Jump to content
Sign in to follow this  
wojt206

wentylator

Recommended Posts

wojt206

klubowicze pomocy nie załącza sie 1bieg wentylatora w moim pugu co jest nie tak rezystor opornik przy wentylatorze wymieniony czujniki tez moze bezpiecznik lub przekaznik moj peugeot 206 99r 1,4 75km z klima prosze o podpowiedz a jak wlacze klime to wentylator się załancza a w ogole tylko 2gi bieg się załancza tylko

Share this post


Link to post
Share on other sites
macpiej

Przy włączeniu klimatyzacji załącza Ci się 1 bieg, czy od razu drugi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
jozekk

mam także  problem z wentylatorem. U mnie nie włącza się żaden bieg. Podejrzewam że u mnie pdał rezystor a u Ciebie któryś z przekaźników. 

Może ktoś to potwierdzić ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
macpiej

Jeżeli nie działają oba biegi zacznij od bezpieczników. Rezystor nie ma nic wspólnego z drugim biegiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jozekk

Kurde wydaje mi się że sprawdziłem wszystkie i było ok. Nie jestem w stanie określić które dokładnie odpowiadają za wentylator. oglądałem zarówno te w kabinie jak pod maską. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
wojt206

jak wlacze klime to 1szy bieg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
wojt206

wentylator dopiero przy 110 sie zalacza dopiero

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jozekk
Dnia 7.05.2019 o 15:58, wojt206 napisał:

wentylator dopiero przy 110 sie zalacza dopiero

 

Sprawdź przekaźniki przy wentylatorze. Są dwie sztuki. U mnie problem był z kablami ktore dochodzą do kostek w które wpina się te przekaźniki, w obu kostach miałem utlenione przewody - z przewodu na długości 1cm został proszek w izolacji. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
wrobeleczek
Posted (edited)

Panowie, jeżeli po wruchomieniu klimy wentyl działa na pierwszym biegu to nie ma tu nic do roboty! Jeżeli czasami uruchamia się drugi bieg to również jest OK. Niestety kol. wojt206 ma wersję Peugeota BezMUX a w nim jest trochę inaczej. On raczej ma więcej niż jeden czujnik temperatury(2 lub 3), które MUSI sprawdzić. W MUX'ach zazwyczaj jest jeden czujnik.

Edited by wrobeleczek

Share this post


Link to post
Share on other sites
jozekk
Dnia 13.05.2019 o 06:21, wrobeleczek napisał:

Panowie, jeżeli po wruchomieniu klimy wentyl działa na pierwszym biegu to nie ma tu nic do roboty! Jeżeli czasami uruchamia się drugi bieg to również jest OK. Niestety kol. wojt206 ma wersję Peugeota BezMUX a w nim jest trochę inaczej. On raczej ma więcej niż jeden czujnik temperatury(2 lub 3), które MUSI sprawdzić. W MUX'ach zazwyczaj jest jeden czujnik.

Wentylator powinien sie włączyć odrazu na 2 bieg po właczeniu kliny? Jeśli tak to w dalszym ciagu mam coś nie tak. Klima nie chłodzi wentylator przy włączonej klimie też nie chodzi. 

O odpieciu czujnika temp. i odpaleniu auta wentylator chodzi na drugim biegu jak wyłącze silnik przechodzi na 1 bieg. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
damson93

Wentylator przy klimie ma chodzić na pierwszym biegu. Drugi bieg jest jak potrzeba schłodzić silnik. Jeśli po włączeniu klimy nie włącza się w ogóle wentylator, to prawdopodobnie nie załącza się również sprężarka. Otwórz maskę i zobacz, czy po włączeniu klimatyzacji kręci się ta wewnętrzna część tego koła na którym jest pasek.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
wrobeleczek
Posted (edited)

Nie. Na włączonej klimie ma startować pierwszy bieg wentylatora. Dopiero jak silnik się mocno nagrzeje to powinien włączyć się drugi bieg wentylatora. Ale objawy co najmniej dziwne, może się okazać, że bez podpięcia pod PP2000 ciężko być fachowcem. Załączenie klimy jest również zależne od czujnika ciśnienia w układzie klimy ( ten na rurce) oraz od tego w kabinie.

