Jump to content
Sign in to follow this  
Marxik

Odpowietrzanie hamulców

Recommended Posts

Marxik

Cześć wszystkim,

Wymieniłem w mojej 206-tce całe tylne hamulce - bębny, szczęki, cylinderki , przewody elastyczne i sztywne i na koniec korektor siły hamowania. I poległem na najprostszej rzeczy czyli odpowietrzaniu. Zalałem płyn, przepuściłem przez nowe przewody i zacząłem odpowietrzanie. Od razu dodam, że nie mam ABSu. Odpowietrzam cały czas i cały czas leci z odpowietrznika powietrze. Robiłem to techniką klasyczną (z druga osobą w kabinie) i po dwóch godzinach i przelaniu 1,5l płynu przez układ nadal pojawiają się bąbelki. Co ciekawe pedał hamulca jest sztywny i wydaje się, że trzyma ciśnienie, ale hamowanie jest bardzo słabe. Sprawdziłem dwa razy i nie ma żadnych wycieków. Wiem, że może to brzmi śmiesznie, ale wygląda jakby do układu dostawało się skądś powietrze.

Ktoś może ma pomysł jak sobie z tym poradzić, albo gdzie szukać przyczyny? Od czego zacząć?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

Schemat odpowietrzania kół bez ABS:

prawe tylne -> lewe tylne -> prawe przednie -> lewe przednie 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marxik

Tak właśnie zacząłem robić, ale utknąłem na prawym tylnym kole.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1
Posted (edited)

@Marxik Jak utknąłeś? Odpowietrznik się nie odkręcił czy co?

Edited by Damianos1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marxik

Utknąłem w tym sensie, że ile bym nie odpowietrzał, to cały czas leci powietrze w płynie. Dolewam do zbiorniczka wyrównanwczego i dalej pompuję. I dalej leci powietrze. Nawet po dwóch godzinach odpowietrzania tego jednego koła i przelania 1,5l płynu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1
Posted (edited)

To przejdź do innych kół, nie ma takiej możliwości żeby ciągle leciało powietrze, musiał byś zapominać dolewać płynu do zbiorniczka wyrównawczego albo gdzieś mieć nieszczelność. Ja jak wymieniałem przewody hamulcowe z przodu i regenerowałem zaciski to płyn hamulcowy zleciał mi całkowicie z pompy, układ był praktycznie pusty, jedyne miejsce gdzie był płyn to w przewodach do tylnych hamulców i nie miałem żadnego problemu z odpowietrzeniem.

Edited by Damianos1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...