Jump to content
Sign in to follow this  
Guest boxik

Awaria Skrzyni biegów

Recommended Posts

Guest boxik

Witam wszystkich,

Właśnie przekroczyłem 60tyś km. (1.4 V8 - 1999r).

Do tego momentu było całkiem spokojnie (drobne naprawy). Jednak tuż przed "długim" weekendem, pojechałem na przegląd do mechanika i...

...większość tego co piszecie na forum miałem do wymiany, głównie zwawieszenie, rozrząd itp.

To że coś mi stukocze i trzeszczy to nic nowego (kwestia przezwyczajenia).

 

Wydawało by się że po tak kosztownym zabiegu będzie spokój.

Ale po przejechaniu trasy W-wa - Władysławowo,w drodze powrotnej napotkałem na kolejne problemy.

Mianowicie, na trasie jechał super, ale w penym momencie usłszałem dziwny gwizd (nasilający sie wraz ze wzrostem obrotów, mocno słyszalny przy pierwszych II biegach).

Najgorsze było, to że przy redukcji przed światłami (z 5 biegu na 2 bieg) nie chiaciał mi wogóle wskoczyć ten bieg. Jedynka tak samo.

Troche sie przestraszyłem.

No i od tej pory biegi raz wchodza spokojenie, a raz boje się że urwę drążek zmiany biegów.

Sprzęgło wdaje się być ok.

Jedyne co mi do głowy przychodzi to SYNCHRONIZATOR.

 

Będę wdzięczny za jakiekolwiek rady (jakie są koszty takiej naprawy).

Może ktoś może mi polecić mechanika w W-wie co zna się na Peugocie (bo w ASO już wieki temu przestałem wierzyć).

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos

Jezeli z uslug ASO nie chcesz korzystac to polecam swietny zaklad w Lomiankach. Jak sie jedzie od strony bielan na pierwszych swiatlach w lomiankach w prawo, potem droga idzie lukiem w lewo i zaraz po lewej stronie jest warszat z szyldem Renault. Jest tam jeden pracownik, Jurek. Zglos sie do niego, a napewno dobrze zdiagnozuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest boxik

Dzięki za pomoc,

Jak byś mógł mi jeszcze nieco dokładniej wyjaśnić to było by super.

Bo nie wiem czy mówiąc o jechaniu ze str. Bielan nasz na myśli trase 898 czy wylotówkę z Warszawy (7kę). To zupełnie nie moje strony. :)

Jaka kolwiek ulica ułatwi mi szukanie.

 

Jeszcze raz dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos

mam na mysli wylotowke nr. 7. To jest ulica Warszawska, a jezeli mnie pamiec nie myli to nr 23.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pugi

powiem Ci tak, jeżeli to nie sprzęgło ( a szczerze mówiąc może to być sprzęgło)

to również może być mechanizm różnicowy :( ja ostatnio musiałem zmienic skrzynie a mam, bardzo podobny przebieg, troszke ponad 60kkm. najlepiej zgłoś sie szybko do jakiegoś warsztatu, ja ewentualnie moge Cie pokierować do warsztatu na pradze, tam gdzie mi robili samochód. szybko i jak na wymiane skrzyni tanio.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest boxik

pugi, chyba miałeś racje.

Wszystkie znaki na ziemi wskazują na sprzęgło.

Czyli teraz jazda do warsztatu..... 8)

 

P.S. pugi jak byś mógł mi przesłać jakieś dane na ten warsztat... :!:

Jak możesz to zdraż mi ile kosztowała Cię ta impreza. 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Madness

Ja miałem przygodę niedawno ze sprzęgłem. tarcza okazała się Ok natomiast słoneczko docisku wyglądało na przypalone :eek: No i zero wysprzęglenia. Oryginalne valeo miało ułamane 3 promienie ze słoneczka a wysprzęglalo z minimalnym szarpaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pugi

przy grochowskiej jest zakład. kurcze musze poszukać wizytówki. jak cośnapisz do mnie na prv a Ci wysle dokładne info.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tony_s

Witam!

No tak... Po przeczytaniu Waszych postów i po moim ostatnim doświadczeniu związanym z awarią biegów, utwierdzam się w niezbyt pochlebnej opinii na temat "francuzów" w ogóle.

No bo jak się nie wkurzyć, gdy nagle wajha zmiany biegów nabiera takich luzów, że można nią swobodnie wywijać na lewo i prawo?! Akurat udało mi się szczęśliwie doczołgać się do pobliskiego mechanika, ale na jego podwórko już musiałem auto wepchnąć... :mad: - całkiem się wszystko poblokowało, tak że żadnego biegu wrzucić nie da rady.

Hehehe... Właśnie czekam na diagnozę...

Pozdrawiam!

Tony.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

bywa, wszystko moze sie zepsuc, duzo zalezy od tego jak jest uzytkowane.......

Share this post


Link to post
Share on other sites
tony_s

Ano właśnie... Święte słowa! :)

Zastanawia mnie jeszcze jedno. Może to samo jest u Ciebie?

Otóż jak sobie troszkę pojeżdżę, po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika słychać ciche pyknięcia, jakby metaliczne. Silnik stygnie? No ale dlaczego coś tam w nim pyka? A może to coś zupełnie innego?

Na razie się tym nie przejuję, no ale nie wiem.... Może powinienem zacząć? :wink:

Co o tym myślisz?

