Jump to content
Sign in to follow this  
AniracK

cip cip ko ko ko ;-) CHIPTUNING

Recommended Posts

Guest Mecenas

zawsze mozesz kupic wpinke i sobie wypiac kiedy tylko chesz wtedy to servis naprawde bedzie ci mogł "ciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii"

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

to zalezy. NIektorzy dealerzy majac dostep do zaprzyjaznionych firm czipujących sami proponuja za doplata wzmocnienie auta. Naturalnie bez naruszenia gwarancji. Wszystko zalezy od tego co to za dealer i od ukladow albo od ich przychylnosci. Jak beda chcieli sie przypieprzyc to i do zlej zarowki sie przypieprza a jak beda chcieli byc grzeczni to mozna czipnąć, zrobić z samochodu statek kosmiczny i nic nie powiedza ;)

 

polecam stronke jednego z najbardziej znanych iszanowanych trojmiejskich "cziperów" http://www.tucholka.pl tam wszystko jest wyjasnione (na tyle prostym jezykiem ze i totalny lamer skuma ;) ) na czym polega chip tuning, co to robi, jak i dlaczego...

 

Pisza tez tam o metodach "bezinwazyjnych" czyli przeprogarmowywaniu (tzw. remapie) bez dodtykania nawet kompa. Poprzez zlacze diaga wpinaja sie kompem pod kompa i po sprawie. CHwila roboty. Programy pod konkretne modele sa juz gotowe i sprawdzone wiec nie ma mowy o jakims niepowodzeniu - wszystkie szanujace sie fimry czipujace maja soft przetestowany, a cala operacja to nie tyle wywalenie calego softu jaki jest i wrzucenie nowego a bardziej (choc nie zawsze) zmodyfikoanie tej mapy ktora juz jest.

JAk wiadomo producent taka mape robiac musi wziac pod uwage szereg czynnikow - na jakie rynki samochod bedzie trafial, ma byc dynamiczny ale i oszczedny itd itd - slowem jak najbaridzej uniwersalny, a re-map to po prostu dostrojenie pracy silnika, czyli parametrow jakie przetwarza komp do swoich wlasnych potrzeb. PRzewaznie jest to wzrost mocy (ale glownie chodzi to u omoment obrotowy)a czesto i zmiejszenie spalania...

 

Dlatego jedyna teoria jaka sprawdza sie o skroceniu zywotnosci silnika po sczpiowaniu to to ze: wiedzac ze mamy wiecej pod prawa stopa jak wcisniemy do oporu, duzimy samochod bardziej i CIAGLE = TO skraca zywotnosc silnika, a nie czip tak na prawde :)

 

i jak bylo powiedziane wyzej - zajezdzic mozna tez malucha, a jak ktos umie jezdzic to i 1000 konnej suprze krzywdy nie zrobi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Robert Gdansk

Witajcie! :D

No ja wlasnie mam 1.4 Hdi i kombinuje co tu zrobic by lepiej jechal.

Teraz odnosnie spalania. Ktos pisal ze ponizej 5 litrów....kolego jak?

Mi pali przy umiarkowanej jezdzie trasa ok 5,5 L a miasto 6,5-7l

Jak bym go butowal to 8l spokojne zezre...fakt jest zima a ja nim jezdze od 4 miesiecy i to na krotkich trasach ale i tak uwazam ze spalanie ponizej 5l mozliwe tylko dla emeryta co jezdzi Vmax 90km/h

Mozliwe ze problem lezy w niedogrzanym silniku. Jak go kupilem na cyferblacie po rozgrzaniu mialem 72 C i tylko w korkach podchodzilo wyzej. Pojechalem do poprzedniego własciciela a on ze tak te silniki maja. W serwisie Ciagły (nie polecam) jeszcze wieksze barany siedza i oczywiscie ta sama spiewka.

Ostatnio jednak wymienilem termostat (kurde roboty na 3 godz...) i jest lepiej. Mam w cyklu miejskim 80-82C ale nadal to nie jest 90 C :zly:

Spalanie jak by troche mniejsze, ale nim sie zagrzeje cos strasznie wyje mi pod maska...normalnie jak by upiór czy duch. Jak sie zagrzeje to spokój. Przy wymianie termostatu nowy plyn zalalem i nawet myslalem moze ze pompa sie zatarla ale dlaczego cichnie to po rozgrzaniu...?

No troche sie rozpisalem nie na temat ale moze ktos z podobnym silnikiem mial podobne problemy co?

Ja w kazdym razie chce go chipowac bo: przy umiarkowanej jezdzie spalanie winno sie lekko zmiejszych (tak sie dzieje w TDI), powinien sie lepiej rozgrzewac (wiadomo wieksza ilosc paliwa) no i najwazniejsze lepiej wrescie na 5 biegu ciagnac bo narazie to mul porownywalny z silnikami 1.1 benz. Na 3 bieg goni przyzwoicie ale piatka to porazka. Vmax ok 160km/h i wir w baku :(

Mam namiary na kolesia co za moduł VTecha do 1.4 Hdi zyczy sobie 1300zł. Jest z gdyni i podobno ma znacznie taniej niz w sklepach. Moje pytanie czy warto? Moze lepiej znienic mapki niz moduł wsadzac??

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

ooo witam :)

1200 to kosztuje u Tuchołki

1300 robi to V-tec'iem podobno wlasnie ta firma z Gdyni-Kosakowa (ale ja nie wiem co to jest i co oni i jak tam robia wiec sie nie wypowaidam :P)

 

zmienic mapki - z tego co wiem to jest najpopularniejsza metoda i najprostsza (nie wiem czy najbardziej wydajna...)

 

tak czy inaczej - masz 1.4 Hdi wiec czipek Ci tam na pewno nie zaszkodzi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
marecek

Na pewno warto :) Jeśli masz odpowiednią ilość gotówki. Oczywiście remap a nie moduł - w lepszym stopniu wykorzystasz potencjał silnika, poza tym chłopaki mogą program dostosowac do Twoich indywidualnych upodobań.

 

Co do rozgrzewania się to trochę się nie zgodzę - większa ilość paliwa, owszem, ale zimnego silnika NIE WOLNO CISNĄĆ, a już na pewno po chipie!!! Turbina - droga rzecz, nawet jeśli taka malutka jak w 1.4 :). Silnik po tuningu ma większą sprawność, tzn. że mniej energii jest tracona na ciepło, więc z całą pewnością nie będzie Ci się szybciej rozgrzewał :(. Zupełnie odwrotnie będzie w trakcie jazdy -> większa moc spowoduje, że układ chłodzenia będzie miał co robić i częściej usłyszysz wentylator chodzący na II biegu, zwłaszcza latem lub stojąc w korku...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Janus

Robert Gdansk,

Witaj użytowniku 1.4 Hdi!

Na wstępie muszę powiedzięć, ze mnie Twoj post zaskoczyl....

Co do silnika, autko mam od pazdziernika i temperatura 82C to jest normalka - diesel się nie nagrzewa tak bardzo jak benzyna. 90C to mialem jak zylowalem go i robilem akrobacje na sniegu, takie tam 180, kola w miejscu itd...

Co do chybionego porównania z 1.1 - miałem kolego 206 1.1 i ni jak nie mozna przyrównywać 1.4 Hdi do tego silnika! A juz na pewno nie na piątym biegu! Przeciez Hdi na piątce ma taką dynamike, ze jak depniemy przy 90 to 160 mamy w momencie!

Jak zauważyła Anirack 1.4 benzyna zostaje tez w tyle :D

Na innych biegach, szczegolnie odczuwalne na dwojce, po przekroczeniu 1700 obrotów gdy zaczyna dziłać turbo silniczek na prawde dostaje kopa.....

Nie jestem emerytem, ale ani razu mi moj Hdi nie spalil powyzej 5,95l

A te 5,95l spalil raz jak leciałem tam i spowrotem z Katowic do Krakowa A4 nie krępując się 170km/h (wir w baku jak w kazdym autku przy Vmax) reszte baku wyjezdzilem juz spokojniej....

Normalnie jezdząc dzienie po 80km (40km w jedną stronę, światła śr. co 3km) tłukąc się po Katowicach w korkach pali mi zawsze ok. 5l/100km

Wnioskując po tym co napisałes to.... albo poprzedni właściciel nieźle katował ten silnik... albo coś się spieprzylo - moze turbosprężarka, skoro mowisz, ze na piątce to jak 1.1???

Polecam żeby dysksje przeniesc do wlasciwego działu

TUTAJ

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

 

Jak zauważyła Anirack 1.4 benzyna zostaje tez w tyle :D

 

mały up-date... dzis nie został... fakt ze redukcja i WPIz...... ale nie zostal z tylu :D no ale tutaj mowa jest o 1.4 bez udziwnien... moj juz sie tak do konca nie zalicza :P a bez udziwnien tak wlasnie bylo ....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Janus

nie trzeba udziwnien 8) jezeli chodzi o hdi :razz:

jak Cie dorwę to się pościgamy :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

zapraszam - szczegolnie w okolicach marca kiedy bede juz sczipowana..... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites
MoRToN

1. Zaden chip/mapa wgrywana przez fachowca nie jest w stanie skroocic jego trwalosci, moze jedynie pprawic prace silnika. Nowy soft jest pisany pod konkretnie twoje autko, a nie jak seryjny jest wgrywany do 100 000 samochodoow rocznie, mozna go odpowiednio dopasowac pod swoje oczekiwania i upodobania.

 

2. Codo spalania to po dobrze zrobionym chipe powinno sie zmniejszyc przy tym samym stylu jazdy, mamy mocniejsze auto wiec dana predkosc/przyspieszenie osiagamy mniejszym naciskiem na pedal - mniejszymi obrotami silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kelly

hej to chcesz powiedziec ze soft jest robiony pod konkretne auto? A mnie jakis gosc w wawie mówił że kożysta się ze standardowych programów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

a bo to tez zalezy. Mozesz walnac re-mapa, i one niby sa standardowe ale mozna je sobie scustomize'ować (no wiesz :P ze po swojemu :P ... dopasowac czy cos :P) pewno ze to nie jest czip robiony pod konkretny samochod i po VINie dochodza jakim tam ma byc. Ale na pewno jest bardziej dopracowany niz ten uniwersalny wgrywany w fabryce, bo on musi sprostac szerokim wymaganiom - samochod trafia na rozne rynki (meksyk, japonia, algeria, polska, islandia np.) i rozne sa wzgledem niego oczekiwania. Sa rozni klienci, musi byc zarazem dynamiczny i ekonomiczny, sprawdzac sie w mrozie i upale, jechac czybko ale malo palic itepe itede. Co jest naturalnie fizycznie niemozliwe... dlatego w Sochaux wgrywaja najbardziej zoptymalizowany program (a jest ich moze najwyzej KILKA rodzajow, jesli nie nawet jeden :roll: )

 

a re-map ktory sobie robisz mozna "ustawic" dziala inaczej. Takimi rzeczami raczej zajmuja sie firmy ktore sie na tym znaja. Wgrywaja Ci natualnie softa jednego z tysiaca - pod ten silnik blebleble, ale mozna wprowadzic tam male modyfikacje... poza tym taki czipek juz jest nastawiony na to ze chodzi tu o dynamiczniejsza jazde, weic jeden problem odpada :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mecenas

czyli z tego co rozumiem to ide sobie do kolesi i mowie ze wolał bym zeby był zrywniejszy niz mial by miec wieksza predkosc maxymalna i oni tak ustawiaja ze tak sie dzieje??

Share this post


Link to post
Share on other sites
kelly

To w 1,1 wyszło by tak: przyspieszenie 8 sek do setki a mprędkosć max 60km / h :lol: :P

Ale tak powaznie to czy taki specjalnie profilowany chip nie bedzie droższy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

no jesli chesz go juz zupelnie po swojemu, od poczatku do konca to musze od poczatku do konca napisac softa. Pewnie ze sporo drozej. Ale ze wiekszosci ludzi glownie chodzi o poprawe osiagow insalujac chipa - czyli koniki i moment, to one sa tak napisane zeby wgrac nowa mape na stara i dostroic. Podejrzewam ze jakies male zakresy dostrojen sa w cenie... ale glowy nie daje... to pewnie tez zalezy od firmy.

Szczegoly podam jutro, bo do takiej wlasnie firmy sie wybieram :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Robcio206HDi
Chyba najwiekszy wir w baku to diesle mają jak sie jedzie na autostradzie ile fabryka dała, 170 na blacie i wskaźnik paliwa zaczyna lotem nurkującym pikować w dół!

 

Eeeeee, kolega nie przesadza. W zeszla sobote bylem na Slasku - autostrada A4. Srednia predkosc na autostradzie wyniosla u mnie 147 km/h a spalanie na tym niespelna 200 km odcinku wynioslo faktycznie duzo bo az 6,3 l/100 km. Ale nie pikowaniem wskaznika paliwa sie to skonczylo. No to fakt - jazda do 130 km/h konczy sie wynikiem w okolicach 4,5 l/100 km. V max jaka udalo mi sie osiagnac (wg wskazan predkosciomierza) to okolo 190 km/h, ale mam filtry i oleum do wymiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Janus

Robcio206HDi, jaki masz silniczek?

Splając 6,3l/100km na baku 50l przejezdzasz 793km a wspomniany odcinek 200km stanowi 1/4, który przejechałeś ze średnią prędkością 147km co daje 2,45km na minute, czyli 200km przejechałeś w 1h22min. spalając w tym czasie 12,6l co daje nam spalone 1/4 baku, czyli wskazowka opadła o dwie kreski.

