Jump to content
Direndal

Peugeot 206 1.4 8V +LPG - niedomaga raz na 3 raz na 4 cylindrze

Recommended Posts

Direndal

Witam

Mam problem z moją 206-tką. Od kilku dni zaczęła wariować dusiła się, szarpała i pracowała jak by nie na wszystkich cylindrach udałem się więc do warsztatu który stwierdził że to cewka zapłonowa więc zakupiłem nową cewkę w intercars ( firma delphi ) jednak po jej założeniu problem nie znikną. Mechanik postanowił sprawdzić świece zapłonowe mimo, że powiedziałem mu że były wymienione 2 tyg temu jednak się uparł i wymienił je na jakieś używki które miał - o dziwo problem znikną jednak nie na długo po na 30KM. Niedaleko mojej pracy jest warsztat samochodowy i w związku że się znamy to zgodzili się przyjrzeć problemowi ( podpiąć kompa itp ) - odbierając samochód uzyskałem informację, że wyświetla błąd brak napięcia/zwarcie w obwodzie 3 wtryskiwacza czy coś w tym stylu. Błąd został skasowany jednak powiedzieli że nie zajmują się elektryką wiec muszę pojechać do elektryka, który to sprawdzi. Samochód jechał dobre 20 KM bez problemu jednak na światłach znowu zaczęło szarpać więc po drodze z pracy mam taki warsztat który specjalizuje się w samochodach francuskich wiec postanowiłem zajechać również do niego. W warsztacie szczytano błędy - okazało się że wystąpił podobny błąd jednak na 4 wtryskiwaczu Pan ochoczo zaproponował wymianę wtryskiwaczy jednak się nie zgodziłem wiec jak on to nazwał zrobił adaptację wtryskiwaczy, silniczka krokowego i przepustnicy z warsztatu odjechałem sprawnym samochodem ale tylko na kolejne już 90 km.

Obecnie samochód szarpie i nie da się nim jeździć na benzynie jak i na gazie ( gaz zamontowany ok. 3tyg. temu stag200 gofast- ta przypadłość zaczęła się jeszcze przed montażem gazu wiec wykluczam przyczynę ) dodam że w pierwszym warsztacie Pan stwierdził, że to nie cewka i założył  starą. Nie wiem co mam robić dalej proszę pomóżcie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

Podobno 4 wtrysk się psuje od tego że cieknie na niego woda z pod spryskiwacza na masce ale ja tego tematu nie przerabiałem więc musi się wypowiedzieć ktoś bardziej kumaty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Direndal

Dzięki za info, zastanawia mnie tylko fakt wyświetlania błędu raz 3 a raz 4 wtrysku....😏

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

Tylko mnie zastanawia czemu tez masz taki problem na gazie, na logikę to wtrysk benzyny nie ma nic wspólnego z pracą na gazie. Może masz jakieś nieodpowiednie świece?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Direndal

Witam

właśnie odebrałem brykę z warsztatu i jestem w trakcie testu na razie jest ok a co zostało zrobione:

1. wymiana cewki zapłonowej - ( nie mogłem zwrócić wiec poco ma leżeć w garażu )

2. świece zapłonowe NGK do LPG

3. regulacja zaworów - jak powiedział mi mechanik w chwili kiedy luz zaworowy jest za mały dochodzi do "podpierania" zaworów i skutkuje to spadkiem kompresji po nagrzaniu się samochodu

Samochodzik po naprawie zyskał wigoru zupełnie jak by dodano mu trochę koni :D bardzo przyjemnie się jeździ. odezwę się za tydzień i powiem jak zareagował na tą naprawe

P.s

po podłączeniu do kompa wystąpił błąd problemu z wtryskiem 1 i 3 wiec mechanik podejrzewa jeszcze problem z wiązką zasilającą wtryskiwacze ale na razie kazał jeździć i sprawdzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Direndal
Posted (edited)

Witam wszystkich

No i problem chyba mogę uznać za rozwiązany gdyż zrobiłem już ok 300KM bez przygód. Trudno mi stwierdzić czy moja stara cewka miała jakieś problemy po nagrzaniu się czy kluczowym posunięciem była regulacja zaworów - myślę, że jednak to drugie tak więc jeśli będziecie mieli problem z błędami wtrysków i autko nie będzie paliło na którymś cylindrze to moja propozycja jest tak aby zacząć od regulacji zaworów które w tych silnikach trzeba wykonywać systematycznie ( chyba co 30k ).

pozdrawiam

 

Edited by Direndal

Share this post


Link to post
Share on other sites
rzuk

Jeśli szczęśliwie udało Ci się rozwiązać problem, to nie narobię kłopotu jak podepnę się pod Twój temat ze swoim, podobnym.

Pacjent: 1.4 8V benzyna + LPG

Objawy: Praca na 3 cylindrach, ale tylko na początku. Odpalam, leci na 3 gary, jeśli przełączę na GAZ to STAG4 zacznie w końcu piszczeć (tak jak u kolegi powyżej, po pdopięciu do programu pojawia się błąd wtryskiwacza nr 1). Kiedy zacznie działać? Jak go po rozgrzaniu do 70-90 stopni zgaszę i uruchomię ponownie po kilku minutach. Serio, tego nie rozumiem: zgaszę i odpalę po 30 sekundach - chodzi na 3 cylindry. Zgaszę i zostawię na 4 minuty - włączy się normalnie.

Jeden mechanik, przysłowiowy Henio, męczył się z tym tydzień i poddał się. W sieciówce - NorAuto - trzymali go półtora tygodnia i oddali nie kasując złotówki i przepraszając, że nie mają pojęcia co jest. Wymieniali cewkę (zresztą robili to przy innej okazji chwilę wcześniej) i świece, oglądali to i mechanicy i elektrycy i nie wyszło nic. Co ciekawe: problem na trochę ustał po wymianie rozrządu i regulacji zaworów, ale po miesiącu znów to wróciło.

Nie jest tak za każdym razem - często odpala normalnie (no, powiedzmy, szarpie na zimnym zawsze, ale to inna historia), ale ostatnio coraz częściej kaprysi i rusza na trzech.

No ma przejechane lekko ponad 240 tysięcy, ale to jeszcze nie koniec świata. WTF? :-) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Direndal

hej a czy na gazie i na LPG są te same objawy.... ? i czy błąd zawsze występuje na 1 wtrysku.... ?

może przy takim przebiegu powinieneś sprawdzić kompresje ? mój kolega opowiadał mi przy okazji mojego problemu, że miał podobny problem w megance - raz działał raz nie okazało się, że tu tkwił problem... jeszcze nasuwa mi się taka myśl, że może swój żywot zakończył komputer bo i u mnie było takie podejrzenie ale to już musiał byś mieć mechanika, który miał by na podmiankę żeby sprawdzić czy pomoże... koszt używanego kompa to ok 200-300 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Direndal
Posted (edited)

Witam

Niestety mój problem po 600km powrócił :( wywala błąd P0200 czyli błąd obwodu wtryskiwaczy - mechanik proponuje wymienić wiązkę elektryczną wtrysków i zobaczyć już nie mam siły co to może byc ????????

Edited by Direndal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...