Jump to content
Sign in to follow this  
Lajka

P206 - silniki,ceny,wersje - optymalizacja wyboru.

Recommended Posts

Lajka

Na wstępie kilka słów.

Przeleciałem forum wzdłuż i w szerz(w dobrym tego słowa znaczeniu ;) ) - dział ogólny i techniczny...encyklopedię i poradniki. :hyhy:

Sęk w tym że nie do końca znalazłem odpowiedzi na frapujące mnie pytania.

Wstępnie rozglądam się za modelem 206 - poniekąd dla mojej lubej (osobiście za nowymi autami nie przepadam ;) ).

Czytając wasze inne tematy - "niestety" doszedłem do wniosku że prawdopodobnie bez waszej pomocy świadomy zakup "dobrego" auta bez "przygód / przeróbek" może okazać się nie lada wyzwaniem.

Jako osobie nie siedzącej w temacie przydałby się przewodnik typu :

- modele silnikowe

- roczniki

- zmiany stylistyczne / mechaniczne

A wszystko to tylko po to...by nie dać się wpuścić w maliny podczas zakupu. :hyhy:

 

Jest co prawda wątek w którym kolega podaje linki i wy oceniacie - mimo to przydałoby się także małe kompendium dla następnych nabywców. ;)

Przeglądając inne wątki zauważyłem że porady owszem są...ale dotyczą przeważnie konkretnych modeli - nie ma czegoś takiego jak "przekrój".

 

Osobiście rozglądam się za autem w miarę ekonomicznym...ale także dynamicznym - oczywiście nie pomijając stylu/wyglądu.

Z moich obserwacji wynika że idealnymi kandydatami ( do 20tyś zł) były 206 3d z silnikami 1.6 PB lub 2.0 HDI.

 

Pisząc do 20tyś mam na myśli auta już zarejestrowane - trochę sceptycznie podchodzę do aut sprowadzanych.

Z trzech powodów :

1) ktoś kto sprowadza to na handel - raczej tego nie szanuje

2) przeglądam od dłuższego czasu (poniekąd przy okazji) oferty P206 w europie...i zauważyłem baaaaaaaaaardzo "dziwną" właściwość.

Roczniki ok. 2000r mają przeważnie przebiegi powyżej 150tyś km...nieraz po 200-300tyś ...aż tu nagle jak po dotknięciu magicznej różdżki..tylko przekraczając polską granicę młodnieją o te 100tyś km.

3) nigdy nie sprowadzałem sam auta - i dość znikome mam o tym pojęcie.

 

Teraz pozostaje tylko kwestia czy takie "upatrzone " auto jest oryginalne?

Podobają mi się wersje XS.

Ale gdy przeczytałem kilkadziesiąt stron z waszymi opiniami...jestem lekko zdezorientowany.

Różnice w zegarach,tapicerkach,błotnikach,zderzakach,światłąch etc etc - chcę, nie chcę - nie ogarniam tego nie mając literatury. ;)

 

Stąd też moje pytanie.

Czy moglibyście spróbować opisać jakie zmiany mechaniczno/stylistyczne zachodziły w tych autach na przełomie produkcji - chodź by dla 1.6PB i 2.0HDI? (a może 2.0PB);)

I może coś więcej na temat samych silników - które są godne polecenia i dlaczego.

8V?

16V?

Różnice między 1.9D a 2.0HDI?

Jak wygląda ich awaryjność czy też "banalne" zużycie paliwa?

 

Będę bardzo wdzięczny za waszą pomoc - tym bardziej iż naprawdę próbowałem znaleźć odpowiedzi na męczące mnie pytania....i udawało się to bardzo szczątkowo dodatkowo w kilkunastu różnych wątkach.

 

Poniżej sam wstawiam kilka linków które jakoś zwróciły mą uwagę.

1) http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2508256

2) http://www.allegro.pl/item180944206_peugeot_206_xs_1_6_16v.html

3) http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2508516

4) http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2480880

5) http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2461360

6) http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2323104

7) http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2509099

 

Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za pomoc.

Mateusz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziachu

jestem zwolennikiem diesli.. wiec:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2480880 - tylko to na pewno nie jest Quiksilver (nie ma np. uchwytow QS), a kontrola trakcji wystepowala chyba tylko z ESP, a ten nie ma wylacznika ESP. To jest jakis XS albo wersja limitowana.

Niemniej jest wart uwagi.

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2323104

to jest QS, ale nie ma automatycznej klimy i skorzanej kierownicy w porownaniu z tym co wyzej. ale to QS i antenka z tylu.

 

niech sie ktos jeszcze wypowie kto sie zna na tych wersjach.

 

silnik 1.9 od 2.0 rozni sie... znacznie. 1.9 to starsza konstrukcja, wolnossaca. CHarakteryzuje sie baaardzo niskim zuzyciem paliwa, ale nizsza kultura pracy i do sprintow sie nie nadaje.

2.0 Hdi, jest juz ze sprezarka i ma wtrysk common rail, bodajze pierwszej generacji. Daje duzo przyjemnosci z jazdy, szczegolnie po chipie, ktory moze mu sporo podniesc moc. Paliwozernosc jego jest umiarkowana, jednak zdecydowanie najwieksza sposrod oferowanych w 206tkach diesli.

Share this post


Link to post
Share on other sites
karciu
Bierz To .. Troche droższe ale Prawie nowe ;)

 

http://moto.allegro.pl/item179843958_perfekcyjna_206_2_0_z_przebiegiem_4000_km_.html

 

Masz wersje Full Wypas ... Gti/S16 ...

 

Tylko prosze nie Gazuj Tego Auta ... Ekonomiczne to one nie jest .. ale za to Bardzo duzo daje frajdy z jazdy :D

 

 

brakuje oznaczen S16 na przednich blotnikach, bynajmniej ja mam 2004r i mam takie oznaczenia

Share this post


Link to post
Share on other sites
krejzKarol258

Lajka, witaj

z tego co widzę to i tak na osobę która poszukuje autko w tym przypadku Pyzia to i tak bardzo dobrze jesteś zorientowany w temacie.

Jeżeli chodzi o zasadnicze różnice to musisz porównywac autka z przed liftingu i po liftingu czyli około połowy 2003 roku.

Osobiście polecał bym diesla a tym bardziej takiego jak ma ziachu, hehe ale to niestety trochę przekracza finanse ;) choć ostatnio po allegro krąży taki za 20.900 tylko że nadaje się do kompletnej restauracji <lol> Skoro 1.6 HDi odpada to polecał bym 1.4 HDi wydaje mi się bardziej przyjemny w prowadzeniu niż 2.0 HDi ze względu na lżejszy przód(jechałem tylko na pasażera w 1.4 HDi), 1.4 HDi wydaje mi się być idealnym silnikiem do 206 dla ludzi którzy cenia sprawne podróżowanie i ekonomiczną jazdę,a autko im nie służy głównie do ścigania się.Podobno 2.0 HDi z młodszych roczników więcej palą niż te starsze, rodzice kiedys mieli 206 2.0 HDi z 2000 roku była to jedna z pierwszych 206 w polsce z tym silniczkiem no i udało się nawet kiedys braciszkowi przejechać 1000 km a rezerwa się jeszcze nie paliła,ale realnie to palił tak między 5-5,5 l/100 km.

Jeżeli chodzi o wersje wyposażeniowe to wersje XS wiadomo nadają autku trochę sportowego charakteru choć wersje z czarnym wnętrzem wydają mi się trochę ponure i smutne, dlatego też polecał bym wersję Quicksilver wygląda zdecydowanie lepiej :) i posiada zdecydowanie lepsze wyposażenie (klima-przynajmniej manual,radyjko,elektryczne szyby itp. itd.)

Mam nadzieję że w jakimś stopniu mogłem udzielić pomocy Pozdrawiam Karol

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lajka

Oki.

To już mam co najmniej dwie konkretne odpowiedzi.

Przynajmniej na temat wersji HDI vs. 1.9D.

Moja następna prośba - jeśli opisujecie jakiś model (np QS) to prosiłbym o krótkie i rzeczowe określenie podstawowych elementów których można spodziewać się w tej wersji.

Które są dla niej charakterystyczne. ;)

Silnik 2.0PB z pewnością daje sporo frajdy - ale użytkowany w 80% na terenie miasta...mija się z celem - dodatkowo dla kobiety której będzie pierwszym autem.

Stąd też moje dywagacje na temat silników 1.6 (8v / 16v) i 2.0 HDI.

Czy o nich możecie napisać mi coś więcej - najlepiej od podstaw, jak młokosowi...czyli moce,momenty...a później wasze spostrzeżenie użytkowe(spalanie itd).

O 1.4HDI także myślałem...ale mam dziwne przeczucie że taki "mały" dieselek może stać się męczący podczas jakiegoś dłuższego wypadu w autem w pół załadowanym.

