Jump to content
Sign in to follow this  
jahaja

Modyfikacja silnika s16 2.0 16v

Recommended Posts

jahaja

Witam! Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Puga s16 2.0 16v. Czy ktoś pomorze mi poradzić jak z tego silnika można wyciągnąć więcej niż seryjne 137Hp??? Interesują mnie wszystkie sposoby na dodanie mocy, na początek jaki układ wydechowy, dolotowy, jakie filtry, strumienica, świece itp. i co z poważniejszymi modyfikacjami.

Będę wdzięczny za każdą odpowiedź. Forum jest naprawde świetne. Pozdrawiam!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
kasper

silnik jest trudno modowalny

 

wpierw jedz na hamownie czy silnik trzyma serie i masz te 137 KM :)

 

duzo nie zyskasz jesli tak to wiaze sie to z ogromnymi kosztami

 

popytaj luccase, kaloch, oni bawili sie w mody kwota powyzej 10 tys zl

Share this post


Link to post
Share on other sites
greg25
oni bawili sie w mody kwota powyzej 10 tys zl

nieźle :eek: :eek: . To juz taniej zrobić chiptuning 1.9D ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
krejzRudy

Chip

Turbo, kompresor

korbowody, tłoki itp :P

 

 

A ja mam takie pytanko... Ile kosztuje wjazd na rolki i zmierzenie mocy?

 

Sorki za offtopa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sparkling Cocktail
silnik jest trudno modowalny

 

Ble blE ble ...

 

Zalezy ile masz kasy ...

 

No więc tak ...

 

1. Ile chcesz miec ??

2. Ile mozesz wydac ??

 

To dwa podstawowe pytania ...

 

Na początek proponuje:

 

1. CALY Kompletny Wychech SuperSprinta /// Albo robiony na zamówienie w El-Tecu

http://www.eltec.pl .. jak nie działa to wpisz w google eltec.

http://www.el-tec.pl/

Tylko Caly cAły Nie Koncówka Markowa :DD:D:D:DD:D:)

 

2. Układ dolotowy .

 

Albo Całosc K&N Typhoon - Około 1200-1400 złotych ... albo wizyta w Warsztacie W Rzeszowie gdzie za 1200 złotch zrobią Ci kompletny dolot .. Gwarantują Przyrost około 10 koni ... .

 

ADRESS KACPER

 

3. Elektronika ...Jak juz to zrobisz to jedz do http://www.unitronic.pl .... Zrobią Ci po to kompa

 

 

4.Koła Sprzedaj to co masz .. Kup OZ Superlegera ( Najlezejsze produkowane seryjnie Felgi MAX 15 Cali )

 

5. Wywal wszystko z auta - Dojazdówkę aptaczki Smicie Wszysko co nie potrzebne ..

 

.... Myśle ze mozesz po tym wszystkim liczyc na :

 

1.. Seria 137

2. Dolot - Gwarantują 10 koni

3. Wydech 5

4. Program 7-10 koni..

 

To daje ..

 

hmm Około 160 Koni... Co jest juz wartością przyjeną ..... Do tego lekkie Autko Leciutkie kóleczka ... Max 185 Oponki i

 

I to na sam początek powinno starczyc ... Koszto około 10 K ... moze mniej ..

 

[ Dodano: 20-03-2007, 17:23 ]

Chip

Turbo, kompresor

korbowody, tłoki itp

 

Taaaaa

 

dObre Rady zawsze w cenie ...

 

[ Dodano: 20-03-2007, 17:24 ]

A ja mam takie pytanko... Ile kosztuje wjazd na rolki i zmierzenie mocy?

 

80-150 złotych ...

Sorki za offtopa

 

Bardziej za post bez sensu .. ale ok Wybaczam Ci ;);););)

 

[ Dodano: 20-03-2007, 17:26 ]

duzo nie zyskasz jesli tak to wiaze sie to z ogromnymi kosztami

 

Jak w Każdym silniku ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Anulans
Taaaaa

dobre Rady zawsze w cenie ...

natomiast Adas... jestem pod wrażeniem Twoich :)

 

A zeby nie było ze tylko chrzanię wrzucam link do auta wspomnianego tu lucase

nie wiem czy Luk będzie zadowolony, ale jedno niezadowolenie w tą czy w tą...

 

http://www.unitronic.pl/Projekty/?projekt=3

 

Auto jest iście szalone, aczkolwiek prawda jest taka, że efekt uzyskany OGROMNYM nakladem finansowym. Grubbo ponad to co piszecie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lucase

podliczyłem wszystko, bez paliwa i części eksploatacyjnych. Dostałem okrągłą sumkę >20kPLN, naturalnie rozłożone w czasie... Tak gigantyczne koszty głównie wiążą się z tym, że silniki te nie są popularne w zakresie przeprowadzania modyfikacji i drugi raz nie wybrałbym tej drogi, a póki co dźwigam ciężkie brzemię :D

 

Pani Anno, naturalnie nie mam nic przeciw :)

 

[ Dodano: 20-03-2007, 18:06 ]

ps. Adam, dobrze Ci wychodzi podliczanie, ale jest ogrom rzeczy które się wiążą z pewnymi modyfikacjami, o których nie zwykło się oficjalnie mówić...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Anulans

Innymi słowy ciągle coś, uwierz na slowo - mało ktora żona jest w stanie to znieść...

 

Przy calej sympatii do tego auta to naprawdę irytujące. :D

 

Pytanie zatem nasuwa sie jedno - co mozna uzyskac inwestując w inny silnik 20tys pln?

 

Będę wdzięczny za każdą odpowiedź

oto ona

drugi raz nie wybrałbym tej drogi,

 

 

Pozdrawiam Łukaszu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
greg25

Oj czasami kobietki potrafią byc niemożliwe, teraz jak oglądam jakąś rzecz np na allegro to do ceny KUP TERAZ doliczam od razu cenę kolczyków, ładnego pierścionka lub conajmniej nowej bluzki :-)

Sory za OT............

Wymieniłem w swoim Pyziu dopiero ryfle na soczewki, założyłem lotkę i alu-wlew, ale po każdym takim zakupie musiałem "wkupić" sie swojej Pani. Tak......tuning to drogie hobby ;-)

szukam teraz ładnych felg, aż sie boje ile mnie będą "kosztować", hi, hi

Share this post


Link to post
Share on other sites
katmail

a ja znalazlem cos takiego

http://www.fgamotorsport.com/

 

a tu link do s16

http://www.fgamotorsport.com/popup.php?pop=proddetail&itemId=4400

 

maja boxy praktycznie pod kazdy popularny silnik rowniez pod benzyne, wg nich z samego boxa mozna z s16 wyciagnac 155 KM

Share this post


Link to post
Share on other sites
kasper

ktoś słyszał o tej firmie ? czy to pic na wode? taki duzy rezystor ktory zwieksza dawke paliwa?

 

cos mi sie nie podoba te boxy maja za malo kabli polaczeniowych

 

taki SMT 7 ma z 30 kabli a ten 3 kable ? spojrzcie na filmikpokazowy

 

sorki ale jak dla mnie to niczym sie nei rozni od tych rezystorow z allegro porpostu g_ówno w łądnym papierku za kosmiczna kase :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witos
1.. Seria 137

2. Dolot - Gwarantują 10 koni

3. Wydech 5

4. Program 7-10 koni..

 

Śmieszne rzeczy wypisujesz Adam :hyhy: Zapomniałeś jeszcze napisać chyba, ze strumenica daje +5 koni.

Każde auto jest indywidualne i dana modyfikacja nie daje takich samych przyrostów we wszyskich takich autach. To wszystko zależy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
PUG MAXI

SWAP z 306 GTI, taniej, szybciej, mocniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sparkling Cocktail
Zapomniałeś jeszcze napisać chyba, ze strumenica daje +5 koni

 

Strumienica +5

Magnetyzer +10

Filtr +10

 

Napisałem około ...