Przyjmując, ze w "jednej kresce" miesci się 5 grubości wskazówki daje nam to tempo opadania równe jednej grubości wskazówki na 8 minut co w moim odczuciu jest lotem nurkującym niczym Junkers :P Raptem 1h22min jazdy i ćwierć baku wyparowało, dla mnie to jest wir w baku - oczywiście bylo to kosztem uzyskania sporego kawałka drogi, ale prując sobie autostradą nasze subiektywne uczucia mówią nam, ze jedziemy wolniej niz w rzeczywistości, a wskazowka dalej opada........ :P Tutaj większe wrażenie robi nie tyle śr. spalanie na 100km ale czas w jakim silnik przetrawił te ilośc paliwa :wink:

Ja podzieliłem się wrażeniami z odcinka Kraków-Katowice.

U mnie książeczkowy vmax to 168km/h więc jazda non stop na maximum mozliwości, pod wiatr :P bo bylo to koło 20 listopada jak nad Polską szalały wietrzystka co dachy podnosiły sprawiła, ze widoczne było opadanie wskazowki poziomu paliwa "oczywiscie zerkając co jakiś czas :) i mozna to nazwać pikowaniem w porównaniu do tego co jest podczas normalnej jazdy

Kazde autko na vmaxie ma wir w baku :)

W kazdym razie te 61km mineło mi tak szybko, ze o mało nie skosiłem szlabanów w Katowicch :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK

wszystko to subiektywne odczucia.... jeden stawia na ekonomię, inny na dynamikę jazdy :) a obie te rzeczy raczej sie wykluczaja... :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Janus

AniracK, nie w dieslu :P:P:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Robcio206HDi
Raptem 1h22min jazdy i ćwierć baku wyparowało, dla mnie to jest wir w baku - oczywiście bylo to kosztem uzyskania sporego kawałka drogi

 

Hmmm, no w sumie racja. Ja czasem zapominam ze trza tankstelle odwiedzic :-) Zartuje oczywiscie. Ale raz udalo mi sie na baku - full zalany pod korek przejechac 1270 km (tylko trasa z bardzo lekka noga) do zapalenia sie rezerwy. Generalnie predkosc w granicy 100 km/h, zadnych przeciagniec itd... caly czas plynnie na 4 i 5 biegu. To byl wynik!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Janus

:o świetny wynik

Musiała być niezła trasa :twisted:

Temat miał być o chip tuningu, ale pozwól, ze jeszcze zapytam - jakiego masz HDi? 2.0?

:hdi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Robcio206HDi

Tak 2.0 90 KM. Teraz przebieg 60 kkm

 

[ Dodano: 2005-04-14, 21:21 ]

A wracajac do tematu chipowania. Czy mozliwe jest wyjecie EPROMu ze "zrobionego" auta, skopiowanie jego zawartosci na kompa i zaprogramowanie nowego EPROMu tym zgranym softem? Bo jesli tak, to mnie chip tuning bedzie kosztowal jakies 7 zl za EPROM i czteropak dobrego browara dla kumpla, ktory to zrobi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
AniracK
AniracK, nie w dieslu

 

w dieslu tez ;) chociaz juz to zdarzylam przyznac - they're gettin better and better to my amazement :) i dobrze ;-)

 

poza tym mialam na mysli co innego... jesli ktoś kupuje małolitrazowy silnik to raczej nie wymaga od samochodu dynamiki jazdy (moze nie mowie o silnikach vankla czy jak to sie tam zwie :P) a oszczednosci. Pewno ze 1.1 można tak przydusić ze łyknie dyszkę a RC można tak delikatnie "dotykac" zeby caly czas bylo ponizej dyszki...

ale to wszystko sa subiektywne odczucia - czego kto oczekuje od samochodu :)

 

 

a wracajac wlasnie do sabdżekta.... Robcio - nie kuś tak nie kuś bo tu sie zaraz kolejka ustawi ze zapisy trzeba bedize robic ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Robcio206HDi

Hmmm, na dlugi majowy weekend Frakcja Wroclaw planuje wypad w plener i moze znajdziemy kawalek jakies nadajacej sie, zamknietej drogi do scigniecia. Ja nie prowokuje. Ja tylko przekazuje nasze mysli, coby sprawdzic nasze auta 1:1 - malutkie 206 z wielkim sercem i 406 ktore tylko wysoko oktanowa popija...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Janus

Przeczytane: artykuł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...