Jednak moment nieodzownie wiąże się z pojemnością(nawet w dieslu).

 

Zapomniałem także wcześniej was spytać o najczęstsze usterki (rzeczy na które koniecznie muszę zwrócić uwagę podczas zakupu - tego też się nie doszukałem).

Jak wiadomo - każda marka, każdy model ma swoje ulubione "bolączki" - jakie ma 206 (i w jakich silnikach)?

 

Nawiązując do jednej z odpowiedzi ->

auta szukam raczej do 20tyś - staram się nie wpadać w manie "dołożę tysiąc i będę miał lepszy".

A więc realnie pozostają roczniki z lat '99-'01.

Osobiście, gdybym szukał auta w tej kwocie dla siebie - myślę że wybór padłby na alfe 156 z silnikiem V6 lub mocnym dieslem...z np czerwoną skórą ;) - dlatego też nie widzę za bardzo sensu szaleć z gotówką za takie małe typowo miejskie auto. ;)

 

Pozdrawiam serdecznie.

Mateusz. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
krejzKarol258

Uważam że zakup 206 był by bardziej udany niż Alfy która to słynie z nie za dobraj bez awaryjności.

Co do spostrzeżeń na temat 1.4 HDi lepiej żeby wypowiedził by się ktoś kto ma taki w swoim Pyziu, ja mge tylko powiedzieć że jechałem z kuzynem kiedyś a w sumie to nas czterech w aucie było (dwóch o grubych kościach i dwóch przeciętnych pasażerów) i autko dawał soboię nieźle radę a do tego jeszcze 17 calowe felgi.Prędkość 150 nie była problemem.

Silnik 2.0 HDi legitymuje się mocą 90 KM (66kW) @ 4000 rpm i momentem 205 Nm @ 1750 rpm.Jeżeli chodzi o przyspieszenie to w katalogu ciągle się zmieniało (przy zakupie pisło że 12,3; później się zrobiło 11,8; jeszcze później było 12,5) z doświadczenia wiem że ja miałem ciężko zejść poniżej 14 s do 100 km/h. Jeżeli chodzi o prędkość maksymalną to rozbujał się do 190 no może 192 km/h przy legitymowanych 180 km/h.

Jeżeli chodzi o spalnanie to wahało się 5 litrów do 6-6,5 max ale to w zimie.Średnio trzeba liczyć te 5,5 przy jeździe 50/50 czyli 50% miasto/50 % poza miastem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lajka

Dzięki za pomoc - wstępnie o 2.0 HDI już jakieś pojęcie zaczynam mieć. ;)

Te 190km/h wyszło zapewne z przekłamania % prędkościomierza.

Czekam na dalsze wasze sugestie. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
krejzKarol258

spoko cieszę się że mogłem coś doradzić :)

pozdro karol

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lajka

Hmmm ktoś jeszcze może coś mi podpowie - byłbym wdzięczny. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Balcerek

Lepsze jest HDI bo ma kopa ale za to musi miec bardzo dobra rope a 1.9D to iwesz zwykly disel tylko ze jest bardzo slaby bo mam takiego i jego nawieksza wada jest to ze idzie na maxa 150km/h i ma pompe LUCKASA lepsza byla Boscha ale te to tylko w partenerze zakladali i silnik 1.9D do 100km/h jak jedzie w trasie to mi wyszedl 3,5L/100km :P CHOCIASZ ZE JEST TAKI SLABY TO I TAK BYM GO NIE SPRZEDAL :206

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sky

1.9 - wolnossaca konstrukcja z 97 / 98 roku o ile sie nie myle konstrulowana w rodzinie PSA ( Citroen Peugeot) spalanko.. hmm do 7 litrow w zimie.. zazwyczaj maja do 80 KM a 2.0 Hdi to wysokoprezny silniczek z hmm chyba 2000 roku.. konstrukcja PSA + Ford.. wieksza moc... ale i wiecej niutonometrow ( lepsze przyspieszanie , wieksza zrywnosc , wieksza elastycznosc) ogolnie wszystkie silniczki hdi sa wychwalane pod niebiosa a juz 1.6 hdi to rewelacja stulecia... prawda ziachu?? :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Visterio

QS - quiksilver ma charakterystyczne duże naklejki (napis guiksilver ciągnący się przez kawałek drzwi i błotnika)

 

zajrzyj też sobie do nasz encyklopedii tam sa opisane wersje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
DON RZUUAN

HDI vs 1.9 D

złota zasada mechaniki COŚ za COŚ . W Hdi jest Common Rail, kulturalna praca , pełno elektroniki, turbinka efektem jest więcej koników i lepsze przyspieszenie natomiast co za tym idzie żywotność takiego silnika niestety jest mniejsza.

1.9 D Zwykły Diesel z pompą rotacyjną mniej koników , wolniejszy, klekocze :) ale i tak o wiele lepsza kultura niż niektóre diesle VW ,

lżejszy o ponad 100 kg. Z tego co wiem ten silnik jest to ulepszona wersja z 405-tek które potrafiły przejechać grubo ponad 500 tys. km bez żadnych problemów z silnikiem.

Im silnik jest mniej wyżyłowany tym powinie więcej wytrzymać :D Oczywiście Im większa pojemność silnika tym także jego żywotność jest wieksza.

 

Tak poza tematem miałem okazje sie przejechać 107 1.0 benzyna i aż nie dowierzałem ze ten silnik ma prawie 70 KM :wkurzający: tylko ciekawi mnie ile taka 107 przejedzie tys. km przy ta wyżyłowanym silniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziachu

O 1.4HDI także myślałem...ale mam dziwne przeczucie że taki "mały" dieselek może stać się męczący podczas jakiegoś dłuższego wypadu w autem w pół załadowanym.

Jednak moment nieodzownie wiąże się z pojemnością(nawet w dieslu).

Ja wczesniej mialem 1.4 hdi w SW i raczej na nic nie narzekalem. rakieta to to nie byla, ale sprawdzal sie zarowno w trasie jak i po miescie. przejechalem nim 35000 w ciagu niecalego roku i mnie nie zawiodl. Palil malo (moze nie tak malo jak niektore 1.9D, ale i tak malo) i odwdzieczal sie elastycznoscia, ktora szczegolnie przydawala sie przy wyprzedzaniu na trasie. A czesto jezdzilem samochodem obladowanym.

Goraco polecam takze wiec i ten silniczek.

Jesli brakuje mocy to za 1500zl mozna go sporo wzmocnic u Masters'a.

 

http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2485283

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lajka

Będzie trzeba także się rozejrzeć za 1.4HDI.

A możecie jeszcze napisać mi coś o 1.6 PB (8v / 16v)?

I jak z typowymi usterkami P206?

Na co szczególnie powinienem zwrócić uwagę podczas zakupu?

 

P.S.

Ten 1.4HDI z ogłoszenia - odpada na przedbiegach.

Z zasady - nie kupuje aut po "upiększaniu / tuningu"(nie licząc felg) ma być fabryka. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kocurr
A możecie jeszcze napisać mi coś o 1.6 PB (8v / 16v)?

16V dobry kompromis pomiędzy osiągami a pojemnością a spalaniem. To ostatnie potrafi być mniejsze niż w silnikach 1.1 czy 1.4 ;) W trasie w trybie jazdy very econo robi w kole 5,5 litra. Przy ostrzejszej jeździe 6-6,5. W mieście to już bardziej zależy, ja robię między 7 a 8 ale z reguły nie tłukę się w największych korkach.

Co do osiągów 2.0 to to nie jest, ale wystarczająco zrywny :)

Jak nie chcesz iść w dizle, a jednocześnie chesz podejść bardziej ekonomicznie ale mieć też parę kucy pod maską to dobre rozwiązanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lajka

Czy to jest jakaś specjalna wersja?

-> http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2509099

Nad symbolem 206 widzę jakąś "naklejkę".

Szeroki uśmiech od którego roku wszedł?

Co ogólnie możecie powiedzieć o tym konkretnym modelu?

Widzę zaparowany prawy przedni halogen - wada fabryczna...czy bity i złożony na podróbkach?

 

P.S.

Wracając do moich pytań.

Jakie są największe bolączki 206?

Na co muszę zwrócić uwagę?

Może jakieś porównanie 1.6PB 8v kontra 16v? ;) :hyhy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
kocurr
Szeroki uśmiech od którego roku wszedł?

On nie wszedł, on był od początku dla wersji "usportowionych" typu XS czy GTi (S16)... do dziś pełgot sprzedaje wózki z małą paszczą...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lajka

Dziś przeprowadziłem wizje lokalną pewnego P206 2.0 HDI bezwypadkowego (ponoć - pierwsza wersja właściciela).

Pozwolę sobie opisać moje wrażenia.

Autko na pierwszy rzut oka ładne.

Po bliższych oględzinach ->

Możliwe że był uderzony w przód, chłodnica z lekkimi uszkodzeniami do tego osłona silnika mocowana...hmmm nie wiem czy fabrycznie.

Pod przednim zderzakiem gumowy spoiler malowany na "srebrno"? - komuś się albo nudziło...albo pomalowany niejako przy okazji.

Lewy przedni halogen "zaparowany", kratka z uśmiechu nie w swoich zatrzaskach.

Dalej - prawe lusterko zewn. uszkodzone.

Korek wlewu paliwa "krzywo" siedzi.

Tylni zderzak malowany - raczej nie fabrycznie (widać na zdjęciach).

Lakiernikiem nie jestem...ale lakier tylnego słupka też chyba poprawiany.

Na listwie osłaniającej relingi przetarcie, spod deski wystają luźno przewody itd.

Auto ma oznaczenia XS - nie wiem czy dobrze się doczytałem...ale chyba listwy winny być w kolorze nadwozia(nie wiem jak powinien wyglądać środek XS - prócz gałki).

Za dużo 206 nie widziałem z "bliska" - tutaj jedna dziwnie odstawała "jakby" tylna szyba - widać na zdjęciach.

Dodatkowo - nie wiem czy powinna być aż taka rozbieżność między linią drzwi a reszty karoserii - na zdjęciu poniżej ->

p1000613bg7.th.jpg

 

Pozostałe zdjęcia ->

 

p2061fo8.th.jpg

p2064cs6.th.jpg

p2066fk8.th.jpg

p2067cy1.th.jpg

p2069kp8.th.jpg

p20610gz5.th.jpg

p20611ha9.th.jpg

p20612hx0.th.jpg

p20613ut0.th.jpg

 

Podczas rozmowy wychodziły kolejne "rewelacje" typu zapomniałam powiedzieć że :

- halogen był zbity przed granicą żeby był tańszy - później z halogenu zrobił się cały przód...a po przodzie okazało się że był malowany....bo....zatarcie na relingu - to wina "szlifierki"? :hyhy:

Silnik pracuje równo - niestety sam nie prowadziłem - gips. ;)

To czy był bity czy nie - nie ma aż takiego znaczenia...jeśli ktoś z jajami to zrobił i auto trzyma geometrię.

Tak czy siak - mam coraz większe wątpliwości co do P206 ściąganych z zagranicy.

Chyba trzeba szukać rodzimych salonowych.

 

Na koniec prosiłbym o kilka zdań / opinii o tym aucie których nie miałem szans wyłapać z racji małego stażu znajomości z tym autem.

Czy na podstawie zdjęć możecie powiedzieć mi coś więcej?

Będę wdzięczny. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
kocurr
ale chyba listwy winny być w kolorze nadwozia

niekoniecznie, zwłaszcza w tych najpierwszych ;)

 

Poza tym co tu powiedzieć, wychwyciłeś masę niedoróbek, widać że niezbyt się ktoś przyłożył jak go robił.

A co do pasowania elementów to trzeba wziąć poprawkę że w wielu pyziakch, które miały "spokojną" przeszłość orygnalnie nie jest idealnie, toteż przy oględzinach zwracamy uwagę raczej na rażące odstępstwa od normy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Szisz
Korek wlewu paliwa "krzywo" siedzi.

U mnie też ;) Trzeba troche nim pokręcić i siedzi prosto :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Visterio

korek wlewu paliwa ak ma!

 

a ten pug którego pokzałeś na fotkach to drzwi są OK ale na tej samej fotce widać, zę listwa dachowa była ściągna abo nie przylega dobrze :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
absolulu

czołem,

 

taki to sobie upatrzyłam: http://otomoto.pl/peugeot-206-2-0-hdi-platinum-96000-km-C9106627.html

 

że autko jest super, to wiadomo :)

 

wygląda atrakcyjnie, ale ja to jestem jak dziecko we mgle.

oczywiście zamierzam zrobić pełną diagnostykę, ale pytanie do Was, czy nie przeoczyłam czegoś, co na pierwszy rzut oka budzi podejrzenie.

 

będę wdzięczna za pomoc.

 

Magda

Share this post


Link to post
Share on other sites
cerber
pytanie do Was, czy nie przeoczyłam czegoś

hejka.na pierwszy rzut oka wygląda nieźle,ale zwróć uwagę na datę kiedy były robione te zdjęcia.ciekawe jak teraz wyglądahmm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...