Jump to content
  • Similar Content

    • kociolek
      By kociolek
      Hej,
      Tak jak w tytule - kupię Peugeot 206. Wymagania w skrócie:
      • rocznik od 2001 (czyli z muxem),
      • silnik najlepiej 1.4 - 1.6 benzyna,
      • klimatyzacja,
      • trójmiasto - okolice!
      Wszelkie propozycje wraz z cenami proszę kierować pod tym postem.
       
    • VENA646
      By VENA646
      Witam czy może mi Ktoś powiedzieć konkretnie jakie części i jakie koszta są związane ze zmiana z 1.4(75Km) na 2.0(177Km)oczywiście benzyna bo planuje to zrobić.Będę wdzięczna za każdą pomoc i rade.
    • rastifar123
      By rastifar123
      Witam panowie , wymieniałem ostatnio silnik w mojej 206. Mam pytanie czy ktoś wie o co chodzi z tym osadem na korku od oleju  .Pojawił  się jeszcze dziwny nagar pod korkiem od płynu chłodniczego .



    • vxrtal
      By vxrtal
      Witam, jest taka sytuacja..
       
      Od jakiegoś czasu mało co używałem auta i po skontrolowaniu poziomu oleju jest go mało, mniej niż połowa. Planowałem jego wymianę w najbliższym czasie, ale jeszcze przez jakieś 1,5-2 tygodnie potrzebne mi jest auto dzień w dzień. (niedługie odcinki, do 40 km w jedną stronę) Wychodzi na to, że będę musiał go po prostu dolać i potem ew. wymienić - tylko kwestia taka, że nie wiem do końca co ktoś wcześniej zalał i chciałbym ogarnąć jakiś niedrogi, dobry olej na przejeżdżenie tych 2-3 tygodni maksymalnie, a potem wymienić go już na coś typu Valvo, czy Motul. W głowie pojawiła mi się myśl odnoścnie olejów Lotos, gdyż ich cena nie jest jakaś wygórowana, a chyba nie są złe? Jeżeli uważacie, że to dobry pomysł, to doradźcie jakiś konkretny olej, który kupię na stacji - ew. który jest łatwo dostępny.
       
      Z tego co słyszałem, zalecali lać 10W40 - ale chcę się upewnić, dlatego przebieg to 260 tysięcy (auto od handlarza, więc doliczcie sobie ile chcecie), silnik 1.4 benzyna, 75KM - 1999 r. A i jeszcze jedno, jeżeli wcześniej był wlany olej X, czy tam Y i teraz jest go po prostu mało, to po dolaniu innego oleju, ale odpowiedniego dla tego silnika nic się nie stanie, nie? 
    • wojtalo009
      By wojtalo009
      Witam. Zakupiłem niedawno Peugeota 206 z silnikiem 1.4 75 km. Z 1999r. Pojawił się problem z masą tak mi się wydaje, że z masą a mianowicie. Po przekręceniu stacyjki powinna się świecić kontrolka ładowania lecz się nie świeci. Po odpaleniu samochodu alternator nie ładuje od razu, bo zwiększeniu obrotów zaczyna ładować i od razu na przykład zaczyna świecić zegarek ( od razu po odpaleniu nie świeci).  
      Kontrolka ładowania i inne lekko się żarzą. Gdy na przykład ustawiam lusterka, kontrolki na liczniku przygasają. 
      Tak samo jest ze światłem na podsyfitce w wewnątrz gdy przełącze na jedną z pozycji to kontrolka ładowania  pali się maksymalnym światłem. 
      Jeżeli chodzi o alternator to ładowanie ok, sprawdzony był na stanowisku, nowe szczotki łożyska ok. Pasek dobrze naciągnięty. 
      Proszę o pomoc gdyż już nie mam pomysłu co może być. 
      Pozdrawiam 
Sign in to follow this  
furious

Szarpanie, dławienie, muł 1,4 8v

Recommended Posts

furious

Witam 

Proszę o pomoc. Niedawno kupiłem 206sw 1,4 8v 75km B+G . Miała odpięty czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, czego nie zauważyłem przy kupnie, bo wtyczka była włożona ale nie wpięta.

