Skocz do zawartości
Junk65

Wymiana cewki WN

Rekomendowane odpowiedzi

Junk65

Potrzebne do w/w czynności bedą: Peugeot z uszkodzoną cewką WN i klucz sztorcowy 10-tka.

 

1- cewka WN

2- odpinamy przez wciśnięcie zółtych zatrzasków.

foto037a9ve.th.jpg foto0384ug.th.jpg foto0393fz.th.jpg foto0409ra.th.jpg

 

Następnie uwalniamy przewód zasilający cewkę z mocowań i wypinamy wtyczkę.

foto0424ij.th.jpg foto0432gg.th.jpg

 

Kluczem sztorcowym 10mm odkręcamy nakrętki (ew. całe szpilki) mocujące cewkę do głowicy silnika i delikatnie z wyczuciem ciągniemy do góry.

foto0444gx.th.jpg foto0454tn.th.jpg foto0462at.th.jpg foto0478zo.th.jpg

 

Dla porównania w głębi stara Sagem (podobno mniej awaryjna :mad:) i nowa Electricfil na pierwszym planie.

foto0541uk.th.jpg

A tak wygląda wszystko znów pięknie poskładane i działające!!!:D

foto0556sx.th.jpg

 

All rights reserved ® by Junk65

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kelly
strona w budowie :D

jestes nieprzecietny :lol::lol::lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Krzycho

wymienialem kiedys cewke i rowniez samodzielnie.

jedyna roznica to kolor kostki - u mnie czarny.

robota prosta jak na obrazkach. ;-)

warto tam zajrzec chocby po to aby oczyscic gumowe fajki z kurzu ktory w polaczeniu z wilgocia moze nam sprawic kiedys niespodzianke :kwasny:

nie ma co leciec do serwisu z kazdym duperelem bo szkoda kasy

no chyba ze autko jest w cudownym okresie gwarancji :P

 

wydaje mi sie jednak ze to sagemy sa zawodne i zostaly zastapione electricfilami :hmm

 

czekamy teraz na fotorelacje z sekcji zwlok :mrgreen:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jacek

junk65, daj to do poradnika jak ktos bedzie w potrzebie to łatwiej bedzie znalezc- dobry opis,i do tego fotki ;-) ;-) ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Adamur

Proponuje przy ściągniętej cewce od razu wymianę świec...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jacek

Po ile chodzą cewki?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Junk65

Ja za tą na foto - Electricfil - dałem 300pln.

 

[ Dodano: 13-09-2005, 17:50 ]

daj to do poradnika
- to już temat do modów...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
AniracK
to już temat do modów

admin(ów) raczej ;):P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Junk65

No w każdym razie nie w mojej to kompetencji...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jacek

junk65, Jeszcze małe pytanko gdzie dostałes za 300 zeta? słyszałem ze chodzą po 500-600 zeta :)

 

[ Dodano: 14-09-2005, 20:33 ]

Jeszcze jedno czym sygnalizuje sie wyeksplotowana cewka?Jakie są objawy kiedy sie konczy? :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Junk65

Sklep z częściami do francuzów w Częstochowie. Ale ja tam mam zniżki, nie wiem ile wołają w detalu...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jacek

junk65, A jak mam sie dowiedziec kiedy cewka siada co wtedy sie dzieje?????? hmm

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Junk65
czym sygnalizuje sie wyeksplotowana cewka?

u mnie pewnego dnia (wilgotnego - padało) po przejechaniu kilku kilometrów po mieście zaczeło sie szarpanie, spadek mocy - silnik (i katalizator) był rozgrzany, wypadały cykle, niespalone paliwo dostawało sie na katalizator i smród dzbuków był okrutny, a po podniesieniu maski okazało sie, że iskry skaczą z cewki po całym silniku.

Na drugi dzień jak wszystko wyschło i ostygło - spoko, nic sie nie dzieje... Ale wystarczyło przejechać kilka kilometrów i jaja zaczynały sie od początku... Już nie trzeba było wilgoci w powietrzu, dostała przebicia na dobre...

 

[ Dodano: 14-09-2005, 20:48 ]

dodam, że kontrolka "check engine" nie sygnalizowała...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
biszkopt
nie ma co leciec do serwisu z kazdym duperelem bo szkoda kasy

no chyba ze autko jest w cudownym okresie gwarancji :P

 

Wydaje mi sie ze na gwarancji to cewke powinni wymienic za darmo w ASO

Przecież od czegos sa chyba no nie?

 

[ Dodano: 15-09-2005, 08:56 ]

junk65 gdzie kupujesz cześci?ja kupuje na bardowskiego pomimo przerabiam ten temat od lat wiec wiem ze tam maja najtaniej a najdrozej na ogrodowej np. klocki hamulcowe na ogrodowej 126zl a na bardowskiego 61 co ty na to?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
AniracK
na gwarancji to cewke powinni wymienic za darmo w ASO

no zdecydowanie POWINNI...

 

dodam, że kontrolka "check engine" nie sygnalizowała...

hmmm.. a zdaje sie powinna?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
biszkopt

u mnie chyba pada ceweczka bo pojawiły sie na niej ślady przebić,kurde znowu wydatek....

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
AniracK

taaa a po przeczytaniu dokaldnych objawów przebić na cewce.... chyba juz wiadomo na pewno co sie działo w pewnym sąsiedzkim pugu ;) jak wroci to pewnie opowie :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jacek

Jesli chodzi o cewke to u mnie w sklepie koszta 375 zeta :( zastanawiam sie nad kupnem dlaczego? - Na benzynie auto chodzi ;-) a na gazie czasami podskakuje lekko szarpie ale nie zawsze.Instalacje na początku miałem podłączoną pod cewke i z niej było brane napiecie do LPG wtedy tez gasła mi czasami centralka od gazu przełanczając na benzyne,nastepnie napiecie zostało wziete z obrotomierza i centralka nie gasnie lecz na gazie czasami lekko szarpie.Gazownik ustawił gaz naprawde kul i nadal czasami lekko poszarpuje(tylko na gazie)podobno gaz jest czulszy niz benzyna podobno jak cewka ma przebicia to tak sie dzieje czyzby początki konca zywotnosci cewki?????

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
biszkopt

a u mnie jest tki efekt na benzynce ale juz był przed założeniem gazu ceweczka była już miejscami okopcona wiec pewnie lada dzien

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jacek

Mam pytanie od czego lub do czego jest ta niebieska wtyczka po prawej stronie od cewki ostatnio miałem przerwany kabelek od niej,dzis chciałem naprawic i sie urwał,rozebrałem tą wtyczke i naprawiłem .Interesuje mnie do czego słuzy? hmm

 

[ Dodano: 01-10-2005, 21:31 ]

Na fotach dochodzą do niej kabelki zielony i czerwony ja mam zołty i czerwony-zerwał mi sie zółty,dobrze ze zauwazyłem w pore bo jakby sie zerwał w trasie? a czymał sie na jednej nitce.Ciekaw jestem co by było???

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
AniracK

kostka do diaga?

 

[ Dodano: 2005-10-05, 01:08 ]

PS ale luźna jest? wisi sobie? czy byla podczepiona do czegos?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jacek

AniracK, Wszystko o.k tylko był przetarty ten jeden kabelek - przetarty dosc mocno ale jest juz ok-nawet niemam pojecia jak on sie uszkodził? :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
biszkopt

u mnie chyba pada wczoraj autko zaczelo dziwnie chodzic i zaswiecil sie check,byla gesta mgla pomoglo dopiero brutal force czyli klema out

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
AniracK

klema out robi reset kompa wiec ;-) ze pomoglo, ale wrocilo znowu czy jest spokoj?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
biszkopt

wraca i to wlasnie coraz czesciej trzeba bedzie chyba jechac do ASO :? i sprawdzic co to za blad jak sie zaswieci znowu,bo w ciagu 2 dni musialem robic ten zabieg 4 krotnie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×