Jump to content
Sign in to follow this  
ziachu

[guide] montaz xenonow

Recommended Posts

ziachu

Zdecydowalem sie na razie na montaz xenonow do fabrycznych kloszy H7.

Chcialem, aby mozna bylo calosc dosc szybko wymontowac i wrocic do stratych zarowek.

Co jest potrzebne:

- dwie zarowki xenon z mocowaniem H7 i z przedluzonym gniazdem, jak ponizej na zdjeciu (koszt okolo 100zl sztuka)

zarowkace0.th.jpg

- dwie przetwornice. ja wybralem najnowszej generacji - zelowe denso (moga tez byc koito) - lekkie i male, wygodniejsze w mocowaniu (koszt okolo 225zl sztuka)

przetwornicaxb9.th.jpg

- kabelki polaczeniowe do podlaczenia zasilania do przetwornic - mozna je szybko zrobic - trzeba dopasowac wsuwki w sklepie elektrycznym: cztery sztuki dla przetwornic i cztery dla przewodu zasilajacego ok 2zl. Do tego kawalek przewodu oraz troche izolacji - moga byc rurki termokurczliwe, takie jak na zdjeciu:

termokurczliwexs4.th.jpg

- tasme montazowa do przymocowania przetwornic

- narzedzia - nozyczki, kombinerki, klucze do zdjecia lamp

 

Jak jestesmy gotowi to mozna zaczynac. Pomine takie czynnosci jak zdjecie grilla oraz lamp, bo to mozna znalezc opisane w innych tematach.

 

Jak juz mamy wszystko pozdejmowane, to nalezy wybrac miejsce na przetwornice.

U mnie najlepiej pasowaly pod swiatlami. Nalezy to miejsce wyczyscic, np. benzyna i wysuszyc. Tak jak to pieknie zrobil CyberNet:

20070103933gn1.th.jpg

Nastepnie w przygotowane miejsce mocujemy, najlepiej za pomoca tasmy montazowej (ale mozna tez przywiercic), nasza przetwornice. Wyglada to tak po wykonaniu tej czynnosci:

20070103934qm8.th.jpg

Po drugiej stronie robimy to samo. Jednoczesnie znajdujemy zasilanie zarowek H4(tak, tak - H4). Nastepnie laczymy wczesniej przygotowanymi kabelkami + z + i - z - zasilania i przetwornicy. Obydwa elementy zaznaczone na zdjeciu czerwonymi kolkami.

20070103935qe0.th.jpg

Powinno to wygladac mniej wiecej tak:

20070103937tf6.th.jpg

Robimy tak z dwoch stron i mozemy sie przyjzec calosci dokonanego zniszczenia ;)

20070103936sp1.th.jpg

 

Nalezy pamietac, ze nie nalezy uruchamiac swiatel jak sa podlaczone przetwornice, ale bez podlaczonych zarowek!!!

 

Tak wiec zarowki juz sobie umie kazdy chyba wlozyc i podlaczyc. Jeszcze opisze jeden trick:

Aby zmiescic polaczenie kabla przetwornicy z przewodem od zarowki, nalezy wyciac pionowy kawalek platiku pomiedzy swiatlami drogowymi i mijania. Zeby kabel od przetwornicy mial jak dojsc zarowki trzeba tez wylamac obazkami dwie male dziurki w dekielku oslaniajacym zarowki od dolu, pod uszczelka.

Jak juz wszystko zlozymy to nie widac bedzie w ogole instalacji xenonowej, co udawadnia ponizszy obrazek:

20070103938wv2.th.jpg

To by bylo na tyle. Nalezy sie tylko wybrac na ustawienie swiatel (panowie w serwisie troche narzekali) ale wszystko da sie zrobic.

 

Jak o czyms zapomnialem to mi prosze przypomniec, dopisze ;)

 

Chcialem tez z tego miejsca podziekowac CyberNetowi za poswiecony czas i fachowe podejscie do tematu :hurra:

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
HumeZ

Jaki calkowity koszt i gdzie kupiles?:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziachu
Jaki calkowity koszt i gdzie kupiles?:)

wiedzialem, ze takie pytanie padnie, wiec napisalem koszty w tekscie guide'u :)

ale przypominajac: przetwornica zelowa 225zl sztuka, zarowka 100zl sztuka, wsuwki ok. 2 zl, montaz u CyberNeta - bezcenne :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites
CyberNet

Polecam sie na przyszlosc :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spectral

ziachu, to jeszcze zapodaj zdjecie jak swieca ;)

 

jak rozumiem tez bez spryskiwaczy i autopoziomowania ;)

 

oj kurde kusicie ludzie tymi xenonami, kusicie... :hyhy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Adamur

Jaka temperatura palnika???