Pozdrawionka, Tony.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos

tony_s, czy te pykania ustepuja jak wcisniesz sprzeglo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Madness

Katalizator stygnie. W końcu 600*C to nie przelewki

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

u mnie pyka i to ostro - wydech, a wczesniej tez pykala - kataliza wlasnie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest boxik

:lol:

Pykanie to normalka (także w innych markach aut).

Tym bym się nie przejmował.

Musze przyznać że Peugeoty dostarczają wielu wrażeń akustycznych, jak niewiele innych samochodów.

I tu przytocze słowa pewnego mechanika, który powiedział:

- Albo się do tego przezwyczaisz, albo...

... zainwestuj w dobre radio. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
APROPO
... zainwestuj w dobre radio.

 

ja posluchalem rady :lol: :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
tony_s
tony_s, czy te pykania ustepuja jak wcisniesz sprzeglo?

 

Prawdę mówiąc nie próbowałem..... :)

Ale byłem wczoraj u mechanika (w związku z ciut wyżej opisaną awarią), który powiedział, że trzeba to olać - jak stygną metalowe (blaszane) elementy silnika, to ponoć wtedy ma prawo "pykać" (zwłaszcza w Pełgocie... :wink:)

 

A odnośnie mojej awarii: spaprało się łożysko i uzwojenie alternatora na skutek wody (np. od jeżdżenia po kałużach, wszak od spodu nie ma żadnej osłonki, więc nie ma na to rady - brawo dla francuskich konstruktorów!!!), a także tzw. dźwigienki i jabłuszka w skrzyni biegów (dźwigienki są akurat w Pełgocie - o zgrozo! - plastikowe, więc za jakiś czas też powinno to się powtórzyć).

 

Mieliście może tego typu "atrakcje"?

 

Pozdrawiam,

Tony.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kozapda
odnośnie mojej awarii: spaprało się łożysko i uzwojenie alternatora na skutek wody (np. od jeżdżenia po kałużach, wszak od spodu nie ma żadnej osłonki, więc nie ma na to rady - brawo dla francuskich konstruktorów!!!),

W Punto I dostawałeś to w standardzie. Altek był tak nisko, że wystarczyła mała kałuża i już pękała obudowa. Dopiero w PII zainstalowali go troszkę wyżej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kelly

Nie gadaj na peugeota. :) Wiesz co jest w cc700? Przewody które idą na swiece nie zakrywają całej swiecy tylko pół. Od spodu nie ma zadnej osłony. I nie trzeba je=ździć po kałużach. Wuystarczy przejechać po deszczu za innym autem lub poprostu postawiać auto na deszczu. Zalewa się samo :lol: :lol: :lol: Logika włoskich konstruktorów mnie powala. Cienias to auto na lato hahahahahahahaha

 

Alternator ... u mnie wydaje jakiś dziwny dzwięk ale ja mu mówię "nie słyszę cię, nie słyszę" :P ale on już tak ma od czasu kiedy kupiłam auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pugi
Ano właśnie... Święte słowa! :)

Zastanawia mnie jeszcze jedno. Może to samo jest u Ciebie?

Otóż jak sobie troszkę pojeżdżę, po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika słychać ciche pyknięcia, jakby metaliczne. Silnik stygnie? No ale dlaczego coś tam w nim pyka? A może to coś zupełnie innego?

Na razie się tym nie przejuję, no ale nie wiem.... Może powinienem zacząć? :wink:

Co o tym myślisz?

Pozdrawionka, Tony.

 

co do tego pykania to jak jush wyzej napisano to stygnie wydech i katalina wiec luz i sie tym nie przejmuje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
tony_s

Kelly!

Hehehe.... No faktycznie, trzeba oddać ukłon w stonę konstruktorów CC... (Punciaka zresztą takoż) :wink:

No ale, "włoszczyzna" jest jeszcze lepsza niż "francuszczyzna"... ;-) Co tu dużo gadać...

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK
jak stygną metalowe (blaszane) elementy silnika, to ponoć wtedy ma prawo "pykać" (zwłaszcza w Pełgocie... )

 

 

to sie moj drogi dzieje w bmkach, merasiach i audicach wiec ten kto Ci powiedzial ze "zwlaszcza w peugeotach" jest bardoz dowcipny :|

 

 

(np. od jeżdżenia po kałużach, wszak od spodu nie ma żadnej osłonki, więc nie ma na to rady - brawo dla francuskich konstruktorów!!!),

 

w standardzie oslone (plyte) od spodu silnika tez ma zadko ktora fura - ale nie problem sobie to kupic - chocby z allegro....

Share this post


Link to post
Share on other sites
tony_s
(np. od jeżdżenia po kałużach, wszak od spodu nie ma żadnej osłonki, więc nie ma na to rady - brawo dla francuskich konstruktorów!!!),

 

w standardzie oslone (plyte) od spodu silnika tez ma zadko ktora fura - ale nie problem sobie to kupic - chocby z allegro....

 

Łoj..... Ale to chyba już na własne ryzyko...? :?

Chociaż myślałem nad tym. Nie wiem jednak, czy nie będzie problemów z przegrzewaniem się silnika.... :(

Pozdrawiam,

Tony.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kozapda
Nie wiem jednak, czy nie będzie problemów z przegrzewaniem się silnika....

raczej chyba nie, bo nawet sam Peugeot oferuje osłony silnika, więc skoro producent sie nie boi o silnik to chyba wszystko będzie OK

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

dokładnie tak... i tysiace ludzi na tym smiga.... a niektorzy nie wyobrazaja sobie jazdy (po naszych drogach) bez tego....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...