Jump to content
Kużdo

Wymiana tłumika końcowego w 1.1i

Recommended Posts

Kużdo

Cześć Wszystkim :)

Na starcie przyznaję się, że jestem w tym temacie laikiem.

Rdza przeżarła mi "wejście" do tłumika końcowego i po prostu odpadł od rury, więc mam już nowy tłumik, ten (w sumie mogłem wcześniej zapytać, czy będzie ok, ale pal licho): https://allegro.pl/oferta/tlumik-koncowy-peugeot-206-1-1-1-4-1-6-96-06-7968530205?snapshot=MjAxOS0wNi0yNVQxMTozMzoxOS40NjJaO2J1eWVyO2M3MzkyNzNiMzAyODZiNzgyMzcxZGFjYTJmYmM4NDAwMzE3Y2UwNmQ4Y2Y5MWYzMWNjYTFhMjBmZjZlZGQ0NTY%3D (PS. nie polecam Allegrowicza, wysyła baaaardzo długo trwała)

Dzisiaj jadę kupić również obejmę na kołnierz i mam pytanie. Z serviceboxa wychodzi mi rozmiar 54 (w załączeniu), ale po nr referencyjnym znajduję produkty o rozmiarze 58 - niestety nie mam możliwości zmierzyć średnicy kołnierza. Ale chyba powinno pasować?

No i najważniejsze pytanie - czy przy zakładaniu nowego tłumika, trzeba stosować jakąś pastę uszczelniającą czy cokolwiek, czy mogę po prostu założyć tłumik do rury, założyć obejmę i będzie git?

 

Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi :) 

Pozdrawiam i miłego dzionka życzę ;) 

obejma.PNG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

Przy montażu polecam smar ceramiczny, zapobiega piszczeniu korozji i coś tam uszczelni łączenie ;) Co do średnicy to całkowicie możliwe że SB podaje średnicę po ściśnięciu. Ja kupowałem tą obejmę w lokalnym sklepie motoryzacyjnym i pasuje, więc kup na miejscu w razie czegoś zwrócisz towar :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
damson93

W miejsce łączenia daje się specjalną pastę do montażu tłumików. Ona szybko twardnieje i uszczelnia połączenie. Na hasło pasta montażowa/uszczelniająca do tłumików w każdym sklepie kupisz tubkę tego. Cena w zależności od firmy i wielkości to kilkanaście złotych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

Ja bez tej pasty mam cały wydech szczelny, a dawałem tylko smar ceramiczny żeby zapobiec korozji i ewentualnych pisków. ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kużdo

Super, dzięki wielkie za odpowiedzi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
blackdaro
19 godzin temu, Damianos1 napisał:

Ja bez tej pasty mam cały wydech szczelny, a dawałem tylko smar ceramiczny żeby zapobiec korozji i ewentualnych pisków. ;) 

Polać mu:biggrin: Wg. mnie dobrze wykonany i spasowany wydech musi być szczelny bez żadnej pasty uszczelniającej.

Powiem więcej, wg. mnie ta pasta to więcej złego niż dobrego, demontowałem wydechy składane na to, może i to sie sprawdza, ale na krótko. Po dłuższym czasie od drgań wykrusza sie, i w miejscu ubytków robią sie przedmuchy. 

Dużo zależy też od producenta, bo niby wszyscy powinni sie trzymać jakiegoś wymiaru/średnicy, a w praktyce tłumik/rura firmy X jest spasowany na żyletki i nawet ciężko włożyć jeden element w drugi, a niby to samo od firmy Y ma taki luz, że lata to jak ku&wa :-) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kużdo

Dzięki za info, zatem uzbroję się w smar ceramiczny 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...