Jump to content
Sign in to follow this  
TCHTomasz

tuning silnika HDi

Recommended Posts

TCHTomasz

Wszystkich zapraszam do tuningowania swoich pługów z silnikami Hdi.

Najwięcej da się wyciągnąć z silników z turbiną sterowana elektrycznie. Wtedy można "zmusić turbinę" do kręcenia się od niższych obrotów.

Zainteresowanych z okolic Gorzowa Wlkp. ztuningowaniem swoich diesieli proszę o wiadomość na priva. (więcej informacji najlepiej ustalić telefonicznie). Wrażenia po modyfikcacji są natychmiastowe. Zapraszam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos

Na czym polega Twoj tuning?

"Tuningujesz" tylko elektronicznie? Piszesz program indywidualny, wgrywasz masówke czy moze box? Czy sprawdzasz przyrosty na hamowni?

 

W mechanike tez sie bawisz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
troll

Podaj trochę więcej informacji -kto to robi ,jak i jakim sposobem,przyrosty KM i Nm,koszty takiej zabawy. :206

Share this post


Link to post
Share on other sites
TCHTomasz

Tuning polega na modyfikacji map, ktore steruja odpowiednimi funkcjami w silniku. Przyrost mocy (bezpieczny to okolo max 20%). Hamowni niestety nie ma w calym Gorzowie (chyba - istniejaca jedna w szkole Na Grobli w Gorzowie, ale o jakosci jej dzialania nie recze).

Program pisany jest zazwyczaj indywidualnie pod auto, czasem pod kierowce. Najwieksza roznice widac tam gdzie turbo jest sterowane elektrycznie. Przy turbo jest ograniczony zakres dzialania, jednakze efekt koncowy w znaczym stopnio poprawia dynamike i osiagi jazdy.

Programy pisane profesjonalnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos

czyli indywidualny program....

 

a cena?

Share this post


Link to post
Share on other sites
gofer206

Wlasnie a cena?gwarancja? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wald82

Program pisany jest zazwyczaj indywidualnie pod auto

 

Jak? Skoro nie ma hamowni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thomas

Przeciez mozna sciagnac sobie program na laptopa, obrobic i stroic na ulicy :) Masters swojego czasu tez bez hamowni dzialal.

 

gofer206,

 

To idzie ladnie po kablu i nikt sie nie kapnie w serwisie (jesli o taka gwarancje Ci chodzi).

Pozdro

 

[ Dodano: 23-01-2007, 23:45 ]

TCHTomasz, Twoje HDi w 406, to seryjnie ma moc 110?? :) Bo widze jakies 130 km przy podpisie ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos
gofer206,

 

Jak Bosch to idzie ladnie po kablu i nikt sie nie kapnie w serwisie (jesli o taka gwarancje Ci chodzi) a jak Siemens to trzeba kompa lutowac.

 

 

Gofrowi (Goferowi?) chodzi chyba o gwarancje na wykonaną usługę, ze nic mu nie padnie z powodu tej modyfikacji...

 

A takiej to niestety nikt mu nie da :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
TCHTomasz

Thomas, Twoje 2.0 HDI też może mieć więcej, około 118 KM :zabawa:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thomas

Domyslam ze o taka gwarancje chodzilo, bo przeciez gofer swapowal :D

 

TCHTomasz,

 

No dobra a cena??

 

Moja 90tka ma w tej chwili cos kolo 110 PSow po montazu IC i wywaleniu kata. Na wiosne chce wiecej czyli dobre strojenie na to wszystko. Masz jakie wykresy swojego HDi, albo innych aut ktore robiles?

 

Ja chce z tego spokojnie wyjac 125-130 PS... I mysle ze jest to realne.

 

W kazdym razie przy obecnej mocy okolo 110 koni objezdzam w kazdej konfiguracji seryjna 110tke :P Ze wzgledu na skrzynie...

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos
Thomas, Twoje 2.0 HDI też może mieć więcej, około 118 KM :zabawa:

 

TCHTomasz, czy w modyfikacji tej zwiększasz cisnienie doładowania turbo?

 

Moje seryjne (program nic wiecej) 2.0 HDi ma 124.

Share this post


Link to post
Share on other sites
TCHTomasz

Witos, To jest oczywiście podstawowa modyfikacja ale nie tylko.