 

Jestem świadomy ...

 

Dzial projekty na stronie http://www.unitronic.pl ... Oni mają dobre przyrosty :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Adamur

jahaja, najlepszym rozwiązaniem jest kupienie RCeka -masz większą fabryczną moc w niedłubanym silniku...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Anulans

nie no Adamur, takie rady kiedy chłopak pisze...

Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Puga s16 2.0 16v

błagammmm...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Adamur

Anulans, niech chłop wie jakie są realia i żyje w świadomości...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Terror-Machine

tak odświeżę temat :P dużo jest dłubania przy zmianie silnika tego 137 KM na silnik z RC 177 KM i czy jest to ogólnie wykonalne

Share this post


Link to post
Share on other sites
blackdaro
tak odświeżę temat :P dużo jest dłubania przy zmianie silnika tego 137 KM na silnik z RC 177 KM i czy jest to ogólnie wykonalne

 

Wszystko jest wykonalne;)

To tylko kwestia ceny i czasu:)

Ludzie przekładają sobie silniki z innych marek i też sie da.

 

Moim zdaniem ma to sens jedynie wtedy, jak masz:

-idealną bude i sentyment do niej

-dało sie kupić tanio anglika/rozbitka RC na przekładke

-robisz to sam

 

Przy tej przekładce nie tylko goły silnik trzeba zmieniać, ale też worek innych części.

Gdyby to było takie proste, że kupuje sam silnik, wyrywam ew10j4, a zostawiam cały osprzęt swój, nie ruszam kolektorów, zostawiam cały wydech, nie tykam ecu, podpinam tylko wtyczki, przykręcam wszystko i jade to i może ja bym sie skusił;)

No i jeszcze żeby silnik z RC miał chociaż te 200koni w serii...

Ja osobiście wolałbym sprzedać swoje s16, dołożyć te 5tys. i kupić gotowe RC. Wyjdzie na to samo, a masz całe RC bez pier&olenia sie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Terror-Machine
Wszystko jest wykonalne;)

To tylko kwestia ceny i czasu:)

Ludzie przekładają sobie silniki z innych marek i też sie da.

 

Moim zdaniem ma to sens jedynie wtedy, jak masz:

-idealną bude i sentyment do niej

-dało sie kupić tanio anglika/rozbitka RC na przekładke

-robisz to sam

 

Przy tej przekładce nie tylko goły silnik trzeba zmieniać, ale też worek innych części.

Gdyby to było takie proste, że kupuje sam silnik, wyrywam ew10j4, a zostawiam cały osprzęt swój, nie ruszam kolektorów, zostawiam cały wydech, nie tykam ecu, podpinam tylko wtyczki, przykręcam wszystko i jade to i może ja bym sie skusił;)

No i jeszcze żeby silnik z RC miał chociaż te 200koni w serii...

Ja osobiście wolałbym sprzedać swoje s16, dołożyć te 5tys. i kupić gotowe RC. Wyjdzie na to samo, a masz całe RC bez pier&olenia sie.

 

To mnie chyba przekonałeś :) chodziło mi o taką konkretną odpowiedź czy wystarczy sam silnik i skrzynia, ale jak widać raczej to jednak mało opłacalne i dużo dłubaniny :/ już mi się odechciało :P

 

---------- Po chwili dodano... ----------

 

blackdaro powiedz mi taką jedną rzecz :) czy w Twoim aucie jest wyczuwalny te takie pierdyknięcie jak to nazwę :0 jak dociśniesz pedał gazu? u mnie jakoś tak nie czuć tego 137 koni :( małe auto zwinne a jakieś bez serca, to już moja byłe audi 80 gruźlik lepiej się zwijał :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
blackdaro
To mnie chyba przekonałeś :) chodziło mi o taką konkretną odpowiedź czy wystarczy sam silnik i skrzynia, ale jak widać raczej to jednak mało opłacalne i dużo dłubaniny :/ już mi się odechciało :P

