Jump to content
Zbuntowany9978

Peugeot 206 1.1 2002r Nie odpala

Recommended Posts

Zbuntowany9978

Witam. Jeśli temat nie w tym miejscu to proszę o wyrozumiałość ponieważ jestem tu świeży.:) Moj pacjent stoi u mechanika ponad miesiąc czasu i już mechanik nie wie co mu jest, byłem dziś u niego, i mówi że ostatecznośc to komputer do naprawy bo nie łączy z komputerem. Nie ma iskry na cewce kręcić kreci normalnie paliwo podaje, czujnik polozenia itd sprawdzane i podmienane. Ktos z was miał podobny problem? Pisze ponieważ naprawa tego kompa to droga sprawa, a furka wiadomo nie jest nowa.:( 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

A moze immo winne? Probowales odpalic zapasowym kluczykiem? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zbuntowany9978

Tak nic z tego :( gagadał mechanik że jak immo, to by odpalił i gasl. Tutaj tylko ciągle kreci. Problem jest taki, że kompa nie może podlaczyc. Stalo sie tak że zona wróciła z miasta, normalnie go zgasila A po 2 dniach wchodze chce to odpalić, A on tylko kreci i nie na iskry. Dodam że wskazówka od paliwa się popsuła i chciałem ja ustawic i jeździł tak kilka dni, az ta awaria śmieszna.:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Skąd żeś ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zbuntowany9978

Warminsko mazurskie Pisz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Kawałeczek odemnie.....pytam bo jak byś był rzut beretem to zajrzałbym.

Mechanik podpinał się czymś sensownym pod komputer ?

Jeśli tak, to trzebaby sprawdzić zasilania

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zbuntowany9978

No niby ma komputer ogarnięty ale postawię do drugie mechanika co trochę podobno ogarnia elektronikę i zobaczymy co tamten powie. Ten mówił że sterownik poszedł bo nie może kompa podlaczyc. Prawda jak pójdzie sterownik silnika to kompa nie można podłączyć?:o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Jak się podłączysz planetem czy CDP/WoW i podobnymi to leci test kalkulator po kalkulatorze......dlatego istotny jest interfejs

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89
Posted (edited)

A gdzies pod komputerem nie ma jakiegos przekaznika czy czegos od niego? Cos mi dzwoni ze ostatnio mial tu ktos taki problem i sie okazalo ze jakas wtyczka czy przekaznik pod komputerem byl winny. Tylko nie moge znalezc tego tematu. 

Edited by Pawcio89

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zbuntowany9978

Oo nie wiem właśnie, dopiero w poniedziałek scholuje samochód od mechanika. Tylko właśnie jak to sprawdzić, czy on sprawny czy nie bo widocznie tamten mechanik nie wiedział, jak mówił że możliwe wysiadl komputer, ale myślę że powinien sprawdzic to jakos:/. A nie niepotrzebnie na koszta naciagac, i wysyłać kompa chcial odrazu do naprawy nie mając pewności. Dobrze że go zabieram i do 2 w poniedziałek prowadzę moze tamten cos wyduma, a jak wyduma i bd się cieszył że znalazł przyczynę to krzyknie pewnie kupę kasy.:D A peugept wart 3tys:D... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

Wiesz co, jesli faktycznie siadl ci komputer to uzywany zestaw startowy do twojego samochodu to jakies 350-450 zl. Po tyle widzialem na alledrogo. A jak znajdzie pierdole typu przetarty kabel albo cos to mysle ze bedzie taniej. Nie wiem czemu ludzie mysla ze jak komputer szlag trfi to bedzie ich to kosztowac 2 tys zl. Kiedys moze tak bylo i moze dalej jest w jakos drogich i nowych samochodach. Chociaz nasze pugi sa bezcenne to komputery nie sa az tak piorunujaco drogie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zbuntowany9978

Tak ale sam tego nie zmienię, licz robotę i wychodzi z 600-700zl ciekaw3 jak on sprawdzał te kable czy wgl. Szukał w elektryce winy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

No niby racja ze z robotą bedzie wiecej. A mechanik pewnie zna sie na mechanice i prostszej elektryce. Komputery to juz wyzsza szkola wiec ja osobiscie sie nie dziwie za bardzo ze nie dal rady.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zbuntowany9978

No właśnie a za wiedzę komuś się płaci wiecej:D dlatego zastanowienie się czy opłaca się to robić hehe:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
wrobeleczek
Posted (edited)

Według mnie jakby miał interfejs pp2000 to by przynajnniej stwierdził czy faktycznie to wina ECU czy usterka czegoś innego. Uniwersalne tego nie oferują one do podstawowych rzeczy tylko są w miarę użyteczne. A pp2000 sprawdzisz nawet czy IMMO poprawnie rozpoznało transponder w kluczyku. A o odczycie danych z czujników nie wspominam już...

