Skocz do zawartości
Olivier

[GUIDE] Wymiana kierownicy i przelacznika zespolonego MUX

Rekomendowane odpowiedzi

Olivier

Witam!!!

 

MUX2003

 

Narzędzia: zestaw torksów; duży torks, którego nie ma w zestawach; śrubokręt; nasadowa 10

 

Zabieramy się najpierw od ustawienia kierownicy prosto (oczywiście przy włączonym silniku - uważać żeby się nie zablokowała), a następnie powinniśmy odłączyć akumulator

dscn3435pn2.th.jpg

czyli jedną klemę

dscn3436al8.th.jpg

Wracamy do kabiny, bierzemy śrubokręt i w miejscu pod kierownicą

dscn3439jo0.th.jpg

wciskamy go następująco trzymając delikatnie drugą ręką za poduszkę, która powinna odskoczyć

dscn3956vv3.th.jpg

NIC SIĘ NIE BAĆ NIC NIE WYSTRZELI!!! Zdejmowałem ją wielokrotnie i jest ok.

Poducha od zaplecza wygląda tak: dscn3971fz1.th.jpg

Pierwszą rzeczą którą odłączymy będzie czerwony przewód natomiast później zabieramy się za taśmy airbagów. Wyglądają one tak samo z obu stron z tą różnicą, że z lewej strony jest z końcówką zieloną, a z prawej z niebieską – nie sposób tego pomylić : dscn3440bn6.th.jpg

bierzemy śrubokręt i delikatnie otwieramy zapinkę w tym kierunku / do siebie/

dscn3441ap0.th.jpg

i wyczepiamy ją tak:

dscn3442qh2.th.jpg

Po zdemontowaniu poduchy zabieramy się za wyczepienie szarej kostki znajdującej się po lewej stonie

dscn3443ui4.th.jpg

Odchylamy taśmy do góry i odkręcamy kierownicę bardzo dużym torksem – T50 dscn3957ou1.th.jpg

Trzeba troszkę siły bo moja śruba była wklejona. Po zdjęciu śruby łapiemy taśmy wraz z czerwonym kabelkiem uważając na nie przy ściąganiu kierownicy – są one przez nią przewleczone. Kierownica jest na wieloklinie – nie potrzeba wiele siły żeby ją zdjąć.

Podczas zdejmowania uwaga aby nie zblokować kierownicy.

Kierownica zdjęta a pod nią obudowany przełącznik zespolony:

dscn3958yt2.th.jpg

Do zdemontowania tej obudowy odkręcamy 2 śrubki umieszczone od spodu:

dscn3959cl7.th.jpg

Puszeczka ta jest na jakieś zatrzaski, z których jeden jest w tych okolicach:

dscn3965bj0.th.jpg

Ściągamy obudowę

dscn3963vc5.th.jpg dscn3960hu7.th.jpg

Teraz wczepiamy 4 kostki:

dscn3962vf8.th.jpg

A następnie nasadową 10 odkręcamy śrubę I, która trzyma cały przełącznik na miejscu:

dscn3969km4.th.jpg

Zdejmujemy przełącznik zespolony uważając na plastikowe zaczepy II.

 

Po jego zdemontowaniu zakładamy nowy przełącznik, wkręcamy śrubę 10 , podłączamy 4 kostki, składamy i skręcamy obudowę, zakładamy kierownicę przewlekając przez nie taśmy, przykręcamy ją, umieszczamy szarą kostkę na swoim miejscu, podłączamy czerwony przewód i układamy go w specjalnym rowku z tyłu airbaga, podłączamy taśmy poduchy i poprzez wcisk montujemy ja na swoim miejscu.

 

Przed zabiegiem: dscn3438gx2.th.jpg dscn3437dw3.th.jpg

 

Po zabiegu:

dscn3974ie4.th.jpg dscn3975md1.th.jpg

 

PS. Nie zapomnijcie podłączyć akumulatora :hyhy:

 

Pozdro @ll

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kunc

Bardzo sie przyda!!! No to juz wiem jak sie poduche ściąga. :206

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tom206

Olivier, gratuluje wymiany kierownicy. Też to ostatnio przechodziłem, efekt końcowy rewelacyjny :)

P.S. Ja akumulatora nie odłączałem :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
DJrocco

fajne i przydatne, ;) gratulacje

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KwAs

No może niedługo sam skorzystam....:)

:206 :hurra:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kunc

No dzieki niemu umiem juz AIRBAG zdjac gorzej bylo z zalozeniem go z powrotem. :hyhy: Cos mi sie zablokowalo i sie klakson właczyl na szczescie jakos to opanowalem. A BYLO NAPISANE ODLACZYC AKUMULATOR!!!!! :hyhy:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ziachu

hmm... z tego co pamietam to kiedys juz byl guide dotyczacy zdejmowania poduszki i zostal skasowany - powod: utrudnienie dostepu do tych informacji zlodziejom.

i ja sie pod tym podpisuje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
froniu

niezłe, niezłe. mam nadzieję, że się przyda, bo kierownica faktycznie lekkiej wymian potrzebuje :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Shapeshifter

a tak zapytam z ciekawości; fajnie się trzyma tą kierę ? jest różnica od zwykłej ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Thomas

Pewnie ze fajnie :) Co skora to skora :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
CyberNet
hmm... z tego co pamietam to kiedys juz byl guide dotyczacy zdejmowania poduszki i zostal skasowany - powod: utrudnienie dostepu do tych informacji zlodziejom.

i ja sie pod tym podpisuje.

 

Popieram

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tom206
fajnie się trzyma tą kierę ? jest różnica od zwykłej ?

niebo a ziemia :hyhy: :)

Lepiej wyprofilowana i ręka się nie ślizga. Aż chce się jeździć :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mps

Można spytać ile kosztowała skórzana kierowniczka ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Olivier

ziachu, CyberNet, co oni będą chcieli ukraść to i tak ukradną. A zapewne już każdy i tak ma rozpykanego puga, vw, itd...

 

A przecież i tak nie można wyjąć starej poduchy i wsadzić nowej bo trzeba pogrzebać w elektronice zeby ją widziało.CyberNet, jak z tym jest???

 

mps, 150pln

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
CyberNet

Olivier, z ta poducha to jest doslownie plug'n'play

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ziachu
Olivier, z ta poducha to jest doslownie plug'n'play

lub jak kto woli steal'n'sell

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KwAs

Podajcie dokładnie jakie narzędzia muszę mieć do tego zabiegu.Przyszedł mi przełącznik i moze jutro juz za to bym sie wział...:P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Olivier

KwAs, 3 linijka guide :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KwAs

Olivier, ale numer torxa znasz? :P nie znasz..;p najprawdopodobneij T50 do kiery,ale nie wiadomo na bank..poza tym tylko 1 TOrx potrzebuje??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Olivier

KwAs, sęk w tym że nie wiem jaki to torks - kolesie w carmanie mi to odkręcali

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KwAs

Olivier, spoko..z tego co pamietam z rozmowy z Ziachem, to jest T50.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
CyberNet

KwAs, T55 :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KwAs

CyberNet, dajesz glowe za to? :hyhy:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ziachu

T50, i bede sie klocil, bo mam taki zestaw i pasowalo :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×