 

blackdaro powiedz mi taką jedną rzecz :) czy w Twoim aucie jest wyczuwalny te takie pierdyknięcie jak to nazwę :0 jak dociśniesz pedał gazu? u mnie jakoś tak nie czuć tego 137 koni :( małe auto zwinne a jakieś bez serca, to już moja byłe audi 80 gruźlik lepiej się zwijał :/

 

Bo w tym samochodzie wogóle nie czuć przyśpieszenia:) Jak na 2litrówke w małej budzie to szału nie ma.

 

Nie, niestety nie wystarczy sam silnik i skrzynia.

Gdyby to było takie proste to myśle, że forumowicze, którym brakuje mocy w s16/GT robiliby to masowo :)

 

Napisze coś zabawnego.

Na początku wydawało mi sie, że moja poprzednia corsa b 1.4 8v (60koni/920kg) troche dłubana (kolektor ssący od astry 1.6, przepustnica od vectry 1.8, skrócony dolot, splanowana głowica, brak kata, mocno przyspieszony zapłon) zasilana LPG na mikserze (38mm) ma lepsze wybicie z miejsca (1 bieg) niż s16 :lol

Aż pojechałem z pugiem na hamownie he he

Tutaj 1 i 2 bieg ciągną sie zbyt długo. Gdzieś już pisałem, że moim zdaniem po wbiciu 2 z jedynki jest za duży spadek obrotów. Dwójka jest za długa względem jedynki. Od dwójki w góre jest już ok.

 

Co do Twojego pytania o ,,pierdykniecie" to czuć je o ile utrzymuje sie obroty powyżej 3,5tys. Np. jade na 2 lub 3cim biegu, jade ze stałą prędkością, na obrotomierzu 3,5-4tys obr. wciskam gaz w podłoge i wtedy coś czuć, poniżej tych obrotów jest delikatnie mówiąc słabo. Ja jak jade za kimś i zabieram sie za wyprzedzanie, to jadąc 70-80 redukuje na 2, jadąc 90-120 redukuje na 3, wtedy dopiero czuć te 130koni.

Ten samochód jest dziwny, bo nie czuć w nim przyśpieszenia, a tak naprawde nie jest z nim aż tak źle i na tle konkurencji (z tamtych lat) wypada wbrew pozorom dobrze.

Miałem troche ustawianych pojedynków z rolki, przeważnie od 50-70km/h i wstydu nie było. Jakieś a3 1.9tdi zrobione na 165/390, a3 2.0tdi zrobione na 180KM, a4 2.4 benzyna, a4 2.8 Q, vectry b 2.2 16v, vectra b 2.5, insignie turbo, 6-ciocylindrowe bmki w różnych budach i za każdym razem byłem chwalony, że pug dobrze podaje, a taki niepozorny skurwiel;) O seryjnych 2.0tdi 140 i 1.9tdi 130 w golfach i a3 nie wspomne, bo to słabo jedzie, a kierując tym wydaje sie, że kopie w plecy, zupełna odwrotność puga 206 s16, które jedzie nieźle, a za kierownicą wydaje sie mułem.

 

Wejdź na ZePerfs.com, nagraj sobie przyśpieszenie z licznika (wiem, to mało profesjonalne :P ), kilka prób, rozpisz sobie wszystko dokładnie na kartce (0-80, 0-100, 0-120, 0-140, 0-160, 0-180, 0-200, 40-140, 80-120, 80-180) i porównaj, analizuj, jak wychodzi tak samo jak tam jest podane to jest dobrze i nie masz sie czym przejmować:victory

No i na płaskim (nie z górki) musi iść te licznikowe 210, jak tak nie jest to wtedy dopiero bym sie zaczął zastanawiać co jest nie tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...