Edited by wrobeleczek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zbuntowany9978

Rozumiem, no zobaczymy do drugiego jutro prowadzę, zobaczymy co tamten powie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jaga

Temat się zakończył i brak rezultatu . może ktoś to sensownie zakończyć ? czy samochód poszedł na żyletki 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jaga

Ja zapłaciłem 60zl za podpięcie do pp2000 i co z tego że koleś miał super interfejs jak nie odczytał silnika ecu inne błędy jak airbag i coś tam odczytał. Brak czeka na desce i nie połączy się z ecu auto dalej nie odpala jeszcze podmienie ecu aby sprawdzić czy chociaż zaswieci czekiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow
59 minut temu, Jaga napisał:

i co z tego że koleś miał super interfejs jak nie odczytał silnika ecu

To z tego że nie ma komunikacji z ECU......zacząłbym od zasilania i reszty kabli.

To nie Opel, żeby w pierwszej kolejności brać ECU na stół

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zbuntowany9978

Powiem tak. Auto jeszcze nie zrobione, siadl cały komputer gdzieś niby było za duże napięcie i spalili komputer. Mechanik niby miał na dniach ogarnąć i jeszcze nie ogarnął. Wysyłal gdzieś do regeneracji, ale niby jeszcze nie przyszło. Żałuję że nie zaprowadziłem do elektryka. Dostałem info od ludzi że w Moragowie jest dobry. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Alternator zdechł ?

Robiłem 206 któremu napięcie podchodziło na obrotach do 20V i jedyne co umarło to akumulator

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jaga

O właśnie i teraz sobie przypomniałem że ta moja sytuacja zaczęła się właśnie po wielkiej burzy gdzie właśnie mega wyładowania były i strasznie wielki deszcz. Oczywiście auto zaparkowałem nie tak jak zawsze prosto tylko w popszek. I mam teraz takie wrażenie jakby po tej burzy albo zalało ecu albo gdzieś kable. Na drugi dzień już miałem problemy z odpaleniem ale udało się no ale potem zaczął przerywać i gasnąć. Teraz już brak czeka po przekręceniu i tym samym nie ma możliwości podłączenia do pp2000. Zaczynam rozbierać kostkę w ecu ma może ktoś schemat gdzie mam szukać Plusa i masy? 

IMG_20190906_105414.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zbuntowany9978

Akumulator dobry bo kreci, A nie odpala. Komputer wysiadl. Niby to elektromechanik ma dobre opinie ale za długo już to robi. Cala ta płytka poszła i nie wiem dlaczego on tak to długo robi. Nie możemy znaleźć takiej samej. Do regeneracji wysłał zobaczymy czy odesla sprawny. Te zdjęcie co wstawiłem to mi ta właśnie poszło. Z elektryka tez coś w kablach było zamieszane mówił. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Schematy => najlepiej dorwać maszynę wirtualną z programem Sedre (do zdobycia bodajże na chomiku), miernik w łapę i jechane.......jestem zwolennikiem stosowania mostków do testu jeśli gdzieś ma być prąd a go nie ma, bo rozpruwając wiązkę na pałę to można w technikum.

Jeśli wszystkie pokrywy w komorze silnika są na swoim miejscu to o ile nie utopicie auta w rzece to nic się elektryce nie powinno stać, w tym wieku psik psik kontaktem we wtyczki aby pozbyć się utlenienia powinno załatwić temat.

Miałem ciekawy przypadek u żony ostatnio że przegniła masa silnik-nadwozie, auto kręciło silnikiem a poza tym było martwe....przewód masowy też warto sprawdzić, poruszać......jak zostanie jedna nitka z całego kabla to prądu braknie dla wszystkich 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jaga
Dnia 8.09.2019 o 08:07, Zbuntowany9978 napisał:

Powiem tak. Auto jeszcze nie zrobione, siadl cały komputer gdzieś niby było za duże napięcie i spalili komputer. . 

A może chcieli zrobić tak jak ja bym to zrobił ale się nie znam i nie chciałem tego robić ,czyli podać plusa z aku prosto na sterownik a jak się nie wie który plus to mogli uwalić kompa , ale to tylko moje przypuszczenia , bo chcętnie bym podał prąd na ecu ale nie wiem który to plus albo ma więcej niż jeden. Ja na razie podmienię wszystkie trzy elementy na zasadzie prób i błędów : ecu, bsm i bsi . Zobacze czy coś to zmieni bo na bsm skrzynce bezpieczników na jednym pinie mam dwa czerwone kable które nie dają prądu ale nie jestem pewien czy powinny prąd dać , a z Bsi pięknie prąd wychodzi na skrzynkę pod maskę. Może jest ktoś wstanie mi zobaczyć czy na tym kablu co pokazuje na zdjęciu ma wychodzić plus po przekręceniu zapłonu? 

70166736_2150730751897879_2992303315691241472_n.jpg

70666146_2452073981690700_608333704607039488_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...