Edited by wrobeleczek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1
Posted (edited)

Odświeżam temat, jest jakiś sposób aby przetestować 2 bieg wentylatora jakimś domowym sposobem? Chciałbym sprawdzić to tak profilaktycznie przed upałami ;)

1.4 75KM, 2001r, bezmux

Edited by Damianos1

Share this post


Link to post
Share on other sites
damson93

Odpiąć czujnik temperatury płyny chłodzącego :) Nie pamiętam już który podaje wskazania do komputera, u mnie to jest chyba zielony. Jak go wypiąłem, to wentylator wtedy załącza się na 2bieg, bo komputer nie ma wskazań z czujnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

To gdy odepnę ten czujnik przy termostacie (3pin niebieski) to na zegarach miga stop i temperatura idzie na czerwone pole. Przy wlaczonej klimatyzacji wentylator nie zmienia predkosci. Gdy klima jest off to wentylator się odpala ale mierząc na oko i ucho to chodzi z taka sama predkoscia jak przy odpalonej klimie na zimnym silniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
damson93

Ten niebieski chyba odpowiada za temperaturę  na zegarach. Ten, z którego komputer sczytuje wskazania, nie ma wpływu, na to co widzisz na licznikach. Przynajmniej u mnie tak jest, jak wypiąłem zielony, to na liczniku była temperatura ok, a wentylator się włączył i auto chodziło na bogatej mieszance. 

 

peugeot-206-sw-14-8v-75-lpg-231420km-wielkopolskie-gniezno-426683767.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

To gdzie jest ten drugi czujnik?

Share this post


Link to post
Share on other sites
damson93

Nie wiem gdzie i ile jest u Ciebie. Bo w zależności jaki silnik i czy jest to mux, czy bezmux to kolory i ilość czujników jest różna. U mnie są 3, patrząc od przodu to na obudowie termostatu jest pierwszy - brązowy. Za nim jest zielony, i jest jeszcze niebieski najbliżej silnika, mniej więcej pod przepustnicą. Wypinałem tylko zielony i po jego wypięciu licznik temp. działał ok, ale wentylator włączył się od razu po odpaleniu na drugi bieg, więc obstawiam, że ten czujnik daje wskazania dla kompa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
wrobeleczek

Najpierw trzeba sobie uściślić sprawę: czy to jest MUX czy też nie. I dopiero wtedy można szukać czujników. Bo sądząc po opisie:

Cytuj

dy odepnę ten czujnik przy termostacie (3pin niebieski) to na zegarach miga stop i temperatura idzie na czerwone pole.

to mogę sądzić, że sprawa dotyczy MUX'a... a tu raczej będzie tylko jeden czujnik. I gdy po jego odpięciu (sądząc po wskazaniu licznika) nie startuje wentylator na szybkim biegu to oznacza, że nie jest dobrze. Do sprawdzenia bezpiecznik w BM34 (są dwa osobne dla różnych prędkości - odpowiedzialne za podanie +12V na cewki przekaźników) oraz przekaźnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1
Posted (edited)

@wrobeleczek Mam bezmuxa ;) 

Silnik 1.4 8v 75KM benzyna, rocznik 2001.

Edited by Damianos1

Share this post


Link to post
Share on other sites
wrobeleczek

No to jakby powiedział klasyk... "cały plan wp..izdu" :)

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
wrobeleczek
Posted (edited)

Spoko... właśnie przeglądam schematy.. Może coś rozkminię.

OK. Bezpiecznik MF2 zapodaje napięcie na styki przekaźnika (zarówno na wolnym i szybkim biegu). Jeżeli wentylator chodzi na jednym z biegów to MF2 jest OK. Zabezpieczeniem cewki "szybkiego" przekaźnika jest F38. Na ten F38 napięcie jest podawane ze stacyjki... (wcześniej przechodzi przez MF13 -> do sprawdzenia).

Szybki przekaźnik jest sterowany z ECU z pinu J4 wtyczka 48V MR. Wolny przekaźnik jest sterowany z ECU z pinu K4 wtyczka 48V MR.

Przekaźnik "wolny" zadziała jak "pozwoli mu" stycznik podwójny.

To tyle tak na szybko...

Edited by wrobeleczek
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

Tylko moje pytanie brzmi, czy po odłączeniu czujnika tego obok termostatu lub przy włączonej klimie prędkość obrotowa wentylatora ma być taka sama? Bo u mnie tak jest. Przy włączonej klimie wentylator nie przyśpiesza po osiągnieciu 90C lub odłączeniu czujnika tylko dalej kręci się ze stałą prędkością.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wrobeleczek

A masz dwa przekaźniki? Bo były wersje P206 z jedną prędkością obrotową.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

@wrobeleczek Wydaje mi sie ze mam 2 prędkości. Do przekaźników się jeszcze nie dobierałem ale wcześniej czy później tam zaglądnę bo piszecie że często w tym miejscu występuje korozja. Da się sprawdzić te przekaźniki po VIN?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...