Zwiększając tylko ciśnienie turbo można uzyskać do 5% przyrostu mocy.

Aby uprzedzić Twoje kolejne pytania, modyfikacja polega na:

- zmiana ciśnienia turbo,

- zmiana kąta wyprzedzenia wtrysku (w pewnym zakresie),

- zmiana dawki paliwa - tylko w miejscach gdzie żądana jest większa moc,

- zmiana parametrów sterowania EGR - jak nie Wiesz co to jest, to znajdź !,

- zmiana ciśnienia raila - jako alternatywa do dawki paliwa - efekt podobny !?

 

Twoje stwierdzenie, że Twój 2.0 HDi ma 124 nie wiem czego dotyczy. Co znaczy w tym kontekście seryjne? Zrobiłeś chiptuning czy taki wyjechał z fabryki?

W jaki sposób zweryfikowałeś te 124?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thomas

A w jaki sposb zwiekszasz cisnienie doladowania? Mechanicznie czy elektronicznie?

 

124 KM Witosa sa po samym programie. Zweryfikowane na hamowni podwoziowej Maha.

 

Czy sterownik Siemens w 2.0 HDi robisz po kablu przez zlacze OBD2?

Share this post


Link to post
Share on other sites
TCHTomasz

Thomas, Nie wiem skąd wiesz co ma Witos ale to mniej ważne.

Ciśnienie turbiny jak i inne zmieniam tylko w programie - mapy!

W 206 2.0 HDi jest Bosch EDC15C2 a nie Siemens.

Generalnie robie wszystkie EDC15C2 we wszystkich Peugotach, Citroenach.

Po kablu.

Z "chwilę" zajmę się 206 1.4 HDi 75KM na Bosch EDC16, ale muszę zainwestować w interface.

Siemensów na razie nie ruszam!

Myślę ,że na EDC15 też da się coś zarobić.

Co do 124KM programowo, to byłbym ostrożny, szczególnie przy ekstremalnej jeździe. Po pierwsze może polecieć sprzęgło, ale to chyba najmniejszy z wydatków.

Te 124 robiłeś sam, czy w firmie - jakiej?

Share this post


Link to post
Share on other sites
KubaeS

TCHTomasz, jedno pytanie-w jaki sposób weryfikujesz przyrosty mocy po czipie, skoro nie masz hamowni-robisz to "na oko"??

Share this post


Link to post
Share on other sites
TCHTomasz

KubaeS, Po pierwsze - opieram się na sprawdzonych modyfikacjach, które zostały zweryfikowane na hamowni.

Po drugie - nie przyrost mocy, lecz momentu obrotowego daje subiektywne i realne zwiększenie przyspieszenia.

Po trzecie - zrób chiptuning - usiądź za sterem i wystartuj! Daje ci gwarancję, będziesz zdziwiony. Już widzę jak Ci się buźka cha-cha !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos
Thomas, Nie wiem skąd wiesz co ma Witos ale to mniej ważne.

 

Wszystcy klubowicze to jedna wielka rodzina i dlatego wszystko o sobie wiemy :P

 

Ciśnienie turbiny jak i inne zmieniam tylko w programie - mapy!

 

z tego co ja wiem to przy modyfikacji ecu nie zmienia sie cisnienia doladowania turbo...

 

W 206 2.0 HDi jest Bosch EDC15C2 a nie Siemens.

 

W 206 2.0 HDi występuje zarówno sterownik Boscha jak i Siemensa.

 

Co do 124KM programowo, to byłbym ostrożny, szczególnie przy ekstremalnej jeździe. Po pierwsze może polecieć sprzęgło, ale to chyba najmniejszy z wydatków.

 

Na tym programie przelatałem juz 100kkm i nic nie padło. Sprzęgło trzyma.

 

Te 124 robiłeś sam, czy w firmie - jakiej?

 

Masters w Warszawie.

 

http://img121.imageshack.us/my.php?image=p10208740jj.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
gofer206
gofer206,

 

Jak Bosch to idzie ladnie po kablu i nikt sie nie kapnie w serwisie (jesli o taka gwarancje Ci chodzi) a jak Siemens to trzeba kompa lutowac.

 

 

Gofrowi (Goferowi?) chodzi chyba o gwarancje na wykonaną usługę, ze nic mu nie padnie z powodu tej modyfikacji...

 

A takiej to niestety nikt mu nie da :)

Tak chodzilo mi o gwarancje na wykonana usluge.

No dobra,jakie sa koszta w koncu.Zastanawiam sie czy warto robic to u ciebie?

Czy ewentualnie dozucic pare stowek i zrobic to w profesjonalnym zakladzie z hamownia itp.(v-tech,masters tuning).Ale na 99% ja mam komputer siemensa-dzis sprawdze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
TCHTomasz

Witos, Podaj nr nadwozia, to jutro Ci odpisze czy masz Boscha czy Siemensa. Stawiam na Boscha.

Co do wykresu z hamowni...Uważnie obejrzałeś???

Moc na kołach masz niecałe 90KM !!!

Podnieśli Ci moment obrotowy - tak jak wcześniej pisałem o to chodziło.

Wymontuj silnik, umieść na stojaku, podłącz sieczkarnię, rozpędź do 195.5 km/h ... i będziesz miał swoje 123.5 KM !!!

Czy o to Ci chodziło ?

Dla Ciebie liczy się "odjazd" auta, a to jest moment obrotowy.

Tak na marginesie można wyciągnąć 260 Nm a nie 250 Nm.

Moc samego silnika nic Ci nie daje. Licze się cały "osprzęt" - buda, podwozie, koła itp. a tu masz niecałe 90KM

Nie pisz więcej, że masz 124KM bo to nieprawda.

Zostałeś wprowadzony w błąd przez niedoskonałość terminologii do metodologii pomiaru...

i to wszystko ... ale wierzę i jestem głęboko przkonany, że jesteś zadowolony z firmy ...oni też. Ty załaciłeś i odjechałeś ...szybciej.

Cześć !

 

[ Dodano: 24-01-2007, 11:10 ]

gofer206, Pierwsze zdanie miało być do Ciebie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos
Witos, Podaj nr nadwozia, to jutro Ci odpisze czy masz Boscha czy Siemensa

 

Nic Ci nie musze podawać, a Ty nic nie musisz sprawdzac bo ja wiem co mam.

 

Co do wykresu z hamowni...Uważnie obejrzałeś???

Moc na kołach masz niecałe 90KM !!!

 

Tak, uważnie obejrzałem... zgadza sie.. moc na kołach to niecałe 90 koni... moc na silniku to 123,7...

Nie wiem czy zdajesz sobie z tego sprawe, ( a po Twojej wypowiedzi wydaje mi sie, ze nie), ale samym programem nigdy nie uzyskasz z 2.0 HDi (w serii 90 na silniku) 125 koni na KOŁACH. Wtedy na silniku musiało by być ze 180 koni.

 

Tak na marginesie można wyciągnąć 260 Nm a nie 250 Nm.

 

samym programem mozna wyciągnąc wiele więcej niz 260Nm.. tak dla Twojej informacji :hyhy:

 

wierzę i jestem głęboko przkonany, że jesteś zadowolony z firmy ...oni też

 

jestem bardzo zadowolony i wszystkim tą firmę polecam.

 

 

sorry TCHTomasz... ale nie wydajesz mi sie być profesjonalny, z Twoich wypowiedzi nic nie wynika. Jezeli jestes - udowodnij to swoim wszystkim przyszlym potencjalnym klientom... Przedstaw jakieś fakty, wykresy z hamowni.

 

 

Aaa i jeszcze coś:

Program pisany jest zazwyczaj indywidualnie pod auto, czasem pod kierowce.
Po pierwsze - opieram się na sprawdzonych modyfikacjach, które zostały zweryfikowane na hamowni.

 

Czyli jak to jest.... Piszesz indywidualne programy czy opierasz sie na sprawdzonych modyfikacjach ktore zostaly zweryfikowane na hamowni...?

 

Oj za duzo niejasności jest w tym co piszesz.... no ale z calego serca zycze powodzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
TCHTomasz

gofer206, Co do gwarancji ...

Przejrzyj oferty firm tuningowych, z uwzględnieniem gwarancji.

" ... terminowa wymiana filtrów, oleju ..." i inne ble ble

Dają gwarancję? TAK! Jak już wyjedziesz, to za zakrętem stukniesz lub na chama przy 140 km/h wrzucisz wsteczny... i co z gwarancją.

Zawsze są w stanie udowodnić Ci, że to TY jesteś winny awarii lub zawsze pozostaje tłumaczenie, że miało się zepsuć to się zepsuło.

