Jump to content
  • Similar Content

    • trl
      By trl
      Witam
       
      Co sądzicie o tym Pugu? Ogłoszenie jakoś długo już wisi..
       
      http://otomoto.pl/peugeot-206-1-4-hdi-70-km-zarejestrowany-C17381064.html
    • qbaq
      By qbaq
      Cześć wszystkim "pugowiczom".
      Jestem tutaj nowy, więc na wstępie proszę o wyrozumiałość.
       
      Stawiam temat, gdyż dzisiaj nieoczekiwanie pojawił mi się spory problem
      w moim 206 1.4HDi. Mianowicie niechcący zauważyłem, że wisi mi wydech tuż nad ziemią.
       
      Mało kiedy zwraca się na to uwagę, tym bardziej jestem zaskoczony, bo
      rano wracałem z pracy i nie zauważyłem różnicy w "zbieraniu" się auta jak i pracy/odgłosach silnika, może ciut ale jakoże w nocy było -4°C pomyślałem; "zimny jeszcze"...
       
      Nie pisałbym gdyby nie pewien zbieg okoliczności.
      Mianowicie, od jakichś 2 tygodni mam wrażenie ewidentne, iż mam
      pokrzywione tarcze hamulcowe bo auto "bije" przy hamowaniu.
      Mówię tarcze, bo bicie jest równe i cykliczne - zupełnie jakby co jeden obrót koła. Przypuszczam, że jadąc dzisiaj (ok. 8 km) wydech nie był już sprawny, za to hamulce spisywały się normalnie. Bez "bicia", bez problemów, poprawne, płynne hamowanie bez drgań.
       
      P.S. Układ (widoczny na zdjęciach) jest lekko skorodowany,
      szczególnie w miejscu wejścia rury do tłumika.
       
       

       
       
      Moje pytania w związku z powyższym są takie:
       
      1. Czy to (hamowanie) może mieć JAKIKOLWIEK związek w urwanym tłumikiem?
      2. Ile będzie mnie kosztować naprawa takiej usterki? (części + robocizna)
      3. Czy mogę jeszcze pojeździć do jutra (+/- 16km) z takim wydechem?
      4. Czy teza, że "to normalne w samochodzie z 2005r" jest prawdziwa?
       
      Ehh... brak mi już sił. To już któraś awaria w przeciągu tego roku.
      Styczeń: prawy wahacz i drążek stab.,
      Maj: sprzęgło i docisk, pasek klinowy, osłona silnika,
      Październik: lewy wahacz,
      Grudzień: wydech.
      Wiem też, że mam zużytą uszczelkę pod wtryskiem, bo słychać "syczenie"
      szczególnie na zimnym silniku, no i klekot bodajże koła pasowego.
      Nie wspomnę o notorycznych wymianach żarówek, które w tym aucie są testem na cierpliwość i opanowanie
       
      P.S. Przebieg 134tys. Wybaczcie wylewność.
      Pozdrawiam, i z góry dziękuję za podpowiedzi.
    • jawor
      By jawor
      Witam serdecznie, jestem nowy na forum dlatego z góry przepraszam jakbym złamał jakaś zasadę. Jestem otwarty na krytykę.
      Postaram się przedstawić, krótko mój problem dotyczący 206 1.4hdi.
       
      Auto:
      Peugeot 206
      1.4 HDI 70 KM
      2005 rok
      przebieg: 104tys
       
      Problem polega w sumie a tym, że po dłuższym postoju na parkingu (10dni wyjazd świąteczny) już go nie odpaliłem. W tym okresie występowały duże minusowe temperatury (-13) wiec myślałem, że to problem z akumulatorem jednak po jego naładowaniu problem nie znikł.
      Podczas pierwszej próby uruchomiania (po powrocie): silnik w sumie się opalił jednak po 1s zgasł, i później już nic z tego nie było (rozrusznik kręci ale niestety silnik nie odpala). Po jakimś czasie próbowałem ponownie, ówcześnie pompując pompą ręczną(gruszką) ropę (były pęcherzyki przy pompowaniu). Również sytuacja się powtórzyła ale po zgaśnięciu po 1s znów tylko mogłem go kręcić.
      Od znajomych usłyszałem różne wskazówki jednak ciężko mi się do nich odnieść gdyż jestem laikiem w kwestii mechaniki. Dlatego tutaj jestem.
       
      -czy możliwe że układ paliwowy jest aż tak zapowietrzony przez nie odpalanie przez 10 dni auta (było pół baku ropy)? Czy można to jakoś odpowietrzyć? Znajomy mówił o metodzie za pomocą plaka?
       
      -czy może to być kwestia świec żarowych? Jednak do tej pory odpalał bez problemu
       
      -czy mozę to być problem z kompresją? jak to poznać?
       
      Dodam że w ciągu ostatnich 2 lat (20tys km) (auto kupione od znajomego i dostałem faktury) były wymieniane:
      -filtr powietrza, paliwa oraz oleju
      -pasek wieloklinowy
      -napinacz paska PK
      -koło pasowe dwumasowe
      -sprzęgło alternatora
       
      Przepraszam za ilość informacji ale nie wiem co jest przydatne do końca.
    • Pablo100
      By Pablo100
      Auto rano nie odpaliło, przewody paliwowe zostały wymienione, komputer sprawdzony jest ok. Proszę o namiary na sprawdzonego elektromechanika w okolicy Mysłowic.
    • Klema
      By Klema
      Witam! Otóż sprawa wygląda tak, że szykuję się na wymianę skrzyni biegów w swoim pugu i mam dylemat. U siebie mam silnik 1.4 HDI Eco 70 i zastanawiam się, czy skrzynia musi być taka sama, czy może być np od silnika 1.9 D albo 2.0 albo jakiegokolwiek innego z peugeotów. Czy wszystkie skrzynie są takie same? Czy mają jakieś inne mocowania, czy coś. Proszę o wypowiedzenie się na ten temat. Dzięki Pozdrawiam!
oswaldlazar

Jak się nazywa ta osłonka?

Recommended Posts

oswaldlazar

Dobry wieczór.
Jak nazywa się ta materiałowa osłona i jaką pełni funkcje?

Dziękuję za odpowiedzi. 
Pozdrowienia.

Silnik-Peugeot-206-1.4HDI.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Damianos1

Kocyk dla turbinki żeby w zimie miała cieplutko :x 

A tak na serio to jest osłona termiczna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...