Jump to content
Sign in to follow this  
wolter4

1.9d tuning

Recommended Posts

wolter4

Mam pytanko. Czy komus udalo sie wjakis sposob podrasowac swojego dieselka???

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziachu

pewnie ze tak, ale nie 1.9 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fidel

A może warto nie tylko pisać, ale też czytać?

Raptem wczoraj pojawił się podobny temat: LINK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pugi
ale też czytać?

Fidel, niestety to jest zmora tego forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fidel
ale też czytać?

Fidel, niestety to jest zmora tego forum.

Zdaje się, że też nie jesteś bez winy w tym zakresie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Anulans
Zdaje się, że też nie jesteś bez winy w tym zakresie

dogryzajcie sobie dogryzajcie... normalnie gorzej jak baby :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pugi
Zdaje się, że też nie jesteś bez winy w tym zakresie

zdarzyło mi sie raz ;)przyznaje sie bez bicia ;)

dogryzajcie sobie dogryzajcie

my sie akurat z tego smiejemy :hyhy:

Prawda Fidel ?? :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ne0

Ja mam stozek i wydech z ULTERA i poprawil mi sie tylko troche moment obrotowy to wszystko co mozna zrobic magnetyzery nic nie daja :hyhy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
GIZMO_206
magnetyzery nic nie daja

MAGi nie poprwiają momentu - dają lepsze mieszanie ON z powietrzem i silniczek lepiej, płyniej chodzi w zakresie od 1000 do 2000 obr/min

poprawil mi sie tylko troche moment obrotowy

sprawdzałeć na hamowni? czy empirycznie

 

ja wywaliłem KATa i troszkę lepiej wchodzi ponad 4000obr/min - ale to może być tylko złudne odczucie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ne0

Wiesz co dzienie robie jedna traske do pracy i z powortem i musze wspiac sie pod niezla goreczke i na liczniku umiem utrzymac o 10km wiecej niz przed zmianami :-) to takie moje odczucie poparte troszeczke licznikiem no i faktycznie katalizatora tez nie mam i kreci sie lepiej ponad 4000 mozna spokojnie wydusic

Share this post


Link to post
Share on other sites
BIG ANGELO

Wiec kiedys byłem posiadaczem 1,9D i troche sie tym interesowalem, z modyfikacji to:

1. Dołozyć turbo - ale to troche kosztowne bo aby załozyc turbo trzeba dorobic specjalne mocowania, nowe lub uzywane turbo, IC, kolektor wydechowy bo nasz by nie wytrzymał koszt to minimum 6-7 tys a moze byc i nawet 10 i 15 tys zalezy jakich komponentów uzyjesz.

2. i to jest najlepsze rozwiazanie a zarazem najtańsze i najlepsze to przekładka silnika z 306 1,9TD lub jakis silniczek z 406ki, koszt takiego silnika to 3000-5000 zł, 2 lata temu gość w poznaniu sprzedawał silniki taki za 3200zł z gwarancja na 6 miesięcy, osprzęt tego silnika w wiekszości pasuje do naszego auta.

 

Zadne doloty, stożkowe filtry, magnetyzery czy inne mega TURNINGI :D nic nie pomogą w naszych silniczkach. Tak wiec jak masz na tuning z 4 tys zł a chcesz nadal swoje autko to poszukaj taki silnik i walnij SWAPa.

 

A masz jeszcze zawór EGR czy juz masz wycięty??? Jak masz to predzej czy poźniej ci nawali a wtedy nic tylko go wyciąc, wtedy dochodzi do silnika wiecej świeżego powietrza i silniczek troszke jakby lepiej sie wkręcał na niskich obrotach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
GIZMO_206
Zadne doloty, stożkowe filtry, magnetyzery czy inne mega TURNINGI nic nie pomogą w naszych silniczkach.

tego nie wiadomo - może na samopoczucie wpłyną, a kierującego to już na pewno

Share this post


Link to post
Share on other sites
eMeM

filtr stozkowy w dieslu ??

 

krzyz na droge temu kto kupi od was uzywane auto

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cobra

Pomijajac celowosc montazu tego filtra (moze jest, moze jej nie ma) to dlaczego chcesz dawac ten krzyz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
eMeM

stozek przepuszcza wiecej niz zwykly filtr, ot i cala jego filozofia. Ale oprocz wiekszej ilosci powietrza przepuszcza on tez wiecej syfu, a diesle maja to do siebie ze sa bardziej wyczulone od benzyniakow na "jakosc" powietrza

 

 

dalej idac tym tropem, polecam lanie kujawskiego zamiast ropy, ponoc auto ma wiecej mocy

Share this post


Link to post
Share on other sites
BIG ANGELO

chłopaki przeczytajcie sobie http://www.206club.net/9768.htm co w tym temacie napisałem na końcu a potem dopiero bierzcie sie do tuningu 1,9D ok??? Miałem takie auto kiedys i wiem co z nim mozna a co nie bo sam chciałem kiedys zwiekszyc moc, ale po pierwsze jest to nieopłacalne z tym silnikiem a po drugie bardzo ciezkie do realizacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cobra
a diesle maja to do siebie ze sa bardziej wyczulone od benzyniakow na "jakosc" powietrza

hmm no to co powiesz na temat istnienia EGR'u? I fakt ze wiecej klopotu niz pozytku z niego nie ma tu nic do rzeczy.

