Jump to content
Kużdo

Wymiana tłumika końcowego w 1.1i

Recommended Posts

Kużdo

Cześć Wszystkim :)

Na starcie przyznaję się, że jestem w tym temacie laikiem.

Rdza przeżarła mi "wejście" do tłumika końcowego i po prostu odpadł od rury, więc mam już nowy tłumik, ten (w sumie mogłem wcześniej zapytać, czy będzie ok, ale pal licho): https://allegro.pl/oferta/tlumik-koncowy-peugeot-206-1-1-1-4-1-6-96-06-7968530205?snapshot=MjAxOS0wNi0yNVQxMTozMzoxOS40NjJaO2J1eWVyO2M3MzkyNzNiMzAyODZiNzgyMzcxZGFjYTJmYmM4NDAwMzE3Y2UwNmQ4Y2Y5MWYzMWNjYTFhMjBmZjZlZGQ0NTY%3D (PS. nie polecam Allegrowicza, wysyła baaaardzo długo trwała)

Dzisiaj jadę kupić również obejmę na kołnierz i mam pytanie. Z serviceboxa wychodzi mi rozmiar 54 (w załączeniu), ale po nr referencyjnym znajduję produkty o rozmiarze 58 - niestety nie mam możliwości zmierzyć średnicy kołnierza. Ale chyba powinno pasować?

No i najważniejsze pytanie - czy przy zakładaniu nowego tłumika, trzeba stosować jakąś pastę uszczelniającą czy cokolwiek, czy mogę po prostu założyć tłumik do rury, założyć obejmę i będzie git?

Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi :) 

Pozdrawiam i miłego dzionka życzę ;) 

obejma.PNG

Damianos1

Przy montażu polecam smar ceramiczny, zapobiega piszczeniu korozji i coś tam uszczelni łączenie ;) Co do średnicy to całkowicie możliwe że SB podaje średnicę po ściśnięciu. Ja kupowałem tą obejmę w lokalnym sklepie motoryzacyjnym i pasuje, więc kup na miejscu w razie czegoś zwrócisz towar :) 

damson93

W miejsce łączenia daje się specjalną pastę do montażu tłumików. Ona szybko twardnieje i uszczelnia połączenie. Na hasło pasta montażowa/uszczelniająca do tłumików w każdym sklepie kupisz tubkę tego. Cena w zależności od firmy i wielkości to kilkanaście złotych.

Damianos1

Ja bez tej pasty mam cały wydech szczelny, a dawałem tylko smar ceramiczny żeby zapobiec korozji i ewentualnych pisków. ;) 

Kużdo

Super, dzięki wielkie za odpowiedzi :)

blackdaro
19 godzin temu, Damianos1 napisał: