Jump to content
kuba872

przy prędkości powyżej 110km/h temperatura poza skalę

Recommended Posts

kuba872

Witam serdecznie wszystkich użytkowników 206-tek,

na wstępie dodam że dopiero poznaję "uroki" 206 :) Problem dotyczy 206 1.6 16v automat z 2001 roku (bez MUX-a, przedlift, 109KM, z niedziałającą klimatyzacją automatyczną- nie włącza się). Auto przy dużych prędkościach (autostradowe powyżej 110km/h) sygnalizuje przegrzanie. Temperatura na zegarach skokowo rośnie z 90 stopni do 130-140 stopni (Poza skalę) + wyrzuca komunikat "stop". Po czym włącza się wentylator i temperatura bardzo szybko spada do 90-100 stopni i tak w kółko.

Podczas normalnej jazdy miejskiej wszystko jest ok, temperatura nie przekracza 100 stopni - słychać że wentylator chłodnicy pracuje.
Na postoju przy odpalonym silniku również ok, temperatura utrzymuje się w przedziale 90-100 stopni - wentylator chłodnicy się włącza.

Wymieniony: termostat (Vernet Calostat) + czujnik temperatury przy termostacie (Vernet, niebieski 3 pinowy), układ chłodzenia odpowietrzony.

Zauważyłem że po jeździe w trasie mam zawilgocony zbiorniczek wyrównawczy (czekam na nowy i idzie do wymiany) - ubytki płynu śladowe, nie widoczne po stanie wewnątrz zbiorniczka tylko na zewnątrz ze względu na jego zawilgocenie. Podczas jazdy miejskiej (krótki dystans) zbiorniczek jest suchy.

Pytania:
1. czy małe nieszczelności zbiorniczka wyrównawczego mogą dawać taki objaw w trasie, gdy silnik pracuje pod dużym obciążeniem (generuje dużo ciepła)

2. niedrożna chłodnica (w mieście, przy małych prędkościach jeszcze daje rade, w trasie już nie pomimo większego pędu powietrza chłodzącego ciecz)
3. pompa wody (zużycie łopatek w pompie wody, choć zakładam że wtedy problem powinien być również w mieście i na postoju przy odpalonym silniku)
4. czy jest jeszcze jakiś dodatkowy czujnik (np ten w chłodnicy) lub przekaźnik mogący dawać takie chwilowe objawy sugerujące przegrzanie?

Wydaje mi się że problem leży gdzieś w czujnikach/przekaźnikach niż w samym układzie chłodzenia. Proszę podpowiedzcie gdzie jeszcze szukać przyczyny takiego zachowania wskaźnika temperatury oraz idąc za ciosem jakie jeszcze czujniki powymieniać zanim wyjmę chłodnicę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kaza118

Hej. Widzę że nikt nie odpowiedział A mam podobny problem z tym że ja nawet I w mieście. Jak udało Ci się rozwiązać problem ? 

Ja wymieniłem termostat Plus czujnik temp I dalej to samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pawelszy

Witam,

Miałem jakiś rok temu dokładnie ten sam problem w benzynie 2002r. - wymiana termostatu nic nie dała, czujnika na bloku też nie (są chyba 3 jak się nie mylę).

W każdym razie pompa wody była powodem - od jej wymiany z rozrządem nie ma tematu, pokazał mi mechanik wirnik pompy to nie było już prawie łopatek - słaba jakość elementu.

Mam nadzieję, że pomoże.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...