 

 

Uwazam ze jesli ktos chce sobie cos tam zmienic to niech to robi, co to kogo obchodzi ze wpakuje xxx kasy i uzyska przyrost 10kM, choc 80 a 70 to jednak jest roznica.

 

Nie mozna z tym silnikiem poszalec, ciezko go dostrajac ale jesli ktos cos chce zrobic to niech to robi i z tego punktu widzenia wolalbym odkupic od kogos taki silnik niz inny, podatny na mody zakladajac ze mozebyc tam niezle namieszane.

Share this post


Link to post
Share on other sites
agniazd

Miałem kiedyś takie cacko (1,9d) i szczerze mówiąc nie jest to wyścigówka. Przychylam się do opinii, że podkęcanie tego silnika mija się z celem. Ma on inne zalety - żywotność, mała usterkowość, ekonomikę - z pewnością nie osiągi:) Jako jedyny mozliwy i najtańszy tuning tego silnika polecam .... sprzedaż i kupno HDI ... co sam uczyniłem:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
BIG ANGELO

agniazd, twój HDI z 90 KM tez nie wymiata wcale, moze troche szybciej przyspiesza ale tez bez rewelacji, jak jechałem z gofrem który tez ma hdi i 90km to przy wyzszych prędkosciach wcale tego az tak sie nie odczuwało jechalismy sobie równo po 160km/h i powiem ze ani jeden ani drugi nie chciał zbyt zwawo dalej sie rozpedzic, za to spalanie chyba takie same, a usterkowość mniejsz w 1,9D. Niestety dieselki Peugeota to zadna rewelacja, nie to co klasyczne TDI VW i jego koncernu gdzie masz po 130KM łatwego do przeróbek i to wcale nie dużymi kosztami. Np klubowicz rumianko ma ibize 1,9TDI 130ps, a teraz...teraz ma 170ps, to jest tuning!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
agniazd

z całym szacunkiem ale kolega chyba pomylił forum - tutaj zdaje się o 206 jest forum - vw z pewnoscia ma własne miejsce w sieci:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
BIG ANGELO

agniazd, nie musisz mnie pouczac kolego gdzie jestem bo jestem na tym forum ponad dwa lata i wiem co p[isze, tym bardziej o TDI lub wogle VW bo mamy kilka w klubie, np marecek, APROPO,rumianko itd itp, a to co napisałem o dieslach peugeota to prawda, poprostu nie maja dobrych mocnych diesli w 206 a pisanie ze przesiadka z 1,9D na 2,0HDI robi wielka róznice??? ja jak sie przesiadlem z 1,9D na 2,0TDDI 115ps to jest róznica

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pzemko
agniazd, twój HDI z 90 KM tez nie wymiata wcale, moze troche szybciej przyspiesza ale tez bez rewelacji, jak jechałem z gofrem który tez ma hdi i 90km to przy wyzszych prędkosciach wcale tego az tak sie nie odczuwało jechalismy sobie równo po 160km/h i powiem ze ani jeden ani drugi nie chciał zbyt zwawo dalej sie rozpedzic,

 

206 1,9 D

prędkość maksymalna (km/h) 161

przyspieszenie (0-100km/h) 16,1

 

2,0 HDI

prędkość maksymalna (km/h) 180

przyspieszenie (0-100km/h) 11,6

 

Co do spalania także nie jestem taki pewny :hyhy:

 

:206

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziachu

Spalanie na pewno ma mniejsze 1.9D.

2.0HDi ma ta przewage ze latwo i skutecznie mozna ja zchipowac do okolo 130KM (przy dobrym stanie silnika). Biorac pod uwage ze moc wyjsciowa to 90KM i nie ma IC, to calkiem niezly wynik.

2.0 HDI jest stara konstrukcja, pierwsza generacja Common Rail.

VW lepiej chyba wyszedl na swoich pompowtryskiwaczach, chociaz te silniki pracuja strasznie niemile dla ucha.

Nowy silnik w 206 to 1.6 hdi i ten tez moge polecic.

 

I bez wywyzszania sie chlopaki. To jest forum i kazdy ma prawo wypowiedziec swoja opinie, ale nie mamy co najezdzac po sobie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pzemko

206 1,9 D

miejski 7,8

pozamiejski 4,5

mieszany 5,7

 

2,0 HDI

miejski 6,6

pozamiejski 4,1

mieszany 5,0

 

Intrukcja obsługi&motofakty.pl

 

Ja kupilem HDi ze wzgledu na mniejsze spalanie od 1.9d.

Z danych technicznych wynika ze jednak HDI.

Nie chce sie kłucić ale mam racje ;)

Porazajacej roznicy nie ma ale...

 

Troche odeszlismy od tematu mam nadzieje ze nie beda za to bić , ale nie moglem bo mnie... :zdrowko: Kto tu sie wywyzsza =>

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziachu

hmm... wg danych osob jezdzacych 1.9D to troche mniej pali.

Ale moze to bajki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...