Jump to content
Daniels162002r

Jaki olej?

Recommended Posts

Daniels162002r

Witam mam peugeot 206 2.0 16v 136KM z brzebiegiem 224927 i nie wiem jaki olej zalać poradzi ktoś coś? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

Syntetyk 5W40 np Valvoline Synpower 5W40

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89

Temat walkowany 1000 razy. Olej taki jak zaleca producent. 5w40 full syntetyk. Ja leje mobila 3000 5w40

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
motoman89

Tylko i wyłącznie 5w40. Czasami ludzie twierdzą, że do takiego auta już 10w40 co jest bzdurą totalną ;)

Ja od siebie dorzucę dwie marki które polecam:

Penrite- full PAO, dobre dodatki, prawidzwy sytetyk ale kosztuje ok 200 zł  albo trochę taniej

PMO- duży dodatek PAO, również prawdziwy syntetyk, a do tego duże dodatki uszlachetniaczy. Koszt ok. 100 zł. W tej cenie raczej bez konkurencji.

 

A oleje typu Valvoline czy Motul to tylko nadmuchany marketing. Kiedyś wchodząc na rynek faktycznie były dobre, teraz to już tylko jechanie na opinii a nie jakości ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1
59 minut temu, motoman89 napisał:

Penrite- full PAO, dobre dodatki, prawidzwy sytetyk ale kosztuje ok 200 zł  albo trochę taniej

PMO- duży dodatek PAO, również prawdziwy syntetyk, a do tego duże dodatki uszlachetniaczy. Koszt ok. 100 zł. W tej cenie raczej bez konkurencji.

Co do Penrite to mogę uwierzyć że to PAO ale, że jakiś PMO w cenie 100 zł to PAO to dopiero uwierzę jak zobaczę badania. Mam pełną świadomość że Motul i Valvo to HC ale czy olej za ponad 200 zł do twojego 1.1 czy mojego 1.4 ma sens? Wydaje mi się że nie bo i tak obecny HC prawdopodobnie jest lepszy niż ten który zalewali w fabryce do naszych Pugów. Nie popadajmy w skrajność, jakbym miał silnik po remoncie ale takim, że wszystko się błyszczy łącznie z całą magistralą olejową to pewnie bym się skusił na jakiś drogi olej ale w 18 letnim motorze bez remontów nie ma to jakiegokolwiek sensu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Valvo i Motul nadal są dobrymi olejami....chyba, że podróby ktoś kupuje.

Widzę, że firmy olejowe powstają szybciej niż nowe modele Samsunga i Iphonea

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
kanngax

Nic dodać nic ująć Longbow. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
motoman89
Dnia 10.04.2019 o 20:58, Damianos1 napisał:

Co do Penrite to mogę uwierzyć że to PAO ale, że jakiś PMO w cenie 100 zł to PAO to dopiero uwierzę jak zobaczę badania. Mam pełną świadomość że Motul i Valvo to HC ale czy olej za ponad 200 zł do twojego 1.1 czy mojego 1.4 ma sens? Wydaje mi się że nie bo i tak obecny HC prawdopodobnie jest lepszy niż ten który zalewali w fabryce do naszych Pugów. Nie popadajmy w skrajność, jakbym miał silnik po remoncie ale takim, że wszystko się błyszczy łącznie z całą magistralą olejową to pewnie bym się skusił na jakiś drogi olej ale w 18 letnim motorze bez remontów nie ma to jakiegokolwiek sensu.

Tutaj nie trzeba wierzyć wystarczy poszukać informacji. Penrite to olej, który ma PAO około 80% w swoim składzie (i kosztuje ok 200 zł), zaś PMO PAO ma od 25% w olejach zwyczajnych (typu 5w30, 5w40) do 70% w wersji Racingowej.  Z ceną PMO faktycznie źle strzeliłem, to olej w cenie ok 120 zł, co nie zmienia faktu, że w tych graniach.

