉

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×