Jump to content
Sign in to follow this  
wojt206

wentylator

Recommended Posts

wrobeleczek

Da się.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1
Posted (edited)

@wrobeleczek To jakbyś mógł mi powiedzieć co i jak albo sprawdzić to bylbym wdzięczny ;) 

Chodzi o tą linijkę w SB?

 

WENTYLATOR 2 WENTYLATORY 2 PRĘDKOŚCI 250W
Edited by Damianos1

Share this post


Link to post
Share on other sites
wrobeleczek
Posted (edited)

No dokładnie...

No i w szczegółach komponentów w części dotyczącej chłodzenia (wentylator/dysza/ kanał powietrza), można nawet zobaczyć przekaźniki na rysunku.

Edited by wrobeleczek
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

@wróbeleczek A jest jakiś sposób aby wywołać 2 bieg wentylatora? Bo jak dobrze rozumiem to klima ma załączyć 1 bieg wentlatora tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites
wrobeleczek
Posted (edited)

Tak. Klima na pierwszy ogień bierze wolny bieg wentylatora.

W żonkowozie sprawdzałem kiedyś działanie układu przez odpięcie czujnika temperatury w termostacie i faktycznie STOP na liczniku był i wentylator na szybkim biegu dawał...

Tylko potem mnie wnerwiały błędy, gdy spr. PP2000 :(

Tak ogólnie to drugi bieg włącza się u niej w okolicach 95-100stC.

No i drugi sposób to poprzez PP2000. W ECU jest opcja testów biegów wentylatora na 1. i 2. biegu.

Edited by wrobeleczek
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1
Posted (edited)

No to wychodzi na to że chyba nie działa mi 2 bieg :/ Jeszcze pasowało by sprawdzić PP2000 ale chyba nikt w okolicy tego nie ma. Tak jak pisałem wcześniej, nie ma różnicy "na oko i ucho" w prędkości wentylatora pomiędzy włączoną klimą a odpiętym czujnikiem. Gdy odpięty jest czujnik obok termostatu i chcę załączyć klimę to odpala się tylko nawiew, sprzęgiełko na kompresorze się nie zapina. Po podpięciu czujnika kompresor po chwili się załącza. Pewnie pasowało by zajrzeć do przekaźników na pasie przednim i ewentualnie to wyczyścić. Ja się tam dostać? Trzeba ściągać zderzak?

Edited by Damianos1

Share this post


Link to post
Share on other sites
wrobeleczek
Posted (edited)

Dojście jest słabe, ale robiłem to pod blokiem więc dasz sobie radę.

W żonkowozie zgnił (normalnie zgnił!) jeden ze styków przekaźnika i dodatkowo kawałek przewodu w izolacji więc nie masz co sugerować się samymi stykami tylko trzeba "poszarpać" za kabelki...

Jako, że zgnił styk w gnieździe to i styki przekaźnika "dostały" rykiszetem więc na wszelki wypadek wymieniłem oba...

Edited by wrobeleczek
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

@wrobeleczek Uszczelniałeś tą pokrywkę czymś czy tylko przeczyściłeś styki i założyłeś z powrotem? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
wrobeleczek

Nie uszczelniałem. Założyłem jak fabryka...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

Dzięki, w tygodniu pewnie się za to zabiorę więc jeszcze dam znać :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites
wrobeleczek

OK. Szkoda, że nie masz w okolicy nikogo z pp2000... pomogłoby z diagnozą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1
Dnia 9.06.2019 o 19:47, wrobeleczek napisał:

OK. Szkoda, że nie masz w okolicy nikogo z pp2000... pomogłoby z diagnozą.

Zdjąłem zderzak i diagnoza była prosta, jeden kabel był cały zielony i odpadł z podstawki przekaźnika szybkiego biegu. Na szczęście udało się uratować sytuację, fotorelacja będzie wieczorem tutaj :P 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
wrobeleczek

Gratulacje! Witamy w klubie miłośników zielonego nalotu :D

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1
Posted (edited)

Na szczęście już się się wypisałem z klubu i mam nadzieję że problem już nie powróci :D Jeszcze raz dzięki za pomoc @wrobeleczek! Aż miło sobie przypomnieć jak brzmi szybki bieg wentylatora xD 

Edited by Damianos1

Share this post


Link to post
Share on other sites
wrobeleczek

Niestety, ale problem będzie wracał... to tak pięta Achillesowa P206-ek :(  PSA nie mogła chyba znaleźć  gorszego miejsca na elektrykę... Całe szczęście, że sukcesywnie likwidowała ilość czujników, od których zależało uruchamianie wentylatora (!!) bo we wcześniejszych wersjach bywało ich aż 3 !! Ale nie ma co narzekać... ważne, że działa i oby jak najdłużej :)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...