Tak samo jak niegdyś Ravenol miał w swoim oleju ok. 70% PAO a kosztował 150 zł. Więc nie gadaj, że nie da się zrobić oleju w ten cenie na PAO. Wystarczy tylko nie wrzucać w reklamę setek milionów euro jak motul czy valvo i nagle się okaze, że gdyby nie ich marketing to byliby w stanie zwykłe oleje HC robić za 60% ceny tego co sprzedają.

Przykład Specol, prosty olej HC, dobre parametry (nie gorsze niż Motul czy Valvo) a cena 1/2 tego. Wszystko to jest marketing wielkich firm wystarczy otworzyć oczy. A jeśli uważacie, że sie mylę to podajcie mi różnicę pomiędzy motulem a specolem za 50 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites
motoman89
Posted (edited)

Zresztą żeby nie było że rzucam słowa na wiatr.

PMO 5w40 i jego widmo:

 

image.thumb.png.2b1e180821069485e2463d3dda186d9e.png

Pik przy 722 cm/-1 mówi jasno o zawartości PAO w granicach 25-30 %. Internet znajdzie wszystko, wystarczy poszukać. Wiem, ze nie każdy potrafi interpretować widma spektrofotomeryczne, ale są różne ksiązki i można sobie to sprawdzić :)

Do tego parametrami miejscami lepiej niż Valvo i Motul + spory dodatek PAO a do tego cena ok 120 zł. W tej cenie naprawdę już nie idzie dostać czegoś lepszego.

Edited by motoman89
literówka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow
17 godzin temu, motoman89 napisał:

Wystarczy tylko nie wrzucać w reklamę setek milionów euro jak motul czy valvo

No ale nad nazwą można było 10 minut dłużej pomyśleć......

Standardowe pytanie które zadaje przedstawicielom którzy do Nas przyjeżdżają....

Najważniejsze......skąd PMO bierze bazę olejową ?

Osobna kwestia......co żeście się tak tego PAO uczepili.

Duży dodatek PAO stosuje się tam gdzie jest ekstremalne wysilenie....są stabilne w wysokich temperaturach no i wydłużają okres pomiędzy zmianami oleju (niższa degradacja)

Kwestia dodatku do bazy HC jest podyktowana uszlachetniaczami dodawanymi w procesie produkcji......PAO nie łyka wszystkiego (słaby rozpuszczalnik)

 

Zresztą rok w rok przewija się na forum temat "jaki olej" do porzygu...... i zawsze ta sama dyskusja, lejta co chceta

motoman warsztat prowadzisz czy dystrybuujesz ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

A teraz pomyślcie że zalewacie super olej PAO a jakiś żabojad paręnaście lat temu lał najtańszy olej i wymieniał go co 30 tys jak przewiduje Peugeot :D I co wam to da?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Emcioo15

Najlepiej nie bawić się w dobieranie oleju według mojego widzi mi się, tylko lać taki jaki zaleca producent. Jeden mechanik zaproponował mobila 10w40 i po 8000 km połowa oleju znikła. Wymieniłem na Total Classic 10w40 i praktycznie nie ubywa. Także jak już macie lać olej to tylko jaki zaleca producent.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

Tylko że producent zaleca Total Quartz 9000 5W40, więc i tak zalewasz zły idąc twoim tokiem rozumowania. xD 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Emcioo15

Total Quartz nie udało mi się znaleźć nigdzie, mechanik u którego obecnie serwisuje samochód zalecił ten Classica bo jego głównie leją do aut francuskich na warsztacie. Ale nie narzekam, 2k zrobiłem i nic nie ubyło.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Było mówić, przywiózłbym Ci ze śląska banieczkę....jestem teraz codziennie koło Ostrowa...no conocnie :)

Oni ?

http://www.m-mot.pl/oleje-smary

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow
2 godziny temu, Damianos1 napisał:

A teraz pomyślcie że zalewacie super olej PAO a jakiś żabojad paręnaście lat temu lał najtańszy olej i wymieniał go co 30 tys jak przewiduje Peugeot :D I co wam to da?

source.gif

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
motoman89
8 godzin temu, Longbow napisał:

No ale nad nazwą można było 10 minut dłużej pomyśleć......