Problem polega na tym ,że kiedy czujnik jest podpięty silnik strasznie kuleje na wolnych obrotach i po wciśnięciu gazu obroty spadają, jeśli wciska się bardzo powoli to nawet się tam wkręca na obroty,

przy odpiętym czujniku chodzi dość ładnie na wolnych i da się jeździć chodź czasem też się przydławi. Na obu paliwach to samo zachowanie.

Na komputerze były błędy:

-p0105

-p0110

-p0500

Ale tak jak mówiłem błędy są tylko jak czujnik jest odpięty. Czujnik jest nowy boscha mam też nowy tańszy zamiennik na podmiankę ,ale na obu jest taka sama reakcja.

Czyściłem już przepustnice i krokowy, ale bez efektów. 

Szukałem też nieszczelności w dolocie psikając plakiem ale zero reakcji.

Proszę o jakąś wskazówkę.

Pozdrawiam. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
furious

Nikt nic nie doradzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

Kod błędu p0500 to: Vehicle Speed Sensor "A" Malfunction, więc chyba nie jest on zależny od przepływki. A co do tych dwóch kodów to ja bym stawiał na to że jest gdzieś uszkodzona wiązka ale to tylko moje widzimisię :P 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
krzysztofs110

Kody błędów według autodata:

p0105-Czujnik ciśnienia ciśnienia w kolektorze ssącym/czujnik ciśnienia atmosferycznego-usterka obwodu prądowego.

p0110-Czujnik temperatury zasysanego powietrza-usterka obwodu prądowego.

p0500-Czujnik prędkości jazdy-usterka obwodu prądowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

Dlatego mówię że może być coś nie tak z wiązką, a na błąd p0500 przepływka raczej nie ma wpływu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Tam jest MAP nie MAF...błędy biorą się tylko i wyłącznie z tego że jest odpięty (błąd obwodu)

Odczytaj temp pow zasysanego i ciśnienie w kolektorze na wyłączonym, zimnym silniku (powinny się zgadzać z tym co na dworze....rano po nocce na dworze może być ciepło a pod maską zimno nadal po nocy)....następnie obserwuj jak to się wszystko ładnie zmienia na jałowych obrotach i przy dodawaniu gazu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1
2 godziny temu, Longbow napisał:

Tam jest MAP nie MAF

Wiem o tym bo u mnie jest to samo, źle napisałem, wybaczcie :sciana:

Share this post


Link to post
Share on other sites
furious
Posted (edited)

ciśnienie na zgaszonym pokazuje 96kpa na odpalonym przez tą chwile kiedy pracuje to kolo 40-47 ale jak jest zimny to zaraz gaśnie na podłączonym czujniku.

a temperatura czynnika chłodzącego i powietrza zasysanego pokazuje 16-17st a na zewnątrz w tej chwili jest 16st.

 

edit/

sprawdziłem też pracę przepustnicy na zgaszonym silniku i pracuje dobrze, czujnik cały czas pokazuje wartości zgodne z tym w jakim położeniu jest w danym momencie pedał gazu.

Edited by furious

Share this post


Link to post
Share on other sites
furious

Temat nadal aktualny, ma ktoś jakiś pomysł?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

Odłącz akumulator na całą noc, czasami pomaga. Tylko nie zamykaj auta i jak stoi w garażu to zostaw sobie uchyloną szybę tak w razie czego.

comment_guDSvMkOnwMvcmTcNsaBIolFJ2stohB2

Share this post


Link to post
Share on other sites
furious

Nie podziałało, nie zmieniło sie nic poza zegarkiem, jakieś inne pomysły?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow

Przepustnica na linkę czy elektroniczna ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1
17 godzin temu, Longbow napisał:

Przepustnica na linkę czy elektroniczna ?

W 8v chyba była tylko na linkę

Share this post


Link to post
Share on other sites
furious

Na linkę ale czyjnik pp juz sprawdzałem też i wszystko dobrze pokazuje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Longbow
Dnia 3.06.2019 o 14:58, Damianos1 napisał:

W 8v chyba była tylko na linkę

Chyba była wersja z ESP ...albo to w C3 było.

Tak dla testu wpiąłbym MAP a wypiął lambdę (pierwszą)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...