A teraz co może się zepsuć: dziura w oponie? silnik (ale CO?), turbina?

Te motory mają 50% zapas, wszędzie znajdziesz informacje.

Modyfikacje nigdy nie przekraczają 30%.

Chyba, że chcesz Street-Racing. Mogę to zrobić. 400m 200KM i... trup.

Ty lub (na pewno SIC!) Twoje auto.

Na koniec ...

Zrobiłem... wyjechałeś... jesteś zadowolony... za chwilę nie wróciłeś...i jest OK!

O to chodzi... Nie podoba się ...wgrywam oryginał do kompa i też jest OK!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos

TCHTomasz, jeszcze jedno pytanie... Broń boze nie odbierz tego źle...

Te 130 koni w Twojej 406 to na kołach czy na silniku?

Share this post


Link to post
Share on other sites
TCHTomasz

Witos, Hamownia podwoziowa - to wyjaśnia wszystko

Co do modyfikacji...

Czy polepszenie, potwierdzonego (na hamowni) programu jest indywidualną modyfikacją ? Wydaje mi się że tak. Pamiętaj, że w firmach tuningowych też pracują ludzie, którzy nie mają monopolu na mądrość. Ta bierze się z praktyki ... lub najczęściej z posiadanych z różnych źródeł programów do tuningu i ostatecznie robią to trochę lepiej lub trochę gorzej. Seryjne zmiany tzw."z półki" wgrywają i po robocie. Za indywidualne trzeba płacić extra.

Twoje zarzuty wynikają z niewiary w ludzi a wiarę w firmy i siłę pieniędzy !

Czy myślisz, że jeśli zapłaciłeś 20 zł za bułkę to jest ona tyle warta.

Cena jest stąd, że przywieziono ją z Nowej Zelandii i wszyscy na tym zarobili.

Oprócz Ciebie.

Ceny tuningu wynikają z kosztu programów do tuningowania oraz osprzętu potrzebnego do przeprogramowania komputera. Jakie to koszty możesz sprawdzić na necie. Pisałem o EDC15 w Peugotach i Citroenach, bo w tych można soft robić przez kabelek.

Za soft (można ponegocjować) życzę sobie 1000zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos
Witos, Hamownia podwoziowa - to wyjaśnia wszystko

 

czyli jednak to Ty źle zrozumiałes, tak?

 

Czy polepszenie, potwierdzonego (na hamowni) programu jest indywidualną modyfikacją ? Wydaje mi się że tak

 

Mi jednak wydaje się, ze nie. Indywidualna modyfikacja polega na dostrojeniu programu, który steruje różnymi parametrami wpływającymi na pracę silnika tego danego pojazdu. Weź pod uwagę, ze każdy samochód legitymuje się swoim własnym sterownikiem, na którego parametry wpływa wiele różnych czynników. Czasami zdarza się, ze po zrobieniu programu samochód legitymuje się mocą 119 koni i 260Nm (na silniku - aby znowu nie było niedomówień), a dwa tygodnie później paramerty te wynoszą odpowiednio 121koni i ponad 270Nm.

I w związku z tym, polepszenie potwierdzonego na hamowni danego programu w innym samochodzie niż do którego został on napisany NIE jest indywidualną modyfikacją.

 

Twoje zarzuty wynikają z niewiary w ludzi a wiarę w firmy i siłę pieniędzy !

Czy myślisz, że jeśli zapłaciłeś 20 zł za bułkę to jest ona tyle warta.

 

Czy ja w którymkolwiek swoim poscie poruszyłem sprawę pieniędzy? Jeszcze raz proszę przeczytaj cały wątek i sam sobie odpowiedz na to pytanie.

Jakie moje zarzuty?

 

Wierzę w ludzi, w ich opinie, relacje i dlatego wybrałem SPRAWDZONĄ firmę. O której słychać, która ma bardzo liczne grono swoich klientów, wszyscy są zadowoleni, nie ma zadnych skarg. Jej modyfikacje są udokumentowane zarówno na papierze i na zawodach. Tym się kierowałem.

Dlatego nigdy w zyciu nie powierzył bym swojego samochodu jakies firmie, o ktorej nigdy nie słyszałem, która nie ma hamowni, której nie znam klientów. To chyba proste.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...