Standardowe pytanie które zadaje przedstawicielom którzy do Nas przyjeżdżają....

Najważniejsze......skąd PMO bierze bazę olejową ?

Osobna kwestia......co żeście się tak tego PAO uczepili.

Duży dodatek PAO stosuje się tam gdzie jest ekstremalne wysilenie....są stabilne w wysokich temperaturach no i wydłużają okres pomiędzy zmianami oleju (niższa degradacja)

Kwestia dodatku do bazy HC jest podyktowana uszlachetniaczami dodawanymi w procesie produkcji......PAO nie łyka wszystkiego (słaby rozpuszczalnik)

 

Zresztą rok w rok przewija się na forum temat "jaki olej" do porzygu...... i zawsze ta sama dyskusja, lejta co chceta

motoman warsztat prowadzisz czy dystrybuujesz ?

Ani to ani to, niegdyś dorabiałem po godzinach w hurtownii motoryzacyjnej, więc temat olejów i tego co klient chce zalać był codziennie i chcąc nie chcąc przesiąkłem tym tematem :D Teraz już nie mam z tym takiej styczności, ale czasami ich odwiedzam (wciąż pracuje tam ta sama ekipa) więc coś tam nowego idzie sie dowiedzieć.

Co do baz PMO to nie mam zielonego pojęcia. Trzeba by pisać do producenta, o ile takich informacji udzielają. Z tego co mi wiadomo jest 4 dostawców baz olejowych na świecie (między innymi Shell i s-Oil)- to jest dwóch największych. Ale baza jak baza, ważniejsze są pakiety dodatków. Oczwiście, że sama baza PAO nie zrobi z oleju czegoś kosmicznego, ale niewątpliwie PAO jest lepsza bo jej właściwości termiczne są znacząco różne w stosunku do zwykłego HC. Oczywiście w każdym oleju, nawet 100% PAO jest parę % HC bo sama baza PAO nie jest rozpuszczalnikiem więc musi mieć dodatek :) Co więcej bazy PAO nie zostawiają tyle syfu w silniku. A minus taki, że oleje oparte o PAO są droższe.

 

Powiem tak. Dla mnie inwestowanie w oleje full PAO faktycznie może mija się z celem, bo to oleje droższe i w graniach 200-300 zł(chyba, że kogoś stać). Ale jesli można mieć olej w cenie 150 zł (czyli takiej średniej półce) gdzie tegp PAO zawiera chociażby kilkadziesiat %, do dlaczego tego nie wybrać? ;)

 

3 godziny temu, Damianos1 napisał:

A teraz pomyślcie że zalewacie super olej PAO a jakiś żabojad paręnaście lat temu lał najtańszy olej i wymieniał go co 30 tys jak przewiduje Peugeot :D I co wam to da?

Oczywiście, że da. To tak jakbyś jadł całe życie tłuste rzeczy i poźniej mówił, że nie warto przechodzić na dobrą dietę bo już nic nie pomoże.  A czy żabojad lał najtanszy olej? Wątpie, to nie Litwa czy Ukraina ze ludzi nie stać. Tam stać na nowe samochody to i stać na częste serwisy. To prędzej w Polsce ludzue przeciągają wymiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1
12 minut temu, motoman89 napisał:

Oczywiście, że da. To tak jakbyś jadł całe życie tłuste rzeczy i poźniej mówił, że nie warto przechodzić na dobrą dietę bo już nic nie pomoże.  A czy żabojad lał najtanszy olej? Wątpie, to nie Litwa czy Ukraina ze ludzi nie stać. Tam stać na nowe samochody to i stać na częste serwisy. To prędzej w Polsce ludzue przeciągają wymiany.

Ale taka dieta dla silnika może nic nie dać, no chyba że tak jak pisałem że silnik przechodzi kapitalkę, jest w nim czysto to jak najbardziej. No może z tym najtańszym olejem to przesadziłem ale tam ludzie nie dbają o auta (przynajmniej większość). Więc wydaje mi się że jak Peugeot przewidział zmianę oleju i filtra co 30tys km/2 lata to tak był wymieniany i nikt się tym za bardzo nie przejmował. Ja u siebie miski nie ściągałem (jeszcze) więc nie wiem jak bardzo zasyfiony jest silnik ale gdy rok temu ściągałem pokrywę zaworów to widok nie był obiecujący, a autko jest w kraju od 2005 roku. Nie wiem co było lane do tego silnika przez przednich właścicieli, ale wyglądało to tak jak na fotkach poniżej. Ja przez 16 tys km olej wymieniałem już 3 razy i zawsze przed wymianą zalewałem 0,5L nafty świetlnej do silnika. Może za niedługo zajrzę pod pokrywę zaworów czy dźwigienki zaworowe się oczyściły czy też nie, bo pokrywę zaworów i tą blaszkę wyczyściłem.

edff30ab2b468808.jpg

9bfdc0f6deb90c5a.jpg

328bed179ee486d9.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
motoman89

No tak tak, źle się wyraziłem :D Wiadomo, że silnika to nie naprawi, jak coś sie uzyło to tylko remont.  Ale chodziło mi o to, że silnik może przedłuzyć swój żywot. No i oczywiście regularna wymiana oleju to podstawa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
damson93
Posted (edited)

A ja patriotą jestem i leję Lotosa 5W40 😂 Od kiedy mam pugolota, czyli jakieś 60kkm, leję cały czas to samo, silnik ma obecnie 250kkm i między wymianami (co ok. 10 - 12kkm) nie dolewam nic, ubywa jakieś max 200/300ml. Nie robiłem płukanek, może w niedalekiej przyszłości zaglądnę pod pokrywę zaworów, bo zbliża się czas na regulację zaworów :P 

Edited by damson93

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow
3 godziny temu, motoman89 napisał:

Z tego co mi wiadomo jest 4 dostawców baz olejowych na świecie (między innymi Shell i s-Oil)- to jest dwóch największych.

Orlen, Lotos,......już dwóch masz w Polsce, każda rafineria (6 w Polsce) produkuje bazy HC.

PAO jest świetne do przekładniówek.....więc większość też produkuje

Jakby spojrzeć szerzej i wziąć pod uwagę, że filtrownia przepracowanych olejów to też producent to w promieniu 20km od Katowic znalazłbym 4 firmy.

Największym dostawcą jest Exxon Mobil, potem Shell , Chińczycy, BP ........Korea trochę odstaje z racji romansowania z Iranem i Saudyjczykami.

Na bazach Orlenu robi się polski Castrol i Fuchs pewnikiem, na Lotosie leci Revline i Jasol (Jasło należy do Lotosu)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

@damson93 Dziś zajrzałem pod pokrywę zaworów i mogę powiedzieć że nafta mało co rusza takie kilkunastoletnie przebarwienia, ale widać lekką poprawę/oczyszczenie :P Więc przy każdej zmianie oleju będę zalewał te 0.5L nafty ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
bombel

jak masz problem z doborem oleju to możesz skorzystać z aplikacji lubematch która pomoże Ci z wyborem oleju. Mój mechanik mówi że do oczyszczania silnika bardzo dobrze sprawdza się Shell Helix. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawcio89
Posted (edited)
19 minut temu, bombel napisał:

jak masz problem z doborem oleju to możesz skorzystać z aplikacji lubematch która pomoże Ci z wyborem oleju. Mój mechanik mówi że do oczyszczania silnika bardzo dobrze sprawdza się Shell Helix. 

To czas zmienic mechanika 😂 taki żarcik 😛

Edited by Pawcio89

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1
1 godzinę temu, Pawcio89 napisał:

To czas zmienic mechanika 😂 taki żarcik 😛

Akurat kolega @bombel i jego mechnik mogą mieć racje bo dużo osób na necie poleca Shella właśnie do czyszczenia silnika od środka bo podobno bardzo dobrze rozpuszcza nagary.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×