Jump to content
Sign in to follow this  
jawor

Alternator? -pilna pomoc

Recommended Posts

jawor

Panowie,

Peg 206 1,4 HDI 2005 140k przejechane. Korzystam z niego w trasie (500-700km) ostatnio podczas jazdy zaczął tracić ładowanie, ukazała się kontrolka + napięcie na czytniku 12.6). Trasa długa (300 km jeszcze do przejechania), wiec skończyło się lawetą. Po przyjezdzie pomoc odpaliła go na lince i sprawdzała ładowanie - stwierdzili jego brak. Laweta do warsztatu, rano auto odpala jakby nigdy nic, aku słaby ale jak chwycił to nagle ładowanie jest. Podładowali go na wolnych obrotach (bez świateł itp), i stwierdzili że nie wiedzą co i jak (ich czytnik pokazywał 13.6V ładowania). Ruszyłem w dalszą trase (zostało jakies 200 km autostrada), ogólnie jak:

- jechałem na świtłach mijania+klima itp - ładowania brak, (czytnik pokazywał 12,6) - czyli ryzyko że mi zaraz stanie auto, 

-jak wyłaczyłem światłą- nagle jest łądowanie (jedna lampka się wiecej swieciłą w czytniku) - 13.2V

- dojechałem włączyłem wszelkie obciazenie, dmuchawa itp - brał ładowania 11,5V na czytniku - to taki zero-jedynkowy z lidla 

MIja tydzień, złość opadła chce oddać auto do serwisu, myślę alternator sie konćzy, odpalam auto bez znaczenia jakie obciażenie wszystko działa.

Kolejne 700km przede mna wiec musze to zrobić (ryzyko i koszty lawety to kosmos dla mojego portfela), czy w waszej opinii to jest alternator? Wiecie mechanik to podłącza czytnik napiecia na szybko i mówi ze jest wszystko ok? Ale po 100-200 km to jest strach w oczach bo łądowania brak a do domu daleko.

Prośba o waszą opinię, może mieliście podobny przepadek i to było coś innego? Chce lada dzień oddać auto do warszatu i nie zostać tam "zlany'".

Dzięki z góry,

Edited by jawor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

13.2V to nie jest ładowanie. Kabel który wychodzi od alternatora do sprawdzenia razem z kablami masowymi. Ładowanie bez włączonych żadnych odbiorników  powinno wynosić minimum 14V. Jeśli masz w domu multimetr łatwo można sprawdzić czy to wina kabli.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jawor

dodam tak dla sporostowania piszac 13.2 mowie o tym co.pakazuje taki czytnik z lidla (z dopiskiem charging ok). moze ze bylo wiecej (np.13.6 Ale kolejny pozikm to 14.5 i charging maximum), aku po pokonaniu tej trasy (bez swiatel) byl naladowany. pytanke czy gorsze ladowanie (jego brak) przy wiekszym obciazeniu to wina alternatora czy jakiejs innej czesci? czy mozliwe ze kable raz dostarczaja ladowanie ok a raz nie? Mam odczucie że raz lądowanie jest a raz nie (przy większych trasach to widać)

Dzięki 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jawor

Sorry jeśli pisze mało precyzyjnie ale laik że mnie. A wiem, że ludzie na tym forum znaja 206 milion najlepiej niż ogólni mechanicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

Jak masz multimetr, miernik jak zwał tak zwał to nim można coś diagnozować, takim czytnikiem z lidla (cokolwiek to jest) raczej niewiele da się zdziałać. Nawet taki tani za 30 zł wystarczy do podstawowych pomiarów w domu i w garażu. 

miernik-uniwersalny-uni-t-ut20b.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
jawor
29 minut temu, Damianos1 napisał:

Damianos, dwa pytania

1.Czy jeśli alternator na wolnych obrotach łąduje np. na 13.6. Czy to oznacza że alternator do regeneracji?

2. Czy istnieje możliwość, że przy dluższych trasach (np. po przejechaniu 150km) alternator ma problem z łądowaniem, ale na zimnym silniku ładuje bez problemu? W sensie czy to jest 0-1 że albo działą albo nie, czy moze być tak że raz działa a raz nie? 

Dzięki za odp

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

Tak jak mówiłem, może jest coś nie tak z kablami lub połączeniami, może padł alternator może regulator napięcia. Trzeba otworzyć maskę i diagnozować multimetrem a nie pytać co się zepsuło.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jawor

Panowie oddałem auto do mechanika. Powiedziałem mu to samo co opisałem tutaj na poziomie tych informacji regeneracja alternatora. Niestety biorę auto ruszam 1km objawy bez zmian. Wxrocilem do warsztatu, mechanik bierxe milimetr strawdza z jednej strony przy aku z drugiej przy alternatorze gdzies i mowi ze jest 13.2 i ze jest 1 jednostka ubytku na masie. Co to znaczy ze jest ubytek na masie? A dwa czy to takie rzeczy mozna sprawdzic przed regeneracja? Koszt nie byl niski niestety

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...