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

bardzo super guide ;-) szczegolnie z umiejscowieniem przetwornic - sie przyda! dZiĘki!!! :padam:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziachu
ziachu, to jeszcze zapodaj zdjecie jak swieca ;)

jak rozumiem tez bez spryskiwaczy i autopoziomowania ;)

oj kurde kusicie ludzie tymi xenonami, kusicie... :hyhy:

jeszcze moze dorzuce kilka zdjec, ale nie mam ostatnio czasu nawet zejsc do garazu ;)

w kazdym razie temperatura to podobno 8000K ale na razie wygladaja na 4300 albo 6000 - mi tam w sumie obojetne, nie zalezy mi na barwie.

spryskow i autopoziomowania na razie brak

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

bo to sie chyba jeszcze z czaem "rozpali" troszke?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziachu
bo to sie chyba jeszcze z czaem "rozpali" troszke?

pozyjemy zobaczymy. kilka osob juz widzialo efekt i sie bardzo podobalo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
GIZMO_206
bo to sie chyba jeszcze z czaem "rozpali" troszke?

eeeee - ja tam nie zauważyłem żeby się coś tam i rozpaliło (w xenach oczywiście :hyhy: ) - powoli się przyzwyczajamy i nie widać takich zmian jak rozpalanie

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziachu
bo to sie chyba jeszcze z czaem "rozpali" troszke?

eeeee - ja tam nie zauważyłem żeby się coś tam i rozpaliło (w xenach oczywiście :hyhy: ) - powoli się przyzwyczajamy i nie widać takich zmian jak rozpalanie

mi sie wydaje ze barwa sie juz ustabilizowala.

mi sie podoba.

jak bedzie okazja to porobie zdjecia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pugi
bo to sie chyba jeszcze z czaem "rozpali" troszke?

wczoraj ogladałem żarówki 6000K jedną nową drugą pół roku użytkowania, delikatna różnica w barwie była. ale nie aż tak duża.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziachu

to samo mysle. Nie bedzie duzej roznicy.

mam 4300K albo 6000K

mi i tak sie bardzo podoba :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pugi

ziachu, jak obecnie sprawa sie ma?? jak kolorek??

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziachu

sie nie zmienil. dalej bielutki.

...no i dzis bede demontowal xenony ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
greg25

czemu bdedziesz demontował xenonki??

Share this post


Link to post
Share on other sites
kocurr

greg25, bo Ziachu zrobił posezonowe Sale i wyprzedaje puga, a xenny będzie chciał w nowym pyziaku przeca :hyhy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
greg25

he, he no tak zapomniełem..... okres wyprzedaży ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tummi
Nalezy pamietac, ze nie nalezy uruchamiac swiatel jak sa podlaczone przetwornice, ale bez podlaczonych zarowek!!!

 

A dlaczego? Sprawdziles osobiscie co sie stanie jak wlaczysz przetwornice bez obciazenia?

 

Ja wiem, ze 'tak jest napisane na pudelku', ale mnie _nie_ interesuje napis na pudelku, tylko doswiadczalnie sprawdzone co sie stanie :D

 

Taki np. inverter do katod (CCFL) tez podobno nie moze byc wlaczony bez podlaczonej do niego katody. Ale ja sprawdzilem i nic mu sie nie stalo :)

 

T.

Share this post


Link to post
Share on other sites
CyberNet

Wymontowane :P Nie tylko xenonki :hyhy:

 

ziachu, jednak z podlokietnikiem jest duuuuuzo lepsza jazda ;)

 

[ Dodano: 09-02-2007, 19:49 ]

Tummi, my podlaczalismy z 206gti i wlaczyl raz przez przypadek bez zarowki. Postraszylo niezle :) Strzaly itd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
GIZMO_206
Tummi, my podlaczalismy z 206gti i wlaczyl raz przez przypadek bez zarowki. Postraszylo niezle Strzaly itd

mi się tez ostatnio udało - strzelało jak cholera - dobrze że nie trzymałem za końcówki - może nieźle grzmotnąć wysokim napięciem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tummi

Uuuuuu, czyli ciekawie :DDDDDD Niech mi tylko w lapki wpadnie jakas niepotrzebna przetwornica :DDD

A strzelalo w srodku, czy tylko na koncowce byly przeskoki (slabe odizolowanie)?

 

T.

Share this post


Link to post
Share on other sites
GIZMO_206

Tummi, tam na końcu jest troszkę kV więc nie polecam bo jak cię dziabnie to jeszcze zaświecisz ;)

a z łukiem elektrycznym to nie ma żartów, jak przetwornica nie rozłączy to łuk powoduje jonizację powietrza nad łukiem i przenoszenie go ku górze i tak sobie rośnie paląc wszystko na co dziabnie i oczywiście dodatkowo miejsca początkowe, więc o pożar nie jest trudno w autku - STANOWCZO NIE POLECAM - mam zabawy z łukiem elektrycznym za sobą (pracownia el.) popaliliśmy parę styków fi12 w ułamki sekund - wyparowały dosłownie

Share this post


Link to post
Share on other sites
-Kuba-

GIZMO_206, wydział elektryczny? ;)

 

jak mówił pewien wykładowca... w technice wysokich napięć nie ma źle trafionych ;) co prawda mówił o troche wyższych napięciach ale te 5kV w xenonach też potrafi zrobić krzywdę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×