Jump to content
matt721

Jaka jest odpowiednia temperatura silnika

Recommended Posts

matt721

Witam. Od niedawna jestem posiadaczem 206 1.4 75 km. Jak dobrze zrozumiałem to w tym modelu  temperatura potrafi się wahać ? Po odpaleniu  na zimnym silniku, temperatura na zewnątrz 5-10 °C, po 5-10 min jazdy osiąga 80 °C, po około 20 min 90  °C, w korku potrafi się podnieść do 100 °C, w trasie 90 °C. To normalne wartości? 80°C jest temperaturą roboczą? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
kanngax

Normalnie, wiadomo że jazda a stanie w korku będzie inaczej

Share this post


Link to post
Share on other sites
Morfi

Z mojego doświadczenia z dwoma 206 (RC i 1.6 109km) to temp robocza zawsze wynosiła 90, w korku 100, ale jak wchodził drugi bieg wentylatora, to znowu 90. Czasami się waha między 85-95, ale nie wydaje mi się, żeby 80 było do końca prawidłowe.

Edited by Morfi

Share this post


Link to post
Share on other sites
kanngax

No to on ma 90 czyli ok

Edited by kanngax

Share this post


Link to post
Share on other sites
Morfi
Godzinę temu, matt721 napisał:

To normalne wartości? 80°C jest temperaturą roboczą? 

 

Odnosiłem się do tego, chyba, że jest tutaj pomyłka i miało być 90, wtedy jest ok 😄

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

Ja mam to samo u siebie w 1.4 8v, silnik trzyma 80C, nie ważne czy lato czy zima, na postoju łapie 90 a przy 92 odpala się wentylator na pierwszym biegu (temperaturę odczytuję na wskaźniku nie wiem jak to wygląda na kompie). Jak były upały to w korku potrafił osiągnąć 100C i wtedy już odpalał się drugi bieg wentylatora. Jedni piszą że powinien trzymać 90 cały czas, inni że 80 to prawidłowa temperatura pracy 1.1 i 1.4 8v. Sam już nie wiem co o tym myśleć, dużo osób tak ma z 1.1 i 1.4 8v, że właśnie trzyma 80C więc w końcu jak to jest? Ma ktoś dostęp do autodaty albo jakiegoś dokumentu który by opisywał prawidłową temperaturę pracy 1.4 8v? Bo wierzyć na słowo że powinien trzymać ciągle 90 jak VAGi to nie bardzo mi się chcę  wierzyć, samo to że termostat mam dość świeży bo około 3-4 letni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quid_est_Veritas?

 też mam 1.4 8v i mam podobne wartości. Z układem chłodzenia zrobiłem już wszystko i wszystko wymieniłem i nie da się osiągnąć równych 90 przy normalnej jeździe. U mnie w zależności od tego czy zima/lato wygląda to tak:

Postój/korek:

Zima: prawie dobija 90 ale żeby włączył się wentylator (u mnie załącza przy 96 mam jeden bieg) to bym musiał chyba stać że 20min albo więcej żeby się załączył. 

Lato: bardzo szybko przekracza 90 i w około 10 min doczekam się wentylatora który zbija temp z 96 do ok. 92 i tak w kółko. Póki stoję lub się toczę.

 

Stała jazda powiedzmy w przedziale 90-130km/h:

Zima: temp 80-82 stopnie

Lato: prawie równo z 90. Na autostradzie często korzystam i jadę dosyć długo z prędkością ok. 130 i nigdy przekroczył 90, cały czas wskazówka minimalnie poniżej.

 

Spokojna jazda miejska bez korków itp: 

Lato: ok 87

Zima: 80

Czas osiągnięcia temp. Roboczej:

Lato: dość szybko, niecałe 10min

Zima: wyraźnie dłużej. Temp. 80-81 osiąga po przejechaniu ok. 15km

Układ wielokrotnie odpowietrzany. Nowy termostat (Marelli), czujnik przy termostacie (Hella), nowa chłodnica. Wartości temp. Sprawdzane na bieżąco z podłączonym komputerem.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

Czyli wychodzi na to ze temeratura robocza 1.4 8v to jednak 82C tak jak kiedys czytałem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

Dobra wracam do tematu bo ta temperatura mi nie daje spokoju. Dzisiaj posprawdzałem temperatury multimetrem UNIT M890G który posiada czujnik temperatury. Przymocowałem go na gwincie czujnika temperatury obok termostatu. Otóż temperatura podawana przez czujnik jak i przez miernik różniła się około 1-2C więc czujnik który podaje wskazania na zegary jest jak najbardziej sprawny. Wentylator na 1 biegu odpala się przy temperaturze 92C, więc tutaj też chyba wszystko jest tak jak należy. Ale termostat zaczynał puszczać płyn na chłodnicę już przy około 76C a przy 78C otwierał się całkowicie. Stwierdziłem że termostat to śmietnik i jutro będę go wymieniał na Verneta (podobno taki jest do kupienia w ASO jako ORI). Zobaczymy czy coś się poprawi. Ot taki mój mały wywód, Ameryki pewnie nie odkryłem :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jaga

U mnie temperatura cały czas ok 82 jak wyskoczy do ok 90 to włączy się wiatrak. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

Termostat otwiera się podobno przy 89 C, dam znać jutro jak wymienię.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quid_est_Veritas?

Ja gdzieś czytałem że 87 ale to nie ważne, jak masz czas i chęć to sprawdź. Chętnie zobaczę efekty. Jak pisałem ja mam termostat Magneti Marelli a jak zachowuje się układ opisałem powyżej. Jak ten Vernet zrobi różnice to też wymieniam. Może lepiej będzie łapał temp.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

Jutro wieczorem dam znać. Na internetach wszędzie pisze że temperatura otwarcia wynosi 89 C, no zobaczymy, sam jestem ciekawy. A że akurat stary termostat padł to jest okazja żeby to sprawdzić. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

No i wymieniłem termostat u siebie, podczas jazdy z włączonym ciepłym nawiewem i aktywną klimą jak i bez włączonej wentylacji auto trzyma około 82C. Przy postoju bez włączonej klimy a co za tym idzie wentylator nie jest aktywny temperatura dobija do 92 C i odpala się 1 bieg wentylatora i tak w kółko. Czyli chyba 1.4 8v jest skazany na pracę w 82 stopniach hehe :) Ciekawe jak by się zachowywał termostat z ASO ale to droga zabawka bo trzeba dać 130 PLN :P

Edited by Damianos1
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
damson93

Pocieszę Cię, ja w 1.6 8v mam to samo :P Na poprzednim termostacie i na obecnym :) W lecie trzyma 85-90, w zimie 80-85. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

Widocznie tak ma być. Bo to jest niemożliwe żeby nowy termostat był niesprawny a nawet jeśli by był jakimś cudem popsuty to stary termostat jak był jeszcze dobry to też trzymał 82C bo pamiętam że w tamtym roku przekopywałem internet żeby sprawdzić czy to prawidłowa temperatura. I jak zwykle są dwie odpowiedzi; "tak ma być" albo "do wymiany termostat ma trzymać 90 C !!!" xD 

Share this post


Link to post
Share on other sites
matt721

Dzięki panowie za